Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜRKAN KARACA
Danışman: Serdar Pirtini
Özet:Tezin i Hizmet pazarlaması Açısından Mali Müşavirlik Hizmetlerinde Pazarlama Yönetim Süreci ve Bir Uygulama konulu hazırlamış olduğumuz bu tezde öncelikle hizmet pazarlaması açıklanmaya çalışılmıştır. Dünyada ve ülkemizde hizmet pazarlaması anlayışının ne derece önemli hale geldiğini ve öneminin ne derece kavrandığına değinilmiştir. Hizmet pazarlaması çeşitlerinin neler olduğunu ve hangi alanlarda uygulanabildiği araştırılmıştır. Takip eden bölümde aynı zamanda kendi mesleğim olan ve bir hizmet olan mali müşavirlik hizmetlerinin hizmet pazarlaması içindeki yeri ve önemi çeşitli yönleriyle açıklanmaya çalışılmıştır. Bu anlamda bu meslekte pazarlama stratejilerinin neler olabileceği ve pazarlama bileşenleri olan fiyatlandırma, tutundurma, dağıtım ve satış esaslarının ne şekilde geliştirilebileceği çeşitli yönlerden incelenmeye ve araştırılmaya çalışılmıştır. Mali müşavirlik hizmetlerinin pazarlanması açısından rekabet stratejilerinin türlerini ve bunların hem diğer sektörler hem de mali müşavirlik açısından uygulanma metodlarına tezde yer verilmiştir. Uygulama bölümünde ise yıllardır bu mesleğin içinde olan ve alanlarında uzmanlaşmış meslek mensuplarıyla son derece verimli görüşmeler yapılmıştır. Meslek mensuplarının mesleğin günümüzde bulunduğu yer ve ileride ulaşmayı hedeflediği noktalar anlamında görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma sürecinde Meslek mensupları ve mükelleflerin birbirlerinden beklentilerinin neler olduğu derinlemesine mülakat yöntemiyle araştırılmaya çalışılmıştır. The Summarise of Thesis In this thesis, firstly service marketing was tried to be explained. It also was tried to be pointed out how important whole around the world and in our country Turkey as well. It is mentioned if what sort of different service marketing methods are valid and in which ways they are able to be seen as applicated. Following, in this thesis, certified public accountancy which is service and also my own occupation has been searched and intended to be explained from various of ways. In this frame; it was also our intention to examine and search what sort of marketing strategies should be and in which ways it may be available to improve the pricing, presenting, dispensing and sales topics which are the main components of marketing. Lastly in the theory division it is placed in our thesis what are the types of rivalry strategies. Not only for certified accountancy sector but also fort he other sectors these strategies application methods were mentioned. In application part of our thesis we had very productive conversations and meetings with whom are working in this sector for ages and finally they are specialists. They revealed out their ideas about if in what situation this sector is in the present time and where it would be in the future. Mean time, the expectations were searched from the both parties( workers in this sector and the customers whom they servet to) mutually.