Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET SONGUR

Danışman: Sare Şengül

Özet:

HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONUSUNUN OYUN VE BULMACALARLA ÖĞRENİLMESİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ Bu araştırmada oyun ve bulmacalarla işlenen matematik dersinin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin matematik başarılarından ön bilgilerinin, kullanılan öğretim yönteminin, öğrencilerin matematik dersine olan tutumlarının etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evreni, 2005 – 2006 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesi Boğazköy okulunda okuyan tüm 8. sınıf öğrencileridir. Araştırmanın örneklemini 8-A sınıfında okuyan 44 öğrenci ile 8-B sınıfında okuyan 46 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin 8. sınıf matematik derslerinde harfli ifadeler ve denklemler konularında oyun ve bulmacalarla öğretim yönteminin akademik başarıya ve hatırlamaya etkisi ile oyun ve bulmacalarla öğretim yönteminin öğrencilerin matematik dersine karşı tutumunu nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; “Matematiksel Başarı Testi” (ön test), “Harfli İfadeler ve Denklemler Testi” (son test) ve Tutum Ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma deneme modelinde olup, 8. sınıf “Harfli İfadeler ve Denklemler” ünitesi boyunca devam etmiştir. Uygulama başlamadan önce deney ve kontrol gruplarına ön test ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda dersler oyun ve bulmacalarla öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise dersler düz anlatım yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın bitiminde her iki gruba son test ve matematik tutum ölçeği testi uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın bitiminden 6 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmış ve yapılan etkinliklerin başarıya, matematik tutumuna ve kalıcılığa etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde Kolmogorov - Smirnov testi ve t-testinden faydalanılmıştır. ABSTRACT THE EFFECT OF MATHEMATICS SUCCES LEVEL OF THE STUDENTS OF SUBJECT OF THE EXPLANATIONS WITH LETTER AND EQUATIONS LEARNING WITH GAMES AND WORD PUZZLE In this research the effect of the mathematics lesson that working with game and word puzzle to the primary school 8th class student succes and permanancy levels are searched. In addition, the effect of students previous acknowledgment teaching methods that are used, student’ attidudes towards the lesson are researched. The cosmos of the research is all the students of, 8th classes in Boğazköy Elemantary School in Gaziosmanpaşa / İstanbul in 2005 – 2006 education teaching year. The sample of the researh is consisted of 44 students in class 8/A and 46 students in class 8/B. In the research Mathematical succes test (pre – test ), explanations with letter and equations test (final test) and attitude test are beneffited from in order to measure the effect of game and word puzzels method by teaching, explanatinos with letter and equations, the subjects of mathematics in 8th class students, on academic succes and remembrance and how the game and word puzzels method effects attitudes of students towards mathematics. The research is of experiment model and continued during explanations with letter and equations unit. Before the application, a preliminary test and Maths Attitude Test were applicated to both experimental and control groups. The lessons in the experimental group were carried out in the learning with game and word puzzels method while the lessons fort the control group were carried out in the traditional teaching method. At the end of the study both groups are given an end test and Mathematics Attitude test. In addition, they were given a memory test 6 weeks after the study ended. In this way the effects of the activites on the succes attitudes towards Maths and memory of students were evaluated. In the statistical evaluation of the data, we have used Kolmogorov - Simirnov Test and t – test.