Mağaza özellikleri açısından tüketicilerin mağaza sadakat düzeyinin belirlenmesi ve bir uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜZİDE ÖNCÜ EROĞLU PEKTAŞ

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Anahtar Kelimeler : Perakendecilik, Mağaza Özellikleri, Mağaza Atmosferi, Mağaza Sadakati. Günümüz pazarlamasında değişen tüketici istek ve ihtiyaçları işletmelerin değer ve anlayışını da değiştirmiştir. Bu gelişmelerle işletmeler çağdaş mağazacılık anlayışında değer-memnuniyet-sadakat ilişkisine önem vermeye başlamıştır. Perakendeciler müşterilerini bu ilişki modelinde tutundurarak, onların isteklerine cevap vermenin yanında memnuniyet ve sadakat oluşturmaya da başlamışlardır. İşte bu sadakat oluşumunu işletmeler mağaza özellikleri ile başarabilmektedirler. İşletmelerin değişen perakendecilik ve mağaza yönetiminde izledikleri pazarlama faaliyetlerinin tüketici sadakatine yol açabilmesi için, en önemli karar alanlarından bir tanesi mağaza için en uygun olan mağaza özelliklerinin oluşturulabilmesidir. Bu tez çalışmasının literatür bölümünde perakendecilik, mağaza özellikleri ve mağaza sadakat kavramları yer alırken, uygulama bölümünde ise tüketicilerin mağaza özellikleri açısından mağaza sadakat düzeyleri bir kafe mağazası üzerinde araştırılmıştır. Uygulama Kahve Dünyası isimli kafe mağazasında İstanbul’da yaşayan Kahve Dünyası müşterilerine yapılmıştır. Key Words : Retailing, Store Attribute, Atmosphere, Store Loyalty. ABSTRACT The alteration in the consumer demand and company demand has also cause a change of the values and manners of the companies. As a result of this change companies have given more importance on the new subject "value-satisfaction and loyalty". Retailers have tried to create satisfaction and loyalty by using this new strategies. Loyalty can be also created with the store properties. Retailing strategies applied by the companies , to create customer satisfaction and store loyalty can only be acquired with the choice of store properties which fits to optimum store properties. In the literature section of this study, main subject that has been studied is retailing, store properties, store loyalty. But in the application section the customer loyalty levels related to store properties has been studied. Questionnaire has been applied to the Kahve Dünyası customers in İstanbul.