Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2004
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Serdar Gürge
Danışman: SERDAR PİRTİNİ
Özet:İNTERNET ORTAMINDA TUTUNDURMA FAALİYETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ AÇISINDAN REKLAM ve İNTERNET REKLAM YÖNTEMLERİNDEN BANNER REKLAMLAR ÜZERİNE BİR UYGULAMA Gittikçe yoğunlaşan rekabet ortamında işletmeler hızlı bir küreselleşme süreciyle beraber interneti yoğun bir şekilde kullanmaya başlamışlardır. Tüm dünya ile bir bilgisayar ekranından iletişim kurabilmeyi sağlayan internet, kimilerinin karşı olduğu küreselleşmeye çok büyük bir hizmet sunmaktadır. İnternetin sadece iletişimde değil ticarette de faydalı olabileceğinin anlaşılması üzerine dünya internete yatırım yapmaya başlamıştır. Farklılaşmak isteyen firmalar, bugünkü yeni rekabet düzeninde daha ucuza ve daha hızlı bir şekilde yeni pazarlara ulaşabilmeyi önemli bir rekabetçi avantaj olarak gördükleri için, interneti dış dünyaya açılma fırsatı olarak görmektedirler. Bu çerçevede interneti tanımlayacak olursak, internet tüm dünya üzerinde telefon hatları, uydular ve diğer iletişim sistemleriyle insanları ve bilgisayarları birbirine bağlayabilen büyük bir birleşmiş bilgisayar ağ sistemidir (Ellsworth, 1996;s.3). Tezin amacı tutundurma faaliyetlerinden reklamın internet ortamında karşılaştığı engelleri, diğer medyalara karşı olan üstünlük ve zayıflıklarını belirlemek, internette reklamın tüketiciyi satın almaya ne kadar ittiğini araştırmak, internet kullanıcılarının internette reklam türlerinden banner reklamlara karşı olan tavırlarını incelemek ve bu tavırların kullanıcıların yaş, cinsiyet ve gelir seviyesi gibi demografik özellikleriyle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Banner reklamların, internette uygulanan reklam çeşitlerinin en çok yatırım yapılanı olmasına rağmen, halen başarılarının sorgulanması nedeni ile araştırmanın banner reklamlar üzerine yapılması uygun görülmüştür. Yapılan çalışmada, internet Kullanıcılarının, banner reklamlara karşı olan ilgileri ölçülmeye çalışılmaktadır. İnternet kullanıcılarının, banner reklamları tıklarken dikkate aldıkları faktörler derecelendirilmektedir. İnternette pazarlama, ürünün düşük bütçeyle internetin sunmuş olduğu imkanları kullanarak tanıtımı ve satımıdır. Düşük maliyet, etkili tanıtım ve yeniliklere açık olması internette pazarlamanın belirgin özelliklerindendir. E-mail, banner, arama motorları, stratejik ortaklık, promosyon ve PR, internette pazarlamanın en belirgin kanalları arasında yer almaktadır (Öncü, 2002; s.5). Dolayısıyla bu çalışmada internetin ne ölçüde faydalı bir pazarlama aracı olduğu sorusuna da yanıt aranmaktadır. ADVERTISING on the INTERNET and a RESEARCH on the BANNER ADVERTISING Online promotion uses communication via the internet itself to raise awareness about a site and drive traffic to it. This promotion may take the form of links from other sites, banner advertising or targeted e-mail messages. The Internet has the potential to affect each component of the marketing mix. Place becomes less important as easy and inexpensive communication between individuals on opposite sides of a country or the planet becomes commonplace. The internet has accelerated a shift in the nature of products fromn mass produced and tangible to customized and information based. The potential for price discrimination is diminished given the enhanced capability of consumers to identify the least expensive source, regardless of location. Arguably, the component of the marketing mix being most quickly transformed as a result of internet usage is promotion. The internet is not only a new media but it is also a form of media that differs essentially from those preceding it. Internet promotion combines mass media's reach with the personlization inherent in two-way dialouge- previously only possible using personel promotion The purpose of research is to examine how internet users make trade-offs among attributes associated with Internet advertising policy. The aim of this thesis is ; - To research the advantages and disadvantages of the internet than the other media as an advertising tool. - To find how does online advertising effects on the sales. - To research the attitude of the internet users against the banner ads.