Uluslararası pazarlamada Gümrük Birliği’nin statik etkleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Barış Yılmaz

Danışman: SERDAR PİRTİNİ

Özet:

ULUSLAR ARASI PAZARLAMADA GÜMRÜK BİRLİĞİNİN STATİK ETKİLERİ Gümrük Birliği, uygulamada en sık görülen iktisadi birleşme şeklidir. Bu birlikler, sınırlı sayıda ülkeden oluşmuş ticaret blokları olduğundan ticareti birlik içi ve birlik dışı olmak üzere iki ayrı kutba ayırır. Farklı ticaret gruplarının olması dış ticaret hacim ve oranlarında önemli değişikliklere yol açar. Söz konusu değişiklikler birlik içinde ve dışında olabileceği gibi, birlik ülkeleri arasında da olabilir. Türkiye de uzun bir uyum süreci sonunda 1996 yılından itibaren Avrupa Gümrük Birliği’ne katılmıştır. Bu çalışmada; Türkiye’nin Gümrük Birliği sonrası dış ticaretinin gelişimi ele alınmış, Birliğin Türkiye ticaretine etkileri incelenmeye çalışılmıştır. ABSTRACT STATİC EFFECTS OF CUSTOMS UNİON İN THE İNTERNATİONAL MARKETİNG Customs union is the most common type of economic union observed in practice. Since such unions are commercial blocs formed by a limited number of countries, they divide commerce into two poles apart as trade within and outside the union. The existence of diverse commercial groups leads to important differences in the volumes and ratios of trade. The differences in question may exist within or outside the union as well as between the union countries. Following an extended adaptation period, Turkey joined the European Customs Union in 1996. This study discusses the devolopments in Turkey's post-Customs-Union foreign trade and attempts to analyse the effects of the Union on Turkish commerce.