Pazarlamada müşteri değeri yaratan stratejiler açısından entelektüel sermaye ve sigorta sektöründe bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YUNUS BÖLÜKBAŞI

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

PAZARLAMADA MÜŞTERİ DEĞERİ YARATAN STRATEJİLER AÇISINDAN ENTELEKTÜEL SERMAYE VE SİGORTA SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA Değer kavramı pek çok anlamda kullanılıp; ekonomik, duygusal, zaman, kalite ve kolaylık değeri olarak sınıflandırılmıştır. Müşteri değeri de birçok anlamı ifade ederken, işletme açısından ve müşteri açısından içerdikleri anlama göre çeşitli şekillerde tanımlamalar yapılmıştır. Müşteriler aldıkları ürün ve hizmetten beklentisinin ötesinde bir fayda umarken, işletmeler de müşteri beklentisinin ötesine geçerek kalıcı ve uzun vadeli bir finansal kazanç beklemektedir. İşletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı yakalamaları ve finansal karlılıklarının sürekliliğini sağlayabilmeleri için müşteri değeri yaratmaları son derece gereklidir. Müşteri değeri firma tarafından yaratılırken esas önemli olan bu yaratılan değerin müşteri tarafından nasıl algılandığıdır. Bu yüzden müşterilerinin beklentilerini araştıran ve beklentisinin üstünde bir ürün veya hizmet sunan işletmeler daha başarılı olmuşlardır. İçinde bulunduğumuz yüzyılda her işletme faaliyetlerini yürütürken birçok bilgi üretmektedir. Rakiplerine fark atan işletmeler, sektörden farklı olarak sahip oldukları insan sermayesi, yapısal sermaye ve müşteri sermayesini keşfedip, en iyi şekilde yöneten işletmelerdir. Gelecek yıllar için hedefler belirlenip, planlama yapılırken tüm bu entelektüel varlıklarını dikkate alarak hareket eden işletmeler içinde bulunduğu sektörde ön sıralarda yerini almıştır. Bu çalışmada müşteri değeri ve entelektüel sermaye incelendikten sonra araştırma kısmında BİST’te işlem gören sigorta şirketlerinin entelektüel sermaye değerleri, hesaplanmış maddi olmayan değer yöntemiyle hesaplanmıştır. Anahtar Kelimeler : Müşteri Değeri, Entelektüel Sermaye, Hesaplanmış Maddi Olmayan Değer Yöntemi, Sigorta Sektörü. ABSTRACT INTELLECTUAL CAPITAL IN TERMS OF CUSTOMER VALUE DRIVEN STRATEGIES IN MARKETING AND A RESEARCH IN INSURANCE SECTOR Businesses should create customer value in order to sustain their financial profit and competitive advantage. How the customer perceives that value is more important than value itself. Therefore, cutomer’s expectation from businesses should be well examined and product or service which is above customer’s expectation should be provided. Our age is the information age and every business produces lots of information when administering their activities. Businesses that outrun their rivals have human capital, structural capital and also customer capital. Businesses which make plans for the future years, by taking into account of these intellectual beings, will be one of the most successfull firms in their sector. This study examines customer value and intellectual capital in the case of insurance firms trading in ISE Keywords: Customer Value, Intellectu