Perakendeci seçim süreci açısından perakendeci markasının tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkileri ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FARUK ANIL KONUK

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Perakendecilerin rekabet avantajı sağlamak amacıyla kendilerini rakiplerinden farklılaştıran stratejilerden biri perakendeci marka stratejisidir. Bu çalışma ile tüketicilerin perakendeci seçim süreci de gözönünde bulundurarak, perakendeci markalarının satın alma davranışı üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin perakendeci mağaza seçiminde mağazanın temiz olması, ürün çeşitliliği ve kalitesi, fiyat faktörlerinin etkili olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin perakendeci markalarını satın alma nedenleri arasında düşük fiyat, kalite mağaza ilişkisi, kalite faktörlerinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan perakendeci markalı ürün satın alan tüketicilerin bu markaların çeşitlerini az ve amabalaj kalitesinin düşük ve çekicilikten yoksun olarak nitelendirdikleri ortaya çıkmıştır. To differentiate themselves among the retailers and with this, gaining competitive advantage, retailers one of the strategies is producing private labels. In this study with consmers retail choice process, the effects of private labels on purchasing behavior. The results of the survey that cleanless of the store, product assortment and quality, price of the products mostly effects of the consumers retails outlet chice. The reasons that consumers purchase private label products are commonly low price, quality-store relationship and quality of the products. On the other hand according to the survey the consumers who purchse private labels qualify these products with low assortment and attraction and low quality of the packages.