İhracat firmalarının fiyat stratejileri ve tekstil sektöründen bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET NİHAT GÜRSOY

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Bu tez çalışması, Türkiye’de yer alan ihracat firmalarının, dış pazarlarda kullandıkları fiyatlama yöntemleri ile stratejilerini inceleme konusu yapmıştır. Uluslararası pazarlarda faaliyetlerini sürdüren Türk ihracatçı firmalarının, yüksek rekabet ortamında kendilerine yeni pazar payları kazandırmaları, pazarlama karması elemanlarını etkili bir şekilde kullanmalarına ve stratejilerini uzun vadede oluşturmalarına bağlıdır. Bu bağlamda, uluslararası pazarlarda kalıcı olmayı hedefleyen Türk firmalarının üzerinde durmaları gereken en önemli husus ihracatta pazarlama yaklaşımını esas alarak pazar fırsatlarını en iyi şekilde değerlendirmek olarak lenebilir. Bu amaç doğrultusunda, uluslararası pazarlarda tüketiciler nezdinde rakip ürünlere karşı kazanılmak istenilen uluslararası pazar konumu, proaktif bir ihracat anlayışına dayalı olarak yeni bir vizyonla belirlenmelidir. Tezin amacı, tüm bu değişen şartlar çerçevesinde, ihracat firmalarının geliştirdikleri pazarlama karması stratejilerinde, firmalarca oluşturulan ürün fiyatının ihracat faaliyetleri üzerinde etkisini araştırmak ve bu ilişkinin ortaya konulmasını sağlamak olmuştur.