Marka iletişim stratejileri açısından sosyal medyanın pazarlama iletişim aracı olarak kullanılması ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞÜKRİYE ESMER

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

MARKA İLETİŞİM STRATEJİLERİ AÇISINDAN SOSYAL MEDYANIN PAZARLMA İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANILMASI VE BİR UYGULAMA Günümüzdeki rekabet ortamında, ürün ve hizmetlerin birbiri ile farkı kalmamış aynı zamanda tüketicilerin talep, istek ve ihtiyaçları değişmiştir. Bu sebeple markalar, tüketicilerin dikkatlerini çekebilmek için farklılaşmışlardır. Markalar, farkındalık, itibar ve sadık müşteriler elde etme amacındadırlar. Bununla birlikte, internet ve sosyal medyanın ortaya çıkışı, pazarlama iletişim stratejilerini değiştirmiştir. Sosyal medya, markaların, tüketicilere ulaşmalarındaki yeni bir iletişim kanalı olmuştur. Bu çalışmada, marka iletişim unsurları, pazarlama iletişimi ve sosyal medya platformları incelenmiştir. Üçüncü bölümdeki uygulamada içerik analizi yöntemi kullanılarak hangi pazarlama iletişim faaliyetinin, marka farkındalığı yarattığı analiz edilmiştir. ABSTRACT ACCORDING TO BRAND COMMUNICATION STRATEGY THE USAGE OF SOCIAL MEDIA AS THE MEAN OF MARKETING COMMUNICATION AND AN APPLICATION Nowadays, competitive enviroment, products ans services acquire more common features and could be replicate at the same time, consumer demands, interests and needs change expectations. Because of that, brand should differentiate to call consumer attention. At this point, brands goals obtain that awarness, reputation and customer loyalty. In addition to discovery of internet and social media has changed that marketing communication strategy. Social media has been a new media channel for brands to reach target customer. This study examines that component of brand communication, marketing communication and platform of social media. In third section, application of thesis prove which marketing communication method to create brand awarness with method of content analyse. Keywords: Brand, Brand Communication, Marketing Communication, Social Medya, Content Analyse