Mobil operatörlerde katma değerli servislerin stratejik pazarlama planlaması ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET DEVRİM TOPAL

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

Anahtar Kelimeler : Katma Değerli Servisler, Pazarlama Stratejisi MOBİL OPERATÖRLERDE KATMA DEĞERLİ SERVİSLERİN STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI VE BİR UYGULAMA Gelişen teknoloji ile birlikte iletişim sektörü son on beş yıla damgasını vuran sektörlerden olmuştur. İletişim sektörünün için de ise en büyük gelişim mobil iletişimde meydana gelmiştir. Bu tez çalışmasında, mobil operatörlerin temel hizmeti olan sesli görüşme hizmetinin verilmesine göre çok daha farklı pazarlama tekniklerinin geliştirilmesini gerektiren katma değerli servislerin pazarlama stratejilerinin oluşturulmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu tez çalışmasında dinamik bir mobil iletişim pazarında stratejik pazarlama metotları irdelenmiştir. Henüz çok yeni ancak bir o kadar da gelişime açık olan bu alanda pazarlama yapısının dinamikleri mümkün olduğunca farklı kısımlarıyla incelenmiş ve sonuç olarak dinamik bir pazarda hiçbir zaman statik kurallarla ilerlenemeyeceği, pazarlama stratejisinin de her zaman dinamik bir yapıda oluşturulması gerektiği görülmüştür. Bunun için de pazarı tanımak, müşteri beklentisini iyi tanımlamak altın kural olarak tespit edilmiştir. Keywords : Value Added Services, Marketing Strategy ABSTRACT STRATEGIC MARKETING PLANNING OF VALUE ADDED SERVICES AT MOBILE OPERATORS AND AN APPLICATION The communication sector has been one of the rising stars for the last fifteen years with the evolution of technology and within the communication sector mobile communication has been the leader of development. In this study it is aimed to contribute to the development of marketing strategies of value added services which are known to require different marketing strategies than ordinary voice service. The marketing methods are evaluated under a dynamic mobile communication market and the milestones of marketing dynamics are investigated in this new emerging area. As a result it was concluded that static rules could not be defined under a dynamic area therefore the marketing rules are needed to be dynamic as well. The golden rule to success is described as identifying the market and fulfilling the customer needs.