İlköğretim 8. sınıf yeni matematik müfredatının matematik öğretmenleri görüşleri ışığında incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: T. ZUHAL ÖREN

Danışman: Sare Şengül

Özet:

İLKÖĞRETİM 8. SINIF YENİ MATEMATİK MÜFREDATININ MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ IŞIĞINDA İNCELENMESİ Bu araştırma, 2007-2008 eğitim öğretim yılında pilot çalışması yapılan, 2008-2009 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 8. sınıf matematik dersi öğretim programını, öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Alan taraması modeline göre yapılmış olan bu çalışmada veriler, İstanbul ili Kadıköy İlçesi’nde İlköğretim okullarında görev yapan 60 matematik öğretmenine uygulanmış olan bir anket ile toplanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanmış olan anket, kişisel bilgiler, program ile ilgili 60 anket sorusu ve 3 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Sorulara verilen cevaplar 5 başlık altında toplanmış, yüzde ve frekans değerleri hesaplanarak yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar göstermiştir ki , 8. sınıf yeni matematik müfredatı ile ilgili öğretmen görüşleri temelde çok farklılık göstermemektedir. Özellikle programın uygulama aşamasında yaşanan zaman sıkıntısı ile çok fazla materyal ihtiyacı duyulması konusunda hemfikir oldukları görülmüştür. Programda yapılan değişikliği katılımcıların %85’i gerekli görmekte ancak yapılan değişikliklerde fikir ayrılığına düşmektedirler. Sınıf ortamları, ders kitapları ve sınıf mevcutları ile ilgili olumsuzlukların, programın uygulanabilirliğini etkilediği görüşü savunulmaktadır. Ayrıca Yeni Matematik Programının temel prensibi olan yapısalcı öğrenme ile ilgili öğretmen bilgilerinin çok yeterli olmadığı görülmektedir. Araştırma sonunda, öğretmenlerin programı doğru algılamasının doğru uygulamasını getireceği fikrinden yola çıkılarak, program ile ilgili hizmet içi eğitimlerin, öğretmen kaynak kitaplarının vb. sayılarının arttırılması önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: İlköğretim Matematik Programı, Matematik Öğretimi, Yapısalcı Öğrenme, Öğretmen Görüşleri ABSTRACT ANALYSIS OF THE NEW MATHEMATICS CURRICULUM FOR PRIMARY EIGHTH GRADE IN THE LIGHT OF MATHEMATICS TEACHERS OPINIONS This search was conducted in the light of mathematics curriculum for primary eigtht grade , put into effect , in the 2008-2009 academic year , following a pilot study , had been conducted in the 2007-2008 academic year. Data in this study , which was done, area screening model , was collected through a survey applied to 60 mathematic teachers from primary schools in İstanbul , in Kadıköy. The survey , prepared by the researcher, consists of personel information; 60 survey questions about the curriculum , and 3 open ended questions. The ansvers were classified into 5 groups , and were interpreted after the percentage and frequency values had been calculated. Obtained search results indicated that , there was no fundamental differences between teacher opinion about the new eighth grade curriculum. Findings showed that the respondents shared the same opinion paticularly on two subjects: Time constraint is a problem when applying the curriculum , and the curriculum requires too much material. 85 % of the participants considered that the curriculum modification was neccessary, but their opinions were diverse on the type of modifications. They defended the idea that problems about class enviroment , textbooks and number of students per class , have negative effects on applicability of the curriculum. Furthermore it is seen that teachers’ knowledge of cognitive learning , which is the main principle of the new mathematics curriculum, is not sufficient. Based on the idea that “ correct understanding of the curriculum by teachers leads to correct implementation”, as a result of the study , it was advised that the number of inservice training on the curriculum , number of guide book for teachers, etc. should be increased. Key Words : Mathematics Curriculum, Teaching Mathematics, Cognitive Learning, Teacher Opinion