Tüketici satın alma davranışına marka sadakatinin etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: KAYIHAN ZEYBEK

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

"TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINA MARKA SADAKATİNİN ETKİSİ VE OTOMOTİV SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA" Bu tezde marka sadakatinin tüketicinin satın alma davranışına etkisi kavramsal bir model oluşturularak incelenmiştir. Müşteriler ile kurulacak uzun vadeli, güçlü bir ilişki belli bir markaya ya da şirkete karşı sadakat oluşumunu sağlar. Bu araştırmanın temel amacı, marka sadakatinin tüketici satın alma davranışına olan etkisini kritik bir literatür taraması ile inşa etmektir. Öncelikle satın alma davranışları incelenmiş daha sonra çalışma müşteri memnuniyetini ve marka sadakati işlenmiştir. Son olarak otomotiv sektörüne yönelik bir araştırma yapılmıştır. Daha özelde bu çalışma marka sadakatini ağırlıklı olarak tutumsal ve davranışsal olarak ele alınmıştır. Özellikle tutumların marka sadakati üzerindeki etkileri anlatılmıştır. "THE EFFECT OF BRAND LOYALTY ON CONSUMER PURCHASING BEHAVIOR AND AN IMPLEMENTATION IN AUTOMOTIVE INDUSTRY". This thesis explores the concept of brand loyalty effect on consumer purchasing behavior, by creating, building, and maintaining long-term relationships with customers to develop lifetime value and brand loyalty to one particular company or brand. The data highlights loyalty card programs implemented within the automotive industry and evaluates those programs based on the variables of loyalty. The major objective of this research was to develop a brand loyalty effect on purchasing behavior based on a critical review of the literature. Furthermore, the study was extended to identify the relationship among customer satisfaction, and brand loyalty in the automotive industry. In particular, this study focused on investigating the mediating effects of attitudinal brand loyalty on the relationship between customer satisfaction and behavioral brand loyalty in the automotive industry.