E-ticarette web-site özelliklerinin e-sadakat üzerindeki rolüne ilişkin bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kanan Valiyev

Danışman: SERDAR PİRTİNİ

Özet:

ÖZET E-TİCARETTE WEB-SİTE ÖZELLİKLERİNİN E-SADAKAT ÜZERİNDEKİ ROLÜNE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA E-ticaretin 1970 li yıllardan günümüze kadar gelişimi sonucunda rekabet ortamını da paralelinde getirmiştir. Müşterileri elde tutmanın geleneksel pazarlama çalışmalarının yanı sıra müşterilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayan işletmeler ön plana çıkmıştır. Müşteri için hayat boyu bir değer yaratmanın işletmenin ömrü ile düz orantıda olduğu ve müşteri sadakatinin yaratmanın da bunun bir parçası olduğu literatürde geniş bir şekilde yer verilmiştir. Dolayısıyla e-sadakati yaratmak için işletmeler tarafından bir çok faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Web site özelliklerinin de müşterilere uygun sitenin geliştilmesinde kullanılması müşterinin sadakatini artıracaktır. Bu çalışmada web site özelliklerinin e-sadakat üzerindeki etkisinin saptanabilmesi için yüz-yüze anket metodu ile toplanan verilerin analizi yapılmıştır. Veriler, 401 cevaplayıcılar arasından tesadüfi olmayan bir yöntem ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda web site özelliklerinin e-sadakat üzerinde ne derecede etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. -------------------- ABSTRACT A-RESEARCH ON THE IMPRESSION OF WEB SITE FEATURES OVER E-LOYALTY IN E-COMMERCE As a result of the development of e-commerce since the 1970s, it has brought a competitive environment in parallel. In addition to traditional marketing efforts to retain customers, businesses that meet the individual needs of customers have come to the forefront. It is widely reported in the literature that creating a lifetime value for the customer is directly proportional to the life of the business and creating customer loyalty is part of it. Therefore, many activities have been carried out by businesses to create e-loyalty. Using the web site features to develop the appropriate site for the customers will increase the customer loyalty. In this study, the data collected by face-to-face survey method was analyzed in order to determine the effect of web site features on e-loyalty. Data were collected by a non-random method among 401 respondents. As a result of the study, the effect of web site features on e-loyalty has been revealed.