Bu çalışmanın temel motivasyonu, sosyal medya kullanımındaki artış ve bu artışın ana nedenlerini incelemektir. Bu doğrultuda, sosyal medya uygulamalarının (SMU) müşteri ilişkileri ve hizmetleri üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Ampirik analiz için Türkiye'de faaliyet gösteren 195 firmadan toplanan veriler, regresyon analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, Sosyal Medya Kullanımının (SMK) müşteri ilişkileri ve hizmetleri açısından önemli bir unsur olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, SMU'nun müşteri ilişkilerini iyileştirici bir etkisi olduğu ve firmaların uyguladığı müşteri etkileşimi inisiyatifleri (MEİ) ile sosyal medya stratejilerinin (SMS), gelişmiş müşteri ilişkileri ve hizmetleri (GMİH) ile güçlü bir bağlantıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın, sosyal medya kullanımının firma düzeyindeki etkilerini analiz ederek literatüre katkı sağlaması beklenmektedir.
The primary motivation of this study is to examine the increase in social media usage and the primary reasons behind it. The effects of social media implementations (SMI) on customer relations and services have been investigated in this context. Data were collected from 195 firms operating in Turkey and analyzed using regression analysis. The findings revealed that Social Media Usage (SMU) is essential to customer relations and services. Additionally, it was found that SMIs have a positive impact on improving customer relationships and that the customer engagement initiatives (CEI) and social media strategies (SMS) implemented by firms are strongly associated with improved customer relations and services (ICRS). This research is expected to contribute to the literature by analyzing the effects of social media usage at the firm level.