Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İlhan Yılmaz
Danışman: SERDAR PİRTİNİ
Özet:Günümüzde firmalar üretim maliyetleri ve kalite düzeyi bakımından mümkün olabilecek en iyi seviyeyi yakalamışlardır. Artık rekabet avantajını sağlamanın yolu, tedarik sürecini ve lojistik faaliyetleri iyi yönetmekten geçmektedir. Lojistiğin faaliyet alanı ve rolü son yıllarda çarpıcı bir şekilde değişmiştir. Geçmişte pazarlama ve üretim temel fonksiyonları destekleyici bir rol oynayan lojistik, günümüzde geleneksel taşıma ve depolama faaliyetlerinin ötesinde, satın alma, dağıtım, stok yönetimi, paketleme, üretim ve hatta müşteri hizmetlerini kapsayan bir kavram halini almıştır. Firmalar, lojistik yetenekleriyle müşterilerine daha iyi hizmet sunarak rekabet avantajı sağlayabilmektedir. Dünya genelinde tüketici istekleri sürekli değişmektedir. Değişen tüketici taleplerinin karşılanabilmesi ancak işletmelerin tedarik zincirlerinin doğru yönetilmesiyle mümkün olmaktadır. Günümüzde firmalar, tedarik zincirlerindeki lojistik faaliyetler için dış kaynak kullanımına giderek “üçüncü parti lojistik” işletmeleriyle çalışmaktadır. Bu sayede şirketler, tedarik zinciri içerisindeki temel lojistik faaliyetlerini konusunda uzman işletmelere devrederek, kendi temel işlerini daha verimli sürdürmekte, zamandan tasarruf sağlamakta ve maliyetleri düşürerek rekabet avantajı yaratmaktadır. ABSTRACT Today's companies have reached the highest possible level of quality standards and the best applicable cost of product. From now on, good management of “supply process” and “logistic activities" will be playing a key role in the competition among companies. In the past few years, application fields and the role of logistics have changed significantly. Previously, logistics was basicly covering marketing and production ; but at a present time it consists of transportation, warehousing, purchasing, stocking, management, packaging, distribution, production and customer relations as well. Companies can compete better as they are able to provide highly qualified service with their logistics skills. Consumer claims have ever been changing worldwide. These ever changing comsumer demands can be supplied by companies by managing “supply chains” in an appropriate way. Nowadays, companies are in cooperation with third party logistic companies for the logistic activities of the supply chain, by outsourcing. By transferring their basic logistic works in the supply chain to professional firms, companies can maintain basic units more efficiently, take advantage of competition by saving time and reduce the cost of production.