Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AHSEN YALIN
Danışman: Serdar Pirtini
Özet:KONUT YAPI KOOPERATİFLERİNDE PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ YARATMASI VE MORTGAGE SİSTEMİNİN KONUT YAPI KOOPERATİFLERİNİN PAZARLAMA STRATEJİLERİNE ETKİLERİ Son yıllarda yaşanan konut yapı kooperatifçiliği sektöründeki sorunlar, bu sektörde küçülmeye ve gerilemeye neden olmuştur. Bu sorunların çözümlenmesi özellikle dar gelirli kesimin konut edinebilmesi için son derece önemlidir. Modern Pazarlama anlayışının ışığında belirlenecek pazarlama stratejileri konut kooperatifçiliğini içinde bulunduğu krizden kurtarmaya önemli katkılar sağlayacaktır. Mortgage sisteminin konut sektörüne getireceği standartlar ve hareketlilik ile konut kooperatifçiliği de hız kazanacak ve olumlu etkilenecektir. Bu çalışmada her iki sistemin özellikleri incelenmiş ve karşılaştırılmış, mortgage sisteminin konut yapı kooperatifçiliği üzerinde oluşabilecek olası etkileri araştırılmıştır. ABSTRACT MARKETING STRATEGIES CREATING COMPETETIVE ADVANTAGES IN RESIDENTIAL BUILDING COOPERATIVES AND THE EFFECTS OF MORTGAGE SYSTEM IN THE MARKETING STRATEGIES OF RESIDENTIAL BUILDING COOPERATIVES The problems faced in the sector of residential building cooperatives in the last years, caused decreases and regression in this sector. The solution of these problems is very important for especially the low income segment to have houses. The marketing strategies determined with the horizon of modern marketing is going to help to recover the residential building cooperatives from the crisis they are facing. The standarts and dynamism in the sector of housing provided by the mortgage system is going to improve the residential building cooperatives. In this study, the features of both systems are examined and compared, the potential effects of mortgage system on residential building cooperatives are searched.