Prof. Dr. SERDAR PİRTİNİ


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

76

Yayın (WoS)

1

Atıf (Scholar)

185

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

10

Tez Danışmanlığı

90

Açık Erişim

58
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1993 - 1998

1993 - 1998

Doktora

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1986 - 1991

1986 - 1991

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, İletişim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

İhracat dağıtım kanallarında işlem maliyetleri yaklaşımı açısından kontrolün belirlenmesi ve bir uygulama Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2000 - 2005

2000 - 2005

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

1998 - 2000

1998 - 2000

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

1992 - 1998

1992 - 1998

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Profesör

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Profesör

2005 - 2011

2005 - 2011

Doçent

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Doçent

2000 - 2005

2000 - 2005

Yardımcı Doçent

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Yardımcı Doçent

1998 - 2000

1998 - 2000

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Öğretim Görevlisi Dr.

1992 - 1998

1992 - 1998

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Araştırma Görevlisi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Küreselleşme Ve Pazarlama

Tüketici Davranışları Sürdürülebilir Kalkınma

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Küresel Pazarlama

Uluslararası Markalaşma

Uluslararası Markalaşma

Global Pazarlama Stratejileri

Uluslararası Pazarlama

Lisans

Lisans

İhracat Yönetimi

Yönetilen Tezler

2016

2016

Yüksek Lisans

MEDYADA ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNDE İLETİŞİMİN ÖNEMİ VE ETKİSİ

Pirtini S. (Danışman)

A.BAŞKAN(Öğrenci)

2012

2012

Yüksek Lisans

Olumsuz reklam içeriğinin hatırlama üzerinde etkisi

Pirtini S. (Danışman)

D.ÇAY(Öğrenci)

2011

2011

Yüksek Lisans

Kooperatiflerde bütünleşik pazarlama iletişimi ve bir uygulama

Pirtini S. (Danışman)

N.ÖZYER(Öğrenci) Creative Commons License

2007

2007

Yüksek Lisans

Uluslararası pazarlamada Gümrük Birliği’nin statik etkleri

PİRTİNİ S. (Danışman)

B.Yılmaz(Öğrenci) Creative Commons License

2007

2007

Yüksek Lisans

Uluslararası pazarlamada gümrük birliğinin statik etkileri

Pirtini S. (Danışman)

B.YILMAZ(Öğrenci)

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2021 - 2021

2021 - 2021

SATIŞ BECERİLERİ

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2021 - 2021

2021 - 2021

Müşteri Odaklı Kanal Yönetimi Omnichannel

Akademik Birimler - Sertifika Programı

Pirtini S.

2021 - 2021

2021 - 2021

Müşteri Odaklı Kanal Yönetimi Omnichannel-2

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2020 - 2020

2020 - 2020

Müşteri Odaklı Pazarlama

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Pirtini S.

2020 - 2020

2020 - 2020

Markalaşma ve Sürdürülebilirlik Seranit Satış Geliştirme Programı

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2020 - 2020

2020 - 2020

Stratejik Pazarlama Seranit Satış Yönetici Geliştirme Programı

Sürekli Eğitim Merkezi - Kurs

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Müşteri İlişkileri Yönetimi Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Teknoloji ve Dijital Dönüşüm, Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı Teknoloji ve Dijital Dönüşüm

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı, Tüketici Davranışları

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Sertifika Eğitim Programı Müşteri İlişkileri Yönetimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı Tüketici Davranışları

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Türkcell İleri Eğitim Sertifika Programı, Müşteri İlişkileri Yönetimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar ve Marka Konumlandırma Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı Müşteri İlişkiler Yönetimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

Turkcell İleri Eğitim Sertifika Programı Müşteri İlişkileri Yönetimi

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

SOSYAL MEDYADA MARKA YÖNETİMİ VE DİJİTAL MARKA İLETİŞİMİ

Uygulama Araştırma Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

MARMARA ÜNİVERSİTESİ YAPI KREDİ BANKASI KURUMSAL SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL PAZARLAMA EĞİTİMİ

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

MARMARA ÜNİVERSİTESİ YAPI KREDİ BANKASI KURUMSAL SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL PAZARLAMA EĞİTİMİ MARKA İLETİŞİMİ, MARKA KONUMLANDIRILMASI

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

2019 - 2019

2019 - 2019

SOSYAL MEDYA SERTİFİKA PROGRAMI 2019

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Pirtini S.

Makaleler

Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (28)

1994

1994

45. Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyaları

Erdil T. S., Pirtini S.

İktisat Dergisi , cilt.30, sa.353-354, ss.76-80, 1994 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. BORN GLOBAL COMPANIES’ E-MARKETING ORIENTATION IN ANEMERGING COUNTRY CONTEXT: THE CASE OF TURKEY

KAPLAN B., PİRTİNİ S.

28th Annual Conference International Marketing in the Age of Business – Government – Industry Linkages, Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2019, ss.19-20, (Özet Bildiri)

2008

2008

5. A Qualitative Research On Consumer Perceptions of Two Visual Components Of Brands Namely Logos and Mascots

TIĞLI M., ONURLU Ö., PİRTİNİ S.

Yeditepe International Research Conference on Business Strategies, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran - 15 Ağustos 2008, ss.723-737, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

6. “Who Does the Housework? Turkish Consumer Responses to Gendered Role Portrayals in Advertisements”

PİRTİNİ S.

6th International Symposium Communication In The Millennium In Cooperation with University of Texas at Austin (USA) Anadolu University (Turkey) Istanbul University (Turkey), Hosted by Istanbul University, ist, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

7. Who Does the Housework Turkish Consumer Responses to Gendered Role Portrayals in Advertisements

SAVAŞ GÜN F., PİRTİNİ S., ÇELİK C., BAŞCI A.

Communication in the Millennium, 6th International Symposium, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, cilt.1, ss.313-333, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

8. The Ethics of Retailers: A Study on Ethical Perceptions of Turkish Retailing Sales Professionals

CENGİZ E., PİRTİNİ S.

Proceedings CEIB 2006 Thirteenth Annual, South Dakota International Business Conference, Hosted by Northern State University Center of Excellence in International Business, Amerika Birleşik Devletleri, 4 Kasım - 09 Mart 2006, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

10. Willingness of Turkish Consumer in Accepting Internet Banking

Gegez A. E., Cengiz E., Arslan F. M., Pirtini S.

11th Recent Advences in Retailing&Services Science Conference, Praha, Çek Cumhuriyeti, 18 - 20 Haziran 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

11. Competing Globally in Healthcare Markets: An Examination of Service Quality in Private Hospitals

Arslan F. M., Gegez A. E., Cengiz E., Pirtini S.

11th Recent Advences in Retailing&Services Science Conference, Prag, Praha, Çek Cumhuriyeti, 18 - 20 Haziran 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

12. Factors Affecting Movie Choce Behavior: Examination of Choice for Domestic and Foreign Movies

Cengiz E., Arslan F. M., Gegez A. E., Pirtini S.

11th Recent Advences in Retailing&Services Science Conference, Prag, Praha, Çek Cumhuriyeti, 18 - 20 Haziran 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

13. “The Importance of the Brand Name on Purchase Decisions Regarding Brand Communication Perspective: An Empirical Research”,

PİRTİNİ S., KOCAMAZ T.

The Second International Symposium Communication in the Millennium, 17 - 19 Mart 2004, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

14. İşletmelerde Rekabet Avantajı Yaratması Açısından Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin (CRM) Esasları ve Strateji Oluşturma

Pirtini S., Yılmaz R. A.

7.ULUS PAZARLAMA KONGRESİ, Afyonkarahisar, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2002, ss.153-170, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2017

2017

1. Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği

Pirtini S., Erdal M.

Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, Murat Erdal, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017

2014

2014

2. Pazarlamada Dağıtım Kanalı Yönetimi Kararları Açısından İşlem Maliyeti Analizi (Transaction Cost Analysis)

Pirtini S.

Pazarlama Teorileri, Serap Çabuk, Editör, Media Cat Kitapları, İstanbul, ss.373-384, 2014

2013

2013

3. İşletme Markası Değişimi: Teorik Bir Yaklaşım

KOCAMAZ İ., KOCAMAZ T., PİRTİNİ S.

21 Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Emine Çobanoğlu, F. Zeynep Bilgin ve Sahavet Gürdal, Editör, Detay, Ankara, ss.45-55, 2013

2013

2013

4. Sürdürülebilir Pazarlama Yönetiminde Başarıı Etkileyen Unsurlar ve Sürdürülebilir Rekabetçi Üstünlük

Pirtini S.

21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri, Emine Çobanoğlu,F. Zeynep Bilgin,Sahavet Gürdal, Editör, Detay Yayıncılık, İstanbul, ss.58-68, 2013 Creative Commons License

2013

2013

5. Pazarlama İletişiminde Değer Yaratma Aracı Olarak Sosyal Medya ve Sosyal Ağlar

PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.

Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 1 Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler, Can Bilgili,Gülüm Şener, Editör, Grafik Tasarım Yayıncılık Sanayii Limited Şirketi, İstanbul, ss.203-212, 2013

2011

2011

6. Değer Yaratıcı Unsurlar ve Pazarlama Performansı Açısından Entellektüel Sermayenin Maddi Varlıklara Dönüştürülmesi: Kavramsal Bir Çerçeve

PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.

Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar, Nimet Uray, Şebnem Burnaz, Elif Karaosmanoğlu, A. Banu Elmadağ Baş, Gonca Ulubaşoğlu, Canan Aktan, Melek Demiray, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul, ss.187-206, 2011

2010

2010

7. Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard

Pirtini S.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2010

2009

2009

8. Öğrenen İlişkiyi Öğrenmek

Kocamaz İ., Kocamaz T., Pirtini S.

Benim Maaşımı Kim Ödüyor? Müşteri, Sahavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayınları, İstanbul, ss.75-90, 2009

2008

2008

9. Değer Pazarlaması

Pirtini S.

Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, İnci Varinli,Kahraman Çatı, Editör, Detay Yayıncılık, İstanbul, ss.57-72, 2008

2007

2007

11. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Beta Yayınları

Pirtini S., Cengiz E., Gegez A. E., Arslan F. M., Tığlı M.

Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Beta Yayınları, Emrah Cengiz, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2007

2006

2006

12. Dağıtım Kanallarında İlişkisel Sermaye Yönetimi

Pirtini S.

Pazarlamada Yeni Açılımlarla Üstünlük Sağlama, A. Müge Yalçın,F. Zeynep Bilgin,Emine Çobanoğlu, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.127-132, 2006

2006

2006

13. Siyasal İletişim Çerçevesinde Siyaset ve Medya İlişkilerine Eleştirel Bir Yaklaşım

Pirtini S.

Medyada Olmayanlar, Can Bilgili, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.127-134, 2006