Stratejik pazarlama açısından özel emeklilik fonları ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SERDAR ORMAN

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

GENEL BİLGİLER İsim ve Soyadı : Serdar Orman Anabilim Dalı : İktisat Programı : Uluslararası İktisat Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Serdar Pirtini Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans - Temmuz 2004 Anahtar Kelimeler : Bireysel Emeklilik, Özel Emeklilik Fonları, Pazarlama STRATEJİK PAZARLAMA AÇISINDAN ÖZEL EMEKLİLİK FONLARI VE BİR UYGULAMA Son yıllarda dünyanın bir çok ülkesi sosyal güvenlik sisteminde kapsamlı reformlar yapmış veya yapmaya çalışmaktadır. Gelişmiş ülkelerde ortaya çıkan krizin temel nedeni, bu ülkelerin demografik yapılarını şekillendiren hızlı yaşlanma eğilimi iken, gelişmekte olan ülkelerde ise temel neden mevcut fonların doğru ve faydalı bir şekilde kullanılamamasıdır. Erken yaşta emekli olunmasının yanısıra, sigortasız işgücünün yaygın olmasının da etkisi büyüktür. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyal güvenlik reformu çerçevesinde uygulanmaya başlanan "Bireysel Emeklilik Sistemi" nin gerekliliğinin incelenmesi ve özel emeklilik fonlarına yönelik stratejik pazarlama sürecinde izlenecek adımların belirlenmesidir. Grup tartışmaları yöntemiyle kalitatif bir araştırma yapılarak, oluşturulacak marka için alternatif kavramlar geliştirilmiş ve stratejik pazarlama açısından hangi kavramın etkin olabileceği belirlenmiştir. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Serdar Orman Field : Economics Programme : International Economics Supervisor : Assistant Professor Serdar Pirtini Degree Awarded and Date : Master - July 2004 Keywords : Retirement Plan, Private Pension, Marketing ABSTRACT PRIVATE PENSION FUND SCHEME FROM A STRATEGIC MARKETING PERSPECTIVE AND AN APPLICATION In recent years, many countries have been trying to make comprehensive social security reforms or reconstructing their social security systems. While the main reason of the social security crisis in developed countries is the fast growing aging problem that shapes their demographic structure, in developing countries this is mainly due to the mismanagement of the social security funds. Morever, prevalence of early retirement and uncovered workforce is also effective on social security crisis. The purpose of this study is to examine the need for "The Individual Retirement System", practice of which has been initiated in Turkey under the social security reform framework, and to determine the steps that would be followed in the strategic marketing process of the private pension funds. In order to develop some alternative brand concepts that would be used in the pension fund marketing, a qualitative analysis via group discussions has been made and the most effective concept has been determined from the viewpoint of the strategic marketing approach.