Kooperatiflerde pazarlama yönetimi açısından sosyal pazarlama ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÇAĞLAR ÇİNAR

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Anahtar Kelimeler : Sosyal Pazarlama, Kooperatifçilik KOOPERATİFLERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ AÇISINDAN SOSYAL PAZARLAMA VE BİR UYGULAMA Günümüzde toplumsal konuların önemi gün geçtikçe daha fazla artmaktadır. Toplumsal sorunların aşılmasında kooperatifler de önemli bir yere sahiptir. Bu kapsamda kooperatifler halkın yararına olacak kooperatifçilik çalışmalarının benimsenmesi yönlü faaliyetler yürütürken pazarlama tekniklerinden de yararlanmaktadırlar. Sosyal pazarlama olarak ifade edilen bu pazarlama uygulamaları geleneksel pazarlama uygulamalarına göre farklılıklar göstermektedir. Bu tez çalışmasında kooperatiflerde pazarlama stratejileri açısından sosyal pazarlamanın rolü anlatılmış ve bunun üzerine araştırmalar yapılmıştır. Keywords : Social Marketing, The Cooperative System ABSTRACT SOCİAL MARKETİNG İN TERMS OF MARKETİNG DİRECTİONS İN COOPERATİVES AND AN APPLİCATİON Nowadays the importance of social subjects are increasing more and more. Cooperatives have a big role in resolving social problems. In comprehension, cooperatives are benefiting from the marketing technics while they are carrying on the business of adopting the runing of cooperative trading system. This marketing application which are also called social merketting are in different from traditional marketing applications. In this dissertation study; the role of social marketing in terms of the marketing strategy in cooperatives is defined and whereon searchs are done.