Prof. SARE ŞENGÜL


Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

Department of Mathematics Education


WoS Research Areas: Social Sciences (Soc), Mathematics, Education & Educational Research


Avesis Research Areas: Social Sciences and Humanities, Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics

Metrics

Publication

250

Publication (WoS)

37

Publication (Scopus)

25

Citation (WoS)

159

H-Index (WoS)

6

Citation (Scopus)

131

H-Index (Scopus)

5

Citation (TrDizin)

130

H-Index (TrDizin)

5

Citation (Sum Other)

482

Project

3

Thesis Advisory

49

Open Access

69
UN Sustainable Development Goals

Biography

    Sare Şengül, Ankara Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü’nden 1887 yılında mezun oldu. 1988–1996 yılları arasında aynı üniversitede matematik üzerine yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. 1996 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ne geçiş yaptı. 1996-1998 yılları arasında Atatürk Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğretim görevlisi, 1996-2012 yılları arasında Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ana bilim dalında  yardımcı doçent; 2012-2020 yılları arasında  doçent olarak olarak görev yaptı. 2001-2005 yıllarında ortaöğretim matematik anabilim dalı başkanlığı, 2016-2019 yıllarında fakülte  kurulu üyeliği, 2016-2019 yıllarında BAP alt komisyon üyesi olarak yönetimsel görevlerde bulundu. 

    250 yayını bulunan araştırmacı 2019 yılında akademik yayın başarı ödülü ile ödüllendirilmiştir. Araştırmacının ilgi alanları arasında matematik alanında;  diferensiyel denklemler, matematik eğitimi alanında  kavramsal öğrenme, matematiksel anlama düzeylerinin değerlendirilmesi (zihin haritalarının oluşturulması) , matematikte ispat ve ispat şemaları, anlama ve düşünme yollarının analizi,  sayı hissi, bağlamsal ve senaryo temelli kavram karikatürleri, öğretmen müdahaleleri, problem çözme ve kurma, matematikte zihin alışkanlıkları,  matematikte üstbilişin geliştirilmesi ve bireysel farklılıkları bulunan çocuklarda problem çözme konuları yer almaktadır.

Education

1990 - 1996

1990 - 1996

Doctorate

Ankara University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Dr), Turkey

1988 - 1990

1988 - 1990

Postgraduate

Ankara University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Dr), Turkey

1983 - 1987

1983 - 1987

Undergraduate

Ankara University, Faculty Of Scıence, Department Of Mathematıcs, Turkey

Dissertations

1996

1996

Doctorate

‘‘ Dördüncü Basamaktan Kompleks Kısmi Türevli Denklemlerin Çözümleri için Bauer Operatörleri ’’

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

1990

1990

Postgraduate

‘‘Bauer Operatörleri Yardımıyla wzz +Awz +Bwz + Cw = 0 Formundaki Diferansiyel Denklemlerin Çözümlerinin İncelenmesi ’’

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

Certificates, Courses and Trainings

1988

1988

Pedagojik Formasyon Kursu

Vocational Training

Gazi Üniversitesi

Research Areas

Social Sciences and Humanities

Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics

Academic Positions

2020 - Continues

2020 - Continues

Professor

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

2012 - 2020

2012 - 2020

Associate Professor

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

1998 - 2012

1998 - 2012

Assistant Professor

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

1996 - 1998

1996 - 1998

Lecturer

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

1988 - 1996

1988 - 1996

Research Assistant

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

Managerial Experience

2016 - 2019

2016 - 2019

BAP Subcommittee Member

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

2016 - 2019

2016 - 2019

Faculty Board Member

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

2016 - 2016

2016 - 2016

Head of Department

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

2001 - 2005

2001 - 2005

Head of Department

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education

Non Academic Experience

2014 - 2014

2014 - 2014

ÖĞRETİM ÜYESİ

YENİYÜZYIL ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM ÜYESİ

1996 - 1998

1996 - 1998

Öğretim görevlisi

M.Ü.Atatürk Eğitim Fak.Sınıf Öğrt., Öğretim görevlisi

1988 - 1996

1988 - 1996

Araştırma görevlisi

Ankara Üniv.Fen Fak.Matematik Bölümü, Araştırma görevlisi

Courses

Undergraduate

Undergraduate

Öğretmenlik Uygulaması

Diferensiyel Denklemler ve uygulamaları

Supervised Theses

Articles

All (126)
SCI-E, SSCI, AHCI (14)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (23)
ESCI (4)
Scopus (23)
TRDizin (27)
Other Publications (93)

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

2024

2024

1. Özel yetenekli öğrencilerin grafikler konusunu yapılandırma süreçleri: Tahmini yol haritası.

ŞENGÜL S., Zora Öztürk L.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2024), Edirne, Turkey, 04 September 2024, (Summary Text)

2024

2024

2. 8. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Hisleri: Paralel ve Dik Doğruların Eğimleri Üzerine Bir İnceleme. XI.

ŞENGÜL S., Erçoban M.

International Eurasian Educational Research Congress.( EJER 2024), Kocaeli, Turkey, 21 May 2024, (Summary Text)

2023

2023

3. Matematik Problemi Çözmeyi Değerlendirme: Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

KATRANCI Y., ŞENGÜL S.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Turkey, 27 - 30 September 2023, (Summary Text)

2023

2023

4. Öğretmen Adayları Olarak Empatik Yönelime Sahip Miyiz?

ŞENGÜL S., KATRANCI Y., KIRAL DEMİR B.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Turkey, 27 - 30 September 2023, (Summary Text)

2022

2022

5. Investigation of 7th Grade Students' Processes of Making Sense of the Concept of Arithmetic Mean in the Framework of 3E Learning Model: Within the Scope of Open-End. Task.

ŞENGÜL S., Erçoban M.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Turkey, 22 - 24 September 2022, (Summary Text)

2022

2022

6. Mathematıcal Reasoning and Proof in Fıfth Grade Mathematıcs Textbook. Pamukkale University, Denizli, Türkiye,

ŞENGÜL S., KIRAL B.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Turkey, 22 - 24 September 2022, (Summary Text)

2022

2022

7. The Investigation of SSCI Indexed Studies on Problem Posing in Terms of Affective Components

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Turkey, 22 September 2022, (Summary Text)

2022

2022

8. The Content Analysis of Concept Mapping Studies in Education: The Status of Concept Mapping Studies in Our Country in the Last 10 Years.

Gerez Cantimer G., ŞENGÜL S.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Turkey, 22 - 24 September 2022, (Summary Text)

2021

2021

9. Örnek Olay Temelli Öğretim Etkinlikleri ile 7. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2021), Turkey, 30 September - 03 October 2021, (Summary Text)

2021

2021

10. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2021), Turkey, 30 September - 03 October 2021, (Summary Text)

2021

2021

11. Pre-service and In-service Teachers’ Proof Schemes and Their Opinions on Mathematical Proof.

ŞENGÜL S., Yılmaz D.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Turkey, 16 - 18 September 2021, pp.165-166, (Summary Text)

2021

2021

12. The Field Experiences on the Online Application of the Case Study Method in Mathematics Lesson.

ŞENGÜL S., CANTİMER GEREZ G.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Turkey, 16 September 2021, (Summary Text)

2021

2021

13. The Investigation of Studies on Case Study Method in Education.

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Turkey, 16 September 2021, (Summary Text)

2019

2019

18. Maths class that I dreamed: The designs of the classroom environment of the 5th grade students

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2019), 11 - 13 July 2019, (Summary Text)

2019

2019

19. How to solve mathematics problem with autistic perspective?. 11-13 JuLY / 2019. Konya / Turkey

ŞENGÜL S., CANTİMER GEREZ G.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2019)., 11 - 13 July 2019, (Summary Text)

2019

2019

21. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Süreçlerinde Kendilerini Algılama Biçimlerinin İncelenmesi.

ŞENGÜL S., CANTİMER GEREZ G.

VI th International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)

2018

2018

24. 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öyküleri Bağlamında Geometrik Cisimlere Yönelik Kavram İmajları.

Gerez Cantimer G., ŞENGÜL S.

5. Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 25 - 26 October 2018, (Summary Text)

2018

2018

25. 7. Sınıf öğrencilerinin problem çözme ve problem kurma becerileri ile çözüme yönelik açıklamalarının incelenmesi.

Gerez Cantimer G., ŞENGÜL S.

5. Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 25 - 26 October 2018, (Summary Text)

2018

2018

26. Sayı Hissi ve Üst Biliş.

ÇEKİRDEKÇİ S., ŞENGÜL S.

2..Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA)., Antalya, Turkey, 17 - 20 October 2018, (Summary Text)

2018

2018

27. Investigation of Concept Images of Elementary preservice Mathematics Teachers in the Context of ”Convergence of a Sequence.

ŞENGÜL S., ERDOĞAN F., CANTİMER G.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2018), Ordu, Turkey, 27 - 29 June 2018, pp.606-607, (Summary Text)

2018

2018

28. Çevre ve Alan Arasındaki Türev İlişkisi

DURMAZ M., ŞENGÜL S.

31. Ulusal Matematik Sempozyumu, Erzincan, Turkey, 12 - 15 September 2018, (Summary Text)

2018

2018

29. Investigation of the problem solving processes of ”definite integral” of science student teachers.

ŞENGÜL S., Gerez Cantimer G., ERDOĞAN F.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Turkey, 27 - 22 June 2018, (Summary Text)

2018

2018

30. Assessment of preservice mathematics teachers’ opinions on teaching practice within the scope of teaching practices expressions.

Gerez Cantimer G., ŞENGÜL S.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Turkey, 27 - 29 June 2018, (Summary Text)

2018

2018

31. 5. Sınıf öğrencilerinin hazırladıkları senaryoların ölçüsel tahmin beceri ve stratejileri bağlamında incelenmesi.

ŞENGÜL S., BUDAK E. B.

I. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 13 May 2018, (Summary Text)

2018

2018

32. Sosyal medya destekli harmanlanmış öğrenme yönteminin 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve hatırlama düzeylerine etkisi.

DURSUN C., ŞENGÜL S.

I. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi., İstanbul, Turkey, 11 - 13 May 2018, (Summary Text)

2018

2018

33. CONCEPT DEFINITIONS AND CONCEPT IMAGESFOR LIMIT AND CONTINUITY CONCEPTS OFPRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICSTEACHERS

ERDOĞAN F., ŞENGÜL S.

THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ONCOMPUTATIONAL MATHEMATICS AND ENGINEERINGSCIENCES (CMES-2018), Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 06 May 2018, pp.144, (Summary Text)

2018

2018

34. Investigation of the effects of reflective thinking activities on students’xx.

ERDOĞAN F., ŞENGÜL S.

10th World Conference on Educational Sciences, Prag, Czech Republic, 1 - 03 February 2018, (Summary Text)

2017

2017

35. Yansıtıcı düşünme etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi.

ERDOĞAN F., ŞENGÜL S.

ASOS Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Kahramanmaraş, Turkey, 26 - 28 October 2017, pp.31, (Summary Text)

2017

2017

36. Üstbilişsel yönlendirmenin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisi.

ERDOĞAN F., ŞENGÜL S.

1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Turkey, 21 - 23 September 2017, pp.53, (Summary Text)

2017

2017

37. The relationships between middle school students’ problem posing achievements and math problem solving attitudes: Fractions

KABA Y., ŞENGÜL S.

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 03 February 2017, vol.4, pp.462-471, (Full Text)

2017

2017

38. Investigation of middle school students’ visual math literacy selfefficacy perceptions

ŞENGÜL S., KABA Y., Özdişçi S.

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 03 February 2017, vol.4, pp.454-461, (Full Text) Sustainable Development

2017

2017

39. “Analysis of zone of proximal development of 10th grade students within the concept of trapezoids. Sweden.

ŞENGÜL S., ERGİN Ö.

2017 International Conference on Education Stockholm, 4 - 08 June 2017, (Summary Text)

2017

2017

40. The effect of cooperative learning method on reflective thinking skills towards problem solving.

ŞENGÜL S., ERDOĞAN F.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Turkey, 11 - 13 May 2017, pp.944, (Summary Text)

2017

2017

41. Examining the patterns generalization strategies of 6th grade students.

ŞENGÜL S., GÖKHAN A., ERDOĞAN F.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Turkey, 11 - 13 May 2017, pp.897, (Summary Text)

2017

2017

44. The Relationship Between Middle School Students’ Mathematical Understanding and Math Anxiety-apprehensions

KABA Y., ŞENGÜL S.

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 May 2017, pp.446-448, (Summary Text)

2017

2017

45. 8. Sınıf öğrencilerinin problem çözüm süreçlerinin Toulmin modeline göre analizi. . 19-20 Mayıs 2017. İstanbul.

ŞENGÜL S., TAVŞAN S.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017), 19 - 20 May 2017, (Summary Text)

2017

2017

46. İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Konusuna İlişkin Kavram Görüntülerinin Belirlenmesi.

ŞENGÜL S., AKTAŞ İ.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 May 2017, (Summary Text)

2017

2017

47. Kavram karikatürlerinin 8. sınıf öğrencilerinin denklem çözme başarılarına etkisi

ŞENGÜL S., FİDAN E.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 May 2017, (Summary Text)

2017

2017

48. İlköğretim seviyesindeki öğrencilerin çoklu temsil kullanma becerileri ile cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.

ŞENGÜL S., AYCAN KAVLAK K.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 May 2017, (Summary Text)

2017

2017

50. 7. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin beceri ve stratejilerinin üstbilişselbilgi bağlamında incelenmesi

ŞENGÜL S., BUDAK E. B.

2nd World Congress on Lifelong Education., 14 - 15 April 2017, vol.6, pp.149-160, (Summary Text)

2017

2017

52. Ortaokul Öğrencilerinin Grafikler İle İlgili Kavram Görüntülerinin İncelenmesi.

ŞENGÜL S., SEVİM K.

2nd World Congress on Lifelong Education., 14 - 15 April 2017, (Summary Text)

2016

2016

54. The Analysis Of Understanding Factorial Concept Processes Of 7Th Grade Students Who Have High Academic Achievements With Pirie-Kieren Theory.

ŞENGÜL S., KABA Y., ARGAT A.

Turkish Online Journal of Educational Technology Special Issue for INTE 2016., 13 - 15 July 2016, pp.730-737, (Full Text)

2016

2016

55. The Analysis of Middle School Students Anxieties Apprehensions about Mathematics in terms of Different Variables

KABA Y., ŞENGÜL S.

International Conference on New Horizons. INTE. International Conference on New Horizons. INTE., Vienna, Austria, 13 - 15 July 2016, (Full Text)

2016

2016

56. Öğrencilerin Matematik Dersindeki Akademik Başarı veya Başarısızlık Nedenlerine Yönelik Görüşleri

CANTİMER GEREZ G., ŞENGÜL S.

7. Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Beceri İle Problem Çözme Süreçlerinin İncelenmesi, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)

2016

2016

57. 7 Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Beceri İle Problem Çözme Süreçlerinin İncelenmesi

ŞENGÜL S., UKSAŞ D.

III. International Eurasian Educational Research Congress..(EJER)., Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)

2016

2016

59. Conceptual Analysis of Addition and Subtraction Operation Problems with Fractions Posed by Fifth Grade Students

ŞENGÜL S., ERDOĞAN F.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Turkey, 12 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

61. Investigating of Primary School Mathematics Teacher Candidates Computational Estimation Skills

ŞENGÜL S., ÖZCAN M.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Turkey, 12 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

62. What is the Meaning of Mathematics for the Prospective Preschool Teachers

ŞENGÜL S., KABA Y.

ınternational Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Turkey, 12 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

63. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Sayı Hissi Durumlarının İncelenmesi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 11 14 Mayıs 2016

ÇEKİRDEKÇİ S., ŞENGÜL S., DOĞAN M. C.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu(USOS)., Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2016

2016

64. İLKOKUL 4 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SAYI HİSSİ DURUMLARININ İNCELENMESİ

ÇEKİRDEKÇİ S., ŞENGÜL S., DOĞAN M. C.

15. ULUSLARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 May 2016, (Summary Text)

2014

2014

65. Concept Images of Pre-Service Mathematics Teachers in Educational And Science Faculties Regarding The Basic Concepts Of Geometry.

ŞENGÜL S., ALTIN A.

TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, 25 - 27 June 2014, pp.73-78, (Full Text)

2015

2015

66. The Analysis of Middle School Students’ Attitudes Towards Mathematics In Terms Of Various Variables ”, 2, 508-514.

ŞENGÜL S., KABA Y.

TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, 25 - 27 June 2015, pp.508-514, (Full Text)

2015

2015

67. Ortaokul 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin çember konusundaki kavram yanılgıları ve hataları

ŞENGÜL S., GÜLŞAH C. G.

ERPA International Congresses on Education, 4 - 07 June 2015, (Summary Text)

2015

2015

68. The Analysis of Understanding Factorial Concept Processes of 7th Grade Students who have Low Academic Achievements with Pirie Kieren Theory

ŞENGÜL S., Argat A.

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Greece, 5 - 07 February 2015, vol.197, pp.1263-1270, (Full Text) identifier

2015

2015

69. Meta-cognitive Aspects of Solving Indefinite Integral Problems

ŞENGÜL S., KATRANCI Y.

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Greece, 5 - 07 February 2015, vol.197, pp.622-629, (Full Text) identifier

2014

2014

71. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgenler konusundaki kavram prototiplerinin incelenmesi

DURMAZ M., ŞENGÜL S.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, (Summary Text)

2014

2014

72. The analysis of the problems posed by prospective mathematics teachers about 'ratio and proportion' subject

ŞENGÜL S., KATRANCI Y.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, France, 25 - 27 June 2014, vol.174, pp.1364-1370, (Full Text) Sustainable Development identifier

2014

2014

73. Free problem posing cases of prospective mathematics teachers: Difficulties and solutions

ŞENGÜL S., KATRANCI Y.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, France, 25 - 27 June 2014, vol.174, pp.1983-1990, (Full Text) identifier

2014

2014

74. The Development of Number Sense Test for Pre-Service Mathematics Teachers

ŞENGÜL S., GÜLBAĞCI DEDE H.

International Conference on New Horizons, Paris, France, 25 - 27 June 2014, (Summary Text)

2014

2014

75. A study on the elementary school students' mathematics self concept

Erdogan F., ŞENGÜL S.

ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Turkey, 6 - 08 June 2014, vol.152, pp.596-601, (Full Text) identifier

2014

2014

76. An analysis of number sense of the high-achieving high school students

ŞENGÜL S., GÜLBAĞCI DEDE H., ÖZCAN M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology., Konya, Turkey, 16 - 18 May 2014, pp.378, (Summary Text)

2013

2013

77. Assessment of Concept Maps Generated by Undergraduate Students about the Function Concept

ŞENGÜL S., Senay S. C.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.729-733, (Full Text) identifier

2013

2013

78. The Hopelessness Level of 3rd Grade Elementary Mathematics Preservice Teachers' and Their Perspectives about Future

ŞENGÜL S., Guner P., ALTIN A.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.718-721, (Full Text) identifier

2013

2013

79. Relationship Between Proof Schemes Used by Preservice Mathematics Teachers and Gender, Views Towards Proof

ŞENGÜL S., Guner P.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.617-620, (Full Text) identifier

2012

2012

81. ilköğretim matematik öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi

ŞENGÜL S., GÜNER P.

X.ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, (Full Text)

2012

2012

82. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi

ŞENGÜL S., GÜNER P.

X.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Turkey, 26 - 30 June 2012, (Full Text)

2012

2012

83. An investigation of 5th grade Turkish students' performance in number sense on the topic of decimal numbers

ŞENGÜL S., GÜLBAĞCI DEDE H.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, Spain, 2 - 05 February 2012, vol.46, pp.2289-2293, (Full Text) identifier

2012

2012

84. Metacognitive aspects of solving function problems

ŞENGÜL S., KATRANCI Y.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, Spain, 2 - 05 February 2012, vol.46, pp.2178-2182, (Full Text) identifier

2012

2012

85. Metaphors that prospective primary school teachers possess on the concept of 'mathematics'

ŞENGÜL S., KATRANCI Y.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, Spain, 2 - 05 February 2012, vol.46, pp.1470-1475, (Full Text) identifier

2011

2011

86. Kavram Karikatürlerinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygılarına Etkisi.

ŞENGÜL S., ÜNER İ.

10.Matematik Sempozyumu, Şile, Turkey, 21 - 23 September 2011, (Summary Text)

2011

2011

87. "Tam Sayılar” Konusunun Karikatürle Öğrenimi Öğrencilerin Matematik Tutumlarını Etkiliyor mu?

ŞENGÜL S.

XX. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011, (Summary Text)

2010

2010

88. Does instruction of "Integers" subject with cartoons effect students' mathematics anxiety?

ŞENGÜL S., Dereli M.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.2176-2180, (Full Text) identifier identifier

2009

2009

89. A review on the effects of special teaching methods 2 lesson to teacher candidates in terms of their performances

ŞENGÜL S.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.2136-2139, (Full Text) Sustainable Development identifier identifier

2009

2009

90. The effects of dramatization method on elementary school students' levels of maths attidutes and achivements

ŞENGÜL S., Ornek (Tuekenmez) S.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.2131-2135, (Full Text) identifier

2005

2005

91. Gelişmiş Bir Ülkede Matematik Öğretmeni Yetiştirme Sistemine Karşılaştırmalı Bir Bakış

KAR Ü., ŞENGÜL S.

M.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. II. Lisans Üstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 26 - 28 September 2005, pp.312-323, (Full Text)

2005

2005

92. Tam Öğrenme İlkeleri Doğrultusunda Farklı Öğretim Yöntemleri İle İşlenen Matematik Dersinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi.

ŞENGÜL S., ZENGİN N.

M.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. II. Lisans Üstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 26 - 28 September 2005, pp.365-373, (Full Text)

2006

2006

94. Sivil Savunma İlkelerinin Bilimsel Algılanmasında Fizik Derslerinin Önemi Üzerine Bir Araştırma

GÜREL Z., ERGEN H., ŞENGÜL S.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 18 September 2006, pp.839-842, (Full Text)

2004

2004

95. Meslek Becerilerini Geliştirmek İçin Öğretmen Eğitiminde Kolektif Araştırma Yaklaşımı.

AYDIN E., ÇORLU M. A., GÜREL Z., ŞENGÜL S.

Orta Öğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu, Ankara, Turkey, 20 - 22 December 2004, pp.271-279, (Full Text)

2003

2003

96. Ortaöğretim Matematik Müfredatının Kendi İçindeki Tutarlılığının ve Yan Dallarla Etkileşiminin İncelenmesi

ŞENGÜL S., KARADAĞ Z.

XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Kitab, Antalya, Turkey, 15 - 18 October 2003, vol.4, (Full Text)

2005

2005

97. The Effect of Different Learning Styles on Mathematics Anxiety

Şengül S., Bayram H., Gürel Z., Karagüven M. H.

26th International Conference of International STAR Conference, Stress and Anxiety Research Society, Halle, Germany, 21 - 23 July 2005, (Summary Text)

2002

2002

98. Okul Deneyimi I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar

GÜREL Z., ŞENGÜL S., ÇORLU M. A., GÜVEN İ., AYDIN E.

Uluslar arası Katılımlı 2000’li yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 29 - 31 May 2002

2002

2002

99. Alan Öğretmeni Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım (Ode­I)

ÇORLU M. A., ŞENGÜL S., GÜREL Z., AYDIN E., GÜREL C.

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu., İstanbul, Turkey, 29 - 31 May 2002, (Summary Text)

2002

2002

100. İnternet Ortamında Matematik Eğitimi Üzerine Bir Araştırma

ŞENGÜL S., KARADAĞ Z., SAYDAM E., Meriç T., Keskik M.

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 29 - 30 May 2002, (Summary Text)

2002

2002

103. Uygulama Okullarındaki Matematik ve Fen Derslerinin İşlenişinin Öğretim Yöntemleri Açısından Değerlendirilmesi.

ŞENGÜL S., GÜREL Z., ÇORLU M. A., AYDIN E.

Uluslar Arası Katılımlı2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 29 - 31 May 2002, (Summary Text)

2002

2002

104. İlköğretim Matematik Öğretiminde Dramatizasyonun Önemi ve Dramatizasyon Örnekleri

ŞENGÜL S.

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 29 - 31 May 2002, (Summary Text)

1995

1995

107. İki Farklı Diferensiyel Operatörün Riemann Fonksiyonları Arasındaki İlişkiler.

ŞENGÜL S., ÇELEBİ A. O.

Çukurova Üniversitesi Ulusal Matematik Sempozyumu., Adana, Turkey, 25 - 27 October 1995, (Summary Text)

1993

1993

108. Dördüncü Basamaktan Bir Diferensiyel DenkleminDiferensiyel Operatörler Yardımıyla İncelenmesi.

ŞENGÜL S., ÇELEBİ A. O.

Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Matematik Derneği VI. Ulusal Matematik Sempozyumu., Magusa, Cyprus (Kktc), 20 - 23 October 1993, (Summary Text)

Books

2021

2021

2. Matematik Eğitiminde Örnek Olay Yöntemi Kullanılabilir mi? Örnek Bir Uygulama

ŞENGÜL S., CANTİMER GEREZ G.

in: Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel KABAPINAR, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.225-253, 2021

2017

2017

5. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ”matematik” ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi

KABA Y., ŞENGÜL S.

in: Küreselleşen dünyada eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editor, Pegem Akademi, pp.833-848, 2017

2014

2014

6. Effects of metacognitive strategies and cooperative learning on mathematical problem solving.

ERDOĞAN F., ŞENGÜL S.

in: Multidisciplinary perspectives on education, , Editor, Cambridge Scholars Publishing, pp.71-79, 2014

2014

2014

7. DİFERENSİYEL DENKLEMLER

Şengül S.

in: İLKÖĞRETİM ALAN BİLGİSİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK, DOÇ.DR.ŞENOL DOST, Editor, ABC Yayıncılık, Ankara, pp.553-614, 2014

Funded Projects

2006 - 2009

2006 - 2009

Canlandırma Yöntemiyle Trigonometrik Kavramların Öğrenilmesi

Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Research Project

Şengül S. (Executive)

Memberships and Roles in Scientific Organizations

2023 - Continues

2023 - Continues

Marmara Üniversitesi Mezunları ve Akademisyenleri Derneği (MÜMAD)

Member of Science Committee

Peer Reviews in Scientific Publications

June 2019

June 2019

AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

August 2018

August 2018

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

December 2017

December 2017

E-NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ (ELEKTRONİK)

National Scientific Refreed Journal

September 2017

September 2017

ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

July 2017

July 2017

E-İLKÖĞRETİM ONLİNE (ELEKTRONİK)

National Scientific Refreed Journal

June 2017

June 2017

TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

May 2016

May 2016

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

April 2013

April 2013

KALEM ULUSLARARASI EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ

National Scientific Refreed Journal

May 2010

May 2010

KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM BİLİMLERİ

National Scientific Refreed Journal

Scientific Consultations

2024 - 2024

2024 - 2024

Project Consultancy

Fevziye Mektepleri Işık Lisesi

Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education, Turkey



Congress and Symposium Activities

27 September 2023 - 30 September 2023

27 September 2023 - 30 September 2023

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023)

Attendee

Kars-Turkey

27 September 2023 - 30 September 2023

27 September 2023 - 30 September 2023

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023)

Attendee

Kars-Turkey

01 July 2019 - 01 July 2019

01 July 2019 - 01 July 2019

How to solve mathematics problem with autistic perspective?.

Working Group

Konya-Turkey

01 July 2019 - 01 July 2019

01 July 2019 - 01 July 2019

Maths class that I dreamed: The designs of the classroom environment of the 5th grade students .

Working Group

Konya-Turkey

01 June 2019 - 01 June 2019

01 June 2019 - 01 June 2019

İşbirlikli Öğrenme Gruplarında DNR Tabanlı Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Süreçlerine Etkisi.

Working Group

Ankara-Turkey

01 June 2019 - 01 June 2019

01 June 2019 - 01 June 2019

DNR Tabanlı Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Kavramlara Yönelik Problem Çözme ve Problem Kurma Süreçleri İle İlgili Görüşleri

Working Group

Sakarya-Turkey

01 June 2019 - 01 June 2019

01 June 2019 - 01 June 2019

7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Süreçlerinde Kendilerini Algılama Biçimlerinin İncelenmesi.

Working Group

Ankara-Turkey

01 June 2019 - 01 June 2019

01 June 2019 - 01 June 2019

İşbirlikli Kavram Haritalama Tekniği İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Kavram İmajlarının İncelenmesi

Working Group

Sakarya-Turkey

01 October 2018 - 01 October 2018

01 October 2018 - 01 October 2018

Sayı hissi ve Üst biliş.

Working Group

Antalya-Turkey

01 October 2018 - 01 October 2018

01 October 2018 - 01 October 2018

5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öyküleri Bağlamında Geometrik Cisimlere Yönelik Kavram İmajları.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 October 2018 - 01 October 2018

01 October 2018 - 01 October 2018

7. sınıf öğrencilerinin problem çözme ve problem kurma becerileri ile çözüme yönelik açıklamalarının incelenmesi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 September 2018 - 01 September 2018

01 September 2018 - 01 September 2018

Çevre ve alan arasındaki türev ilişkisi

Working Group

Erzincan-Turkey

01 June 2018 - 01 June 2018

01 June 2018 - 01 June 2018

Investigation of the problem solving processes of "definite integral" of science student teachers.

Working Group

Ordu-Turkey

01 June 2018 - 01 June 2018

01 June 2018 - 01 June 2018

Assessment of mathematical storytelling activities in the context of 7th grade students’ abilities to drawing graphs.

Working Group

Ordu-Turkey

01 June 2018 - 01 June 2018

01 June 2018 - 01 June 2018

İnvestigation of concept images of elementary preservice mathematics teachers in the context of "convergence of a sequence.

Working Group

Ordu-Turkey

01 June 2018 - 01 June 2018

01 June 2018 - 01 June 2018

Assessment of preservice mathematics teachers’ opinions on teaching practice within the scope of teaching practices expressions

Working Group

Ordu-Turkey

01 May 2018 - 01 May 2018

01 May 2018 - 01 May 2018

Concept defınıtıons and concept ımages for lımıt and contınuıty concepts of preservıce elementary mathematıcs teachers

Working Group

Girne-Cyprus (Kktc)

01 May 2018 - 01 May 2018

01 May 2018 - 01 May 2018

Sosyal medya destekli harmanlanmış öğrenme yönteminin 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve hatırlama düzeylerine etkisi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2018 - 01 May 2018

01 May 2018 - 01 May 2018

5. Sınıf öğrencilerinin hazırladıkları senaryoların ölçüsel tahmin beceri ve stratejileri bağlamında incelenmesi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 February 2018 - 01 February 2018

01 February 2018 - 01 February 2018

“Investigation of the effects of reflective thinking activities on students'. 10th World Conference on Educational Sciences,

Working Group

Praha-Czech Republic

01 November 2017 - 01 November 2017

01 November 2017 - 01 November 2017

Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Tutumuna Etkisi”

Working Group

Kahramanmaraş-Turkey

01 September 2017 - 01 September 2017

01 September 2017 - 01 September 2017

Öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusundaki kavram görüntüleri

Working Group

Adana-Turkey

01 June 2017 - 01 June 2017

01 June 2017 - 01 June 2017

Analysis of zone of proximal development of 10th grade students within the concept of trapezoids.

Working Group

Stockholm-Sweden

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

The relatıonshıp between mıddle school students’ mathematıcal understandıng and math anxıety‐apprehensıons”.

Working Group

Florida-United States Of America

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

6. Sınıf Öğrencilerinin Uzunluk Ölçü Birimlerinde Kendilerine Sunulan Benzetim Modellerini Kullanma Süreçleri.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

Kavram Karikatürlerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Denklem Çözme Başarılarına Etkisi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

İlköğretim Seviyesindeki Öğrencilerin Çoklu Temsil Kullanma Becerileri İle Cebirsel Düşünme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözüm Süreçlerinin Toulmin Modeline Göre Analizi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

Examining the patterns generalization strategies of 6th grade students..

Working Group

Şanlıurfa-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Konusuna İlişkin Kavram Görüntülerinin Belirlenmesi.

Working Group

İstanbul-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

The effect of cooperative learning method on reflective thinking skills towards problem solving

Working Group

Şanlıurfa-Turkey

01 May 2017 - 01 May 2017

01 May 2017 - 01 May 2017

The effect of realıstıc mathematıcs educatıon on sıxth graders’ skılls of usıng operatıonal predıctıon strategıes.

Working Group

Florida-United States Of America

01 April 2017 - 01 April 2017

01 April 2017 - 01 April 2017

Ortaokul Öğrencilerinin Grafikler İle İlgili Kavram Görüntülerinin İncelenmesi.

Working Group

Antalya-Turkey

01 April 2017 - 01 April 2017

01 April 2017 - 01 April 2017

What is the meaning of “Mathematics” according to Prospective Mathematics Teachers?

Working Group

Antalya-Turkey

01 April 2017 - 01 April 2017

01 April 2017 - 01 April 2017

Working Group

Antalya-Turkey

01 November 2016 - 01 November 2016

01 November 2016 - 01 November 2016

The Analysis of Middle School Students’ Anxieties-Apprehensions About Mathematics In Terms of Different Variables.

Working Group

Nice-France

01 July 2016 - 01 July 2016

01 July 2016 - 01 July 2016

The Analysis of Understanding Factorial Concept Processes of 7th Grade Students who Have High Academic Achievements with Pirie-Kieren Theory

Working Group

Vienna-Austria

01 June 2016 - 01 June 2016

01 June 2016 - 01 June 2016

7. Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Beceri İle Problem Çözme Süreçlerinin İncelenmesi.

Working Group

Muğla-Turkey

01 May 2016 - 01 May 2016

01 May 2016 - 01 May 2016

An Analysis of the Middle School Mathematics Curriculum in Terms of Metacognitive Control Skills.

Working Group

Elazığ-Turkey

01 May 2016 - 01 May 2016

01 May 2016 - 01 May 2016

Investigating of Primary School Mathematics Teacher Candidates’ Computational Estimation Skills.

Working Group

Elazığ-Turkey

01 May 2016 - 01 May 2016

01 May 2016 - 01 May 2016

Conceptual Analysis of Addition and Subtraction Operation Problems with Fractions Posed by Fifth Grade Students

Working Group

Elazığ-Turkey

01 May 2016 - 01 May 2016

01 May 2016 - 01 May 2016

What is the Meaning of “Mathematics” for the Prospective Preschool Teachers?

Working Group

Elazığ-Turkey

01 May 2016 - 01 May 2016

01 May 2016 - 01 May 2016

The Effect of Cooperative Learning Method Enhanced with Metacognitive Strategies on Mathematics Self-Concept

Working Group

Elazığ-Turkey

01 July 2015 - 01 July 2015

01 July 2015 - 01 July 2015

Middle School Students' Perceptions About Concepts of "Sports" and "Mathematics": Relationship of Sports and Mathematics.

Working Group

Nice-France

01 July 2015 - 01 July 2015

01 July 2015 - 01 July 2015

Concept Images of Pre-Service Mathematics Teachers in Educational And Science Faculties Regarding The Basic Concepts Of Geometry.

Working Group

Paris-France

01 June 2015 - 01 June 2015

01 June 2015 - 01 June 2015

Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çember konusundaki kavram yanılgıları ve hataları

Working Group

Athens-Greece

01 May 2015 - 01 May 2015

01 May 2015 - 01 May 2015

İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmenlerinin sayı hissinin incelenmesi

Working Group

Adıyaman-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yapılandırılmış problem oluşturma durumları: Yaşanan deneyimler ve öneriler

Working Group

Adana-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgenler konusundaki kavram prototiplerinin incelenmesi.

Working Group

Adana-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

Working Group

Adana-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının fonksiyon ve denklem kavramlarını algılamaları üzerine bir araştırma.

Working Group

Adana-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yarı-yapılandırılmış problem oluşturma durumları: Yaşanan deneyimler ve öneriler"

Working Group

Kocaeli-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

8. Sınıf öğrencilerinin üslü sayıları anlama düzeylerinin incelenmesi

Working Group

Adana-Turkey

01 September 2014 - 01 September 2014

01 September 2014 - 01 September 2014

A Study of the Performance of Pre-Service Mathematics Teachers in Different Number Sense Components.

Working Group

Sankt-Peterburg-Russia

01 May 2014 - 01 May 2014

01 May 2014 - 01 May 2014

Ortaokul matematik dersi (5.6.7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı, ders ve öğrenci çalışma kitaplarının cebir öğrenme alanı bağlamında incelenmesiSustainable Development

Working Group

İstanbul-Turkey

01 September 2013 - 01 September 2013

01 September 2013 - 01 September 2013

İlköğretim öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inançları üzerine bir inceleme.

Working Group

Eskişehir-Turkey

01 May 2013 - 01 May 2013

01 May 2013 - 01 May 2013

İlköğretim matematik öğretmenlerinin işlemsel tahmin becerilerinin incelenmesi.

Working Group

Ankara-Turkey

Invited Talks

January 2023

January 2023

“Arı Çocukların Dünyası”

Seminar

Marmara Üniversitesi-Turkey

December 2022

December 2022

“Arı Çocukların Dünyası”

Seminar

Marmara Üniversitesi-Turkey

November 2022

November 2022

“Öğretmenlik Adanmışlıktır”

Seminar

Marmara Üniversitesi-Turkey

March 2018

March 2018

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sayı Hissi Stratejilerinin Belirlenmesi

Seminar

Yıldız Teknik Üniversitesi-Turkey

Citations

Total Citations (WOS): 182

h-index (WOS): 6

Jury Memberships

July-2019

July 2019

Post Graduate

Pelin Yıldır Oğuz (2019). Onikinci sınıf öğrencilerinin radyan kavramı hakkında sahip oldukları kavram imajlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2019

July 2019

Post Graduate

Şimşek G.M. (2019). Matematik öğretmen adaylarının fark etme becerilerinin kavram yanılgıları ve öğrenci zorlukları esas alınarak oluşturulan limit dersi vıdeoları kullanılarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı. - Marmara Üniversitesi

July-2019

July 2019

Post Graduate

Gelen, S. (2019). Fizik eğitiminde çevreci maket ev tasarımı:İşbirlikli grup çalışmasında enerji probleminin çözüm sürecinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Fizik Öğretmenliği Bilim Dalı. - Marmara Üniversitesi

March-2019

March 2019

Post Graduate

Sezgin, A. N. (2019). Çoklu Temsillerle Öğretimin 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Anlama Seviyelerine ve Cenbirsel Problem Çözme Süreçlerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı. - Marmara Üniversitesi

July-2018

July 2018

Doctorate

Alper Yorulmaz (2018). Gerçekçi matematik eğiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem becerilerindeki hatalarının giderilmesine etkisi. Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2018

June 2018

Post Graduate

Özdişci, S. (2018). Geometriye yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi. Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2018

June 2018

Doctorate

Ayvaz, A. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarılarına çözülmüş örnekler yönteminin etkisi”. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2018

June 2018

Doctorate

Emel Çilingir (2018). İlkokul öğrencilerinin görsel tahmin ve uzamsal akıl yürütme becerilerinin düşünme profilleri bağlamında incelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

May-2018

May 2018

Post Graduate

Munk-jakobsen-N. (2018). Lisans öğrencilerinin parçacık fiziği kavramlarını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Fizik ABD. Yüksek Enerji Ve Plazma Fiziği Programı. - Marmara Üniversitesi

June-2017

June 2017

Post Graduate

Can. S. (2017). Fen bilimleri dersi maddenin değişimi ünitesinde eğitsel oyunların kullanılmasının 5.sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve derse karşı tutumuna etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2016

June 2016

Post Graduate

Yıldız, F. (2016). Öğrencilerin matematik dili anlama ve kullanma becerilerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2016

June 2016

Doctorate

Doruk, M.(2016). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Analiz Alanındaki Argümantasyon ve İspat Süreçlerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi İlköğretim Bölümü Matematik Eğitimi ABD. - Atatürk Üniversitesi

June-2016

June 2016

Post Graduate

Karakaya, M.(2016). İşbaşı Destekli Hizmet içi Eğitimin İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Değişimine Etkisi. Abant İzzet Baysal İlköğretim Matematik Öğretmenliği ABD. - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

June-2016

June 2016

Post Graduate

Muştu, Ö.(2016). Lise Öğrencilerinin Evren Hakkındaki Zihin Modelleri. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2015

June 2015

Post Graduate

Akçay, E. (2015). Keller planı etkinliklerinin uygulanmasının 7.sınıf öğrencilerin cebir başarılarına etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2014

July 2014

Doctorate

Sezer, T. (2014). 5-7 Yaş Grubu Çocuklar İçin Geometri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2014

June 2014

Post Graduate

Emrem Y. (2014). Fizik Müfredatındaki Astronomi Ünitesi Gökküresi Konusunun Akıllı Tahta İle Uygulamalarının Öğrencilerin Görsel Düşüncelerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2014

June 2014

Doctorate

Şenay Ş. C. (2014). Öğretmen Adaylarının Soyut Cebire Yönelik Soyutlaştırmayı İndirgeme Becerileri İle Düşünme Stilleri Ve Matematik Öz yeterlilik ilişkisinin İncelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2014

June 2014

Doctorate

Çekirdekçi, S. (2014-). İlkokul Öğrencilerinin Sayı Duyularının Analizi ve Sayı Duyuları İle Matematik Öz Yeterlilik Algıları Arasındaki İlişkilerinin İncelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2014

June 2014

Post Graduate

Yaşar.E. (2014). Bilim Müzesi Ziyaretçilerinin Bir İstasyondan Öğrendiklerinin Bilgi Hiyerarşisi İle Ölçülerek İstasyonunun Tasarım Amacı İle Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2013

July 2013

Doctorate

Doğan Y. (2013). Kamp Ateşi Yakma Deneyimi Bağlamında Yanma Probleminin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fizik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2013

June 2013

Post Graduate

Çalışkan, Y. (2013). Matematik Dersi Kapsamında Web Tabanlı Blogların Kullanımının İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2011

June 2011

Post Graduate

Karakaya, İ. (2011). 9.sınıf Matematik Ders Kitaplarının Görsel Öğeler Bağlamında İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2011

June 2011

Post Graduate

Topaloğlu, İ. (2011). Cabri 3D ile Yapılan Ders Tasarımının Öğrencilerin Geometri Başarılarına Etkisinin Araştırılması. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2010

July 2010

Post Graduate

Can, R. (2010). Cabri geometri ile hazırlanan bir ders tasarımının öğretmen adaylarının gelişmelerine etkisinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2010

July 2010

Post Graduate

S. Kaş (2010). Sekizinci Sınıflarda Çalışma Yaprakları ile Öğretimin Cebirsel Düşünme ve Problem Çözme Becerisine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi A.B.Dalı. - Marmara Üniversitesi

July-2010

July 2010

Post Graduate

S. Ceylan (2010). Nihâyetu’l Elbâb Adlı Eserde Dört İşlem ve Kesir Kavramları Öğretiminin Değerlendirilmesi ve Zihinden Hesaba Dair Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2010

July 2010

Post Graduate

S. Doğan (2010).Özel dershanelerde verilen matematik öğretiminin niteliğinin ve öğrenciler üzerindeki yansımalarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2010

June 2010

Post Graduate

Demir, V. (2010). Cabri 3d dinamik geometri yazılımının, geometrik düşünme ve akademik başarı üzerine etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2010

June 2010

Post Graduate

Gülsoy, F. (2010).Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2009

July 2009

Post Graduate

G. Dönmez (2009).Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2009

June 2009

Post Graduate

Müjdeci, S. (2009). Matematik Eğitiminde Alternatif Bir Ölçme Değerlendirme Aracı Olarak Kavram Haritalarının Kullanılması. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2009

June 2009

Post Graduate

Altıntaş , E. (2009). Purdue Modeline Dayalı Matematik Etkinliği ile Öğretimin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Başarılarına ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2008

July 2008

Post Graduate

Galo, E. (2008).Türkiye ve Kosova İlköğretim Matematik Programlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2008

July 2008

Post Graduate

Özkardeş,H.E. ( 2008). Geliştirilen Öğrenme Stilleri Ölçeğinin Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Post Graduate

Oğuz, A. ( 2008). Denklemler Alt Öğrenme Alanında CD Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Küpçü, A.R. (2008). Etkinlik Temelli Öğretim Yaklaşımının Orantısal Akıl Yürütmeye Dayalı Problem Çözme Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Çanakçı, O. (2008). Matematik Problemi Çözme Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Gündüz, Ş.(2008). Fizik Problemlerini Çözme Performansının Teşhise Yönelik Değerlendirilmesinde Bir Model Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Ergun, H. (2008). Problem Tasarımının Fizik Eğitiminde Kavramsal Öğrenmeye ve Problem Çözmeye Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fizik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Post Graduate

Yıldız, F. (2008). Asal Sayılar Konusunun Proje Tabanlı Öğretim Modeli İle Öğretimi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Pusmaz, A. ( 2008). Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Sürecinin Belirlenmesi ve Bu Sürecin Geliştirilmesinde Web Tabanlı Mesleki Gelişim Çalışmasının Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Post Graduate

Akbaş, N. (2008). 10.Sınıf Öğrencilerinin Radyan Kavramına İlişkin Sahip Olduğu Yanılgıların Giderilmesine Yönelik Bir Öğretim Sürecinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2008

June 2008

Doctorate

Arslan, A. (2008). Web Destekli Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2007

July 2007

Post Graduate

Güler, E. (2007). Şifreleme Etkinlikleri İle İşlenen Modüler Aritmetik Konusunun Başarıya Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2006

June 2006

Post Graduate

Ekici, F. (2006). Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Başarılarına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2005

July 2005

Post Graduate

Öztuncay,S.F. (2005). NCTM Standartlarına Uygun Problem Çözme İşlenişinin Başarıya Etkisinin İncelenmesi Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2005

June 2005

Post Graduate

Toklucu , M. (2005). Kesirler Konusunun Kitap Hazırlama Kriterlerine Uygun Olarak Hazırlanarak Anlatılmasının Başarıya Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2005

June 2005

Post Graduate

Yılmaz, M. (2005). Öğretim Teknolojileriyle İşlenen Derslerin Başarıya Etkilerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2003

July 2003

Post Graduate

Küpçü, A.R. (2003). Etkileşim Ünitesiyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Öğretimin Matematik Öğretim Materyalinin Başarıya Etkisi Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2003

July 2003

Post Graduate

Tabuk, M. (2003). İ.Ö 7.sınıflarında “ Çember, Daire ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi. - Marmara Üniversitesi

June-2003

June 2003

Post Graduate

Kabaca, M. (2003). Kavram Haritasının Bir Değerlendirme Aracı Olarak Kullanılması. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

June-2003

June 2003

Post Graduate

Bilici, B. (2003).Rekabetli Grup Çalışmasının Matematik Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2002

July 2002

Post Graduate

Sertsöz, T. (2002). Okuduğunu Anlamanın Matematik Öğretimi Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2001

July 2001

Post Graduate

Daşkafa, Ş. (2001). LGS ve ÖOS Sınavlarının M.E Müfredatına Uygunluğunun İncelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi ABD. - Marmara Üniversitesi

July-2000

July 2000

Post Graduate

Cambaz, G.(2000). İlköğretimde Test ve Klasik Sınavların Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi

June-1998

June 1998

Post Graduate

Günday, İ. (1998). Toplam Kalite Yönetimi ve Toplam Kalite Yönetimi ile İlköğretim 4.ve 5.sınıf Matematik Ders Başarısının Artırılması. Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD. - Marmara Üniversitesi