Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA BAHAR TERZİOĞLU
Danışman: Serdar Pirtini
Özet:DEĞİŞEN PAZARLAMA ANLAYIŞI AÇISINDAN MÜŞTERİ SADAKATİ YARATMADA İLİŞKİSEL PAZARLAMA VE BİR UYGULAMA Teknolojinin hızla geliştiği, ürün ve hizmetlerin gittikçe daha benzer özelliklere sahip olduğu, alternatif işletme sayısının arttığı, tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değiştiği, beklentilerin her geçen gün daha da fazlalaştığı günümüz rekabet ortamında işletmeler müşteri sadakati yaratmak için ilişkisel pazarlamadan yararlanabilmektedir. İlişkisel pazarlama yoluyla müşteriler ile kurulan uzun vadeli ve güvene dayalı ilişkiler sayesinde müşteri sadakati kazanılmaktadır ve rakipler tarafından da kolay kolay taklit edilememektedir. Bu araştırmanın amacı, ilişkisel pazarlama faaliyetlerinin müşteri sadakati yaratmadaki önemini ortaya koyarak müşteri bağlılığı açısından ilişkisel pazarlamanın uygulama biçimlerini irdelemektir. Bu tezde müşteri sadakati yaratmada ilişkisel pazarlamanın nasıl uygulandığı, firmaların müşterilerine yaklaşırken nasıl bir yol izlemeleri gerektiği, hangi stratejilerin önem kazandığı gösterilmiş ve uygulama kısmındaki sonuçlarla da pekiştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Müşteri Sadakati, Müşteri Tatmini, Müşteri Değeri, İlişkisel Pazarlama, Modern Pazarlama, Müşteri Odaklılık. ABSTRACT RELATIONSHIP MARKETING IN CREATING CUSTOMER LOYALTY IN TERMS OF CHANGING MARKETING INSIGHT AND APPLICATION In today's competitive environment - where technology develops rapidly, where products and services increasingly acquire more common features, where the number of alternative enterprises grows, where consumer interests and needs continuously change and expectations further increase with each passing day - enterprises can benefit from relational marketing in order to create customer loyalty. Thanks to long-term and dependable relations established with customers through relational marketing, customer loyalty is achieved and cannot easily be imitated by competitors. The goal of this research is to demonstrate the significance of relational marketing activities in creating customer loyalty and to analyze the ways of applying relational marketing in terms of customer loyalty. In this thesis, the ways of applying relational marketing in creating customer loyalty have been indicated as well as the path to be followed in companies' approach to their customers and the strategies that have further gained importance, with all these being reinforced by the results in the application part.