Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞE TUĞBA ŞİMŞEK
Danışman: Serdar Pirtini
Özet:Degisen yasam kosullarında, günümüzde is temposunun yogunlasması ve tatil özleminin artması ile insanlar tatil günlerini daha da iyi degerlendirmek için önceden planlarını yapmaktadırlar. Yaptıkları bu planlarda mutlaka bir beklentileri olmaktadır. Tatilin denk geldigi mevsim kosullarına uygun olarak kıs ya da yaz turizmine uygun yerler tercih etmeye çalısılmaktadır. Bir turist beklentileri ile yol çıkar. Çıktıgı bu yolda tatmin olursa daha sonraki tercihinde bir önceki deneyimini göz önünde bulundurur. Bu tezde turizm pazarlamasında turistik tüketici davranısları açısından tatil satın alma karar süreci anlatılmıstır. Uygulama asamasında ise Alanya’nın tatil satın alma kararı verirken hangi özellikleri üzerinde duruldugu, turistik tüketicilerin tatil satın alma kararı verirken beklentileri ve daha sonrasında bu beklentilere sahip olan turistik tüketicilerin Alanya’da tatil satın aldıktan sonra beklentilerinin ne ölçüde karsılandıgı irdelenmektedir. Uygulama kısmında bu ölçümler sonuçlarla desteklenmistir. ABSTRACT THE CHARACTERISTICS OF A PERIOD WHILE PURCHASING A HOLIDAY IN TERMS OF TOURIST CONSUMERS' BEHAVIOURS AND AN APPLICATION IN ALANYA. With the changing of standart of livings, intensive business life and having desire to holiday; people make their plan previously to spend their time in good conditions, and there is an expectation in their plan. They determine convenient places in winter and summer times according to the seasons. A tourist set off with expectations and he considers his experience at his forthcoming choices. In this thesis, the process of taking a decision in terms of touristik consumers' behaviours in tourism marketing was stated. During the application, the characteristics of Alanya that are taken into consideration while taking a decision to purchase a holiday, the expectations of touristik consumers while taking a decision to purchase holiday, and to what extent the touristik consumers meet their expectations are scrutinized. Those measurements were supported with results.