Benzersizlik İhtiyacının Marka Algısı Ve Satın Alma Niyeti İle İlişkisi: Moda Sektörü Üzerine Bir Araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMIN MAHMUDOV

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Bu çalışmanın amacı, benzersizlik ihtiyacının marka algısı ve satın alma niyeti ile olan ilişkisini belirlemektir. Ayrıca çalışmada marka algısı bileşenleri arasında ilişki ve marka algısı bileşenlerinin satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda araştırma modeli oluşturulmuş ve nicel yöntemler kullanılarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tanımlayıcı araştırma olup, ana kütlesini Türkiye’de yaşayan 18 yaşından yukarı en az bir kere Mavi markasından ürün satın alan tüketiciler oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak çevrimiçi anket vasıtasıyla 479 adet geçerli ankete ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında toplam 6 hipotez test edilmiştir. Araştırma sonucunda, benzersizlik ihtiyacı ile marka algısı arasında ilişki tespit edilmiş, benzersizlik ihtiyacı ile satın alma niyeti arasında ise ilişki bulunmamıştır. -------------------- This study sets out to examine the relationships among consumers’ need for uniqueness, brand perceptions, and purchase intention. In addition, the relationship between brand perception components and the effect of brand perception components on purchasing intention were examined. In this direction, a research model was developed and quantitative methods were used. The study is descriptive research, which universe is consumers above 18 in Turkey at least bought product from brand of Mavi. 479 valid questionnaires were reached online by using easy sampling method. A total of 6 hypotheses were tested. As a result of the study, the relationship between the need for uniqueness and brand perception was determined, but there was no relationship between the need for uniqueness and intention to purchase.