Pazarlamada postmodern yaklaşım açısından müşteri deneyimi yönetimi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜLYA KORKMAZ

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

PAZARLAMADA POSTMODERN YAKLAŞIM AÇISINDAN MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ VE BİR UYGULAMA Ürün ve hizmetlerin birbirine çok benzediği ve teknoloji sayesinde de oldukça kolay taklit edilebildiği, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının değiştiği ve güçlü olan taraf haline geldiği günümüzün yeni rekabet ortamında, pazarlama da tüm bu değişikliklere paralel olarak postmodern bir biçime dönüşmektedir. Yeni rekabet ortamında firmaların müşteri sadakati yaratabilmeleri, müşterileri ile uzun vadeli ve güvenli ilişkiler yaratabilmeleri için müşteri deneyimi yönetimi yeni rekabet aracı olmaktadır. Firmalar, deneyimsel pazarlama aracılığıyla müşterileri ile aralarında duygusal bağ kurarak, rakiplerinden farklılaşabileceklerdir. Bu çalışmanın amacı, müşteri deneyimi yönetiminin, müşteri sadakati yaratmadaki önemini ortaya koyarak, müşteri deneyimi yönetiminin uygulama biçimlerini irdelemektir. Çalışmada, değişen pazarlama koşulları içerisinde, müşteri sadakati yaratırken müşteri deneyimi yönetiminin nasıl uygulandığı anlatılmış, uygulama kısmındaki sonuçlarla da pekiştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Müşteri Deneyimi Yönetimi, Deneyimsel Pazarlama, Deneyim Ekonomisi, Postmodern Pazarlama. ABSTRACT CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT IN TERMS OF POSTMODERN APPROACH IN MARKETING AND AN APPLICATION In today’s competitive environment- where the products and services are pretty much alike and can be acted easily because of developping technology, where the consumer’s demand and needs has been changed and the customers have turned into the powerful side- marketing is turning into postmodern, at the same time with this changes. In this competitive environment, customer experience management is new competitive tool for the firms can create customer loyalty and long term and depandable relations. Firms can differentiate themselves from their competitors with building emotional relations with customers by experiential marketing. The goal of this thesis is to demonstrate the significance of customer experience management in creating customer loyalty and analyze the ways of applying customer experience management. In this thesis, in marketing conditions which has been changed, the ways of applying customer experience management in creating customer loyalty have been indicated, with all these being reinforced by the results in the application part. Key Words: Customer Experience Management, Experiential Marketing, Experience Economy, Postmodern Marketing.