Tüketici davranışları açısından satış promosyonlarının tüketicilerin marka tercihi üzerindeki etkileri ve kozmetik sektöründe bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DERYA DEMİREL

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI AÇISINDAN SATIŞ PROMOSYONLARININ TÜKETİCİLERİN MARKA TERCİHİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ VE KOZMETİK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA : Günümüzde kullanım etkinliği giderek artan satış promosyonları örnek ürün dağıtımı, fiyat indirimleri, para iadeleri, kuponlar, hediyeler/ armağanlar, satış noktası gösterimleri (P.O.P), yarışma ve çekilişler; işletmelerin, tüketicilerin akıllarında yer etmek ve piyasadaki rakipleri ile savaşabilmek açısından oldukça büyük bir öneme sahip olmaktadır. Satış promosyonları tüketicilere hemen satın almak için nedenler sunarak, plansız satın alma eylemini gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmamızın ana amacı; önemi gittikçe artan satış promosyonlarının tüketicilerin marka tercihleri üzerinde nasıl bir etki gösterdiğini ve bu sırada tüketicilerin kozmetik markalarını hangi faktörlerin etkisi altında kalarak seçtiğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu çerçevede araştırmanın yan amaçları ise satış promosyonları açısından mağaza atmosferinin ve satış elemanının, tüketici tercihlerini ve marka bilinirliğini ne derece etkilediğini saptamaktır. SALES PROMOTIONS; ABOUT CONSUMER BEHAVIOUR THE AFFECTS OF CONSUMERS BRAND CHOICE AND AN APPLICATION IN COSMETICS SECTOR SUMMARY Presently; for the companies the usage of sale promotions such as; sample production dispense, price reductions, money back applications, coupons, presents, point of purchase, competition and drawing are taking a very important place to compete with the competitives in order to influence the consumers. Sale promotions offer reasons to the consumers to affect them purchase unplanningly. The main purpose of our research is how sale promotions affect the comsumers brand choice and in which conditions the consumers choose the cosmetics brand. The side purposes of this research is how the atmosphere of store and the salesperson affect the consumer choice and brand awareness.