Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATİH AKIN
Danışman: Serdar Pirtini
Özet:Günümüzde rekabetin artması ve teknolojik gelişmelerin çok hızlı şekilde gerçekleşmesi, pazar koşullarını da değiştirmektedir. İçerisinde bulunduğumuz çağda, artık sadece müşterilerin tatmin edilmesi değil, müşteri sadakati ve uzun süreli bir iletişim önem kazanmaktadır, çünkü yaşadığımız çağ müşterilerin çağıdır. Bu dönemde müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru anlayıp, bu doğrultuda ürün ve hizmet sunabilen, müşterilerin satın alma alışkanlıkları ile davranışlarına ve bunları etkileyen faktörlere göre politikalarını belirleyen ve strateji geliştirebilen işletmeler rekabet güçlerini koruyabilecektir. Kooperatif işletmeleri de üye ve müşterilerine bu hizmeti sunabilmek adına, çağın gerektirdiği ölçütlerde faaliyet yürütmesi zorunludur. Bu bakış açısıyla tezin birinci bölümünde kooperatifin tanımına, kooperatife üye olma koşullarına, kooperatifçiliğin genel yapısına ve kooperatif işletmelerin türlerine yer verilmiştir. Tezin ikinci bölümünde ise pazarlama, pazarlama iletişimi karması ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda, bütünleşik pazarlama iletişiminin özellikleri ele alınmış olup, bu sürecin gelişmesinde etkisi olan faktörler irdelenmiştir. Daha sonra bütünleşik pazarlama iletişimi üzerine teorisyenlerce ortaya konulmuş modeller değerlendirilmiştir. İkinci bölümün sonunda kooperatiflerde pazarlama, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı örneklerle ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışmanın son bölümü olan üçüncü bölümde ise derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak teoriyi destekleyici bir uygulama süreciyle kooperatiflerin pazarlama iletişimi faaliyetlerinde bütünleşme eğilimleri incelenmiştir. Teoride ele alınan konular, çalışmamızın son safhasındaki uygulamada elde edilen bilgilerle karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kooperatifler, Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi ABSTRACT At the present day, fast increase in competition and technological development causes changes in the market conditions. In the current era, not only satisfying customer but also customer loyalty and long term communication comes into prominence because the age we are living is customer age. In this period, business enterprise that can notice the costumers’ needs and desires truly and submit good and services through this sense, determine policies and strategies according to their costumers’ purchasing habits and behaviors and the factors influences this habits and behaviors will protect their competition power. Cooperative enterprises also have to operate proper to ages criteria for serving to members and consumers. Through this point of view, in the first part of the thesis; definition of cooperative, membership terms, general structure of cooperatives and the types of cooperative enterprises are discussed. In the second part of thesis; marketing, marketing communications and integrated marketing communications concepts are examined. In this sense characteristics of integrated marketing communications are considered and the factors that have affects on development of integration are investigated. Afterwards the confessed models of theoretician are discussed. At the end of the second part, marketing, marketing communications, approach to integrated marketing communications in cooperatives are tried to be considered with examples. In the third and so the last part of study, tendency of cooperatives integration of marketing communications activities is examined with a supportive application to the theory using the deep interview method. At the end of our study subjects studied in theory are compared with the information gathered with the application. Key words: Cooperatives, Marketing, Marketing Communications, Integrated Marketing Communications