Kooperatiflerde bütünleşik pazarlama iletişimi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NURAY ÖZYER ATLI

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

KOOPERATİFLERDE BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE BİR UYGULAMA Rekabetin artmasıyla müşterilerin önem kazandığı günümüz koşullarında müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati sağlamak için pazarlama iletişimi araçlarının etkin bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Müşterinin istek ve ihtiyacını doğru anlayan, bu doğrultuda ürün, hizmet üretip müşteriye sunan, geri dönüşümünü takip eden kuruluşlar çağımızda rekabet güçlerini koruyabileceklerdir. Kooperatifler de müşterilerine aynı hizmeti sundukları takdirde bu ortamda ayakta kalabilmektedirler. Bu açıdan incelendiğinde; tezin ilk bölümünde kooperatif kavramı, Türkiye ve Dünya’daki gelişimi, ilkeleri ve kooperatif çeşitleri derinlemesine incelenmiştir. İkinci bölümünde ise pazarlama, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde kooperatiflerde pazarlama, pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi irdelenmiştir. Mevcut kooperatiflerden örnekler verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Ne yazık ki günümüz kooperatiflerinde pazarlama iletişimini etkin bir şekilde kullanan kooperatifler kurumsal nitelik kazanmış kooperatiflerdir. Bunların yanında, bölgesinde büyük başarılar sağlamış kooperatifler de mevcuttur. Bunlara da örnekler verilmiştir. Son bölüm olan dördüncü bölümde ise derinlemesine mülakat yapılarak diğer bölümlerde anlatılan teorik bilgiler uygulamaya dökülmüş, teoride anlatılan konuların uygulamada nasıl kullanıldığı tespit edilmiştir. Birden fazla kooperatifte uygulanarak sonuçlar değerlendirilmiştir. ABSTRACT INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION IN COOPERATIVES AND AN APPLICATION With the increase of competition, marketing communication tools shall be used in an efficient manner in today’s environment in order to obtain customer satisfaction and customer loyalty. The entities that realize the customers’ demands and needs accurately, provide goods and services accordingly and monitor feedback will be able keep their competitive advantage. Cooperatives shall also render services to their clients in a similar manner in order to survive. From this point of view, the concept of “cooperative”, development, principles and types of cooperatives in Turkey and in other countries are explained in detail in the first part of the dissertation. In the second part, marketing, marketing communication and integrated communication are explained. In the third part, marketing, marketing communication and integrated communication are examined by providing examples of existing cooperatives. Unfortunately, the cooperatives that use marketing communication effectively are only those cooperatives with corporate governance practices. Besides, cooperatives do exist that were very successful. Examples are also given for them. In the final part, the theoretical information are applied by conducting in-depth interview and how the topics in theory are used in practice is determined. This method was applied to more than one cooperative, and then the results were evaluated.