Uluslararası pazarlamada reklam mesajı yaratılmasında kültür ve önemi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİDEM BENGİL

Danışman: Serdar Pirtini

Özet:

ULUSLAR ARASI PAZARLAMADA REKLAM MESAJI YARATILMASINDA KÜLTÜR VE ÖNEMİ Günümüz rekabet dünyasında, pazarlamacı ve reklamcılar için sosyo-kültürel farklılıklar günden güne daha önemli olmaktadır. Dünya genelinde farklı kültürler, farklı pzarlara nüfus etmek isteyen işletmelere zorluk yaratmaktadır. Eğer hedef pazar homojen değilse kültür faktörü, rekabet avantajı yaratmak açısından son derece önemlidir. Standart pazarlama ve reklam stratejileri ise her ne kadar işletmelere maliyet avantajı yaratıyorsa da farklı kültürlere ve alt kültürlere hitap etme konusunda etkili değildir. Bu çalışma stratejik reklam kararlarının incelenmesine odaklanmaktadır: uluslararası reklamcıların dünya genelinde standart reklamlar yaratmaları ya da her pazar için özeleştirilmiş reklamlar tercih etmelerinin başarılarındaki etkisi incelenmektedir ABSTRACT CULTURE AND IT'S IMPORTANTANCE IN DEFINING ADVERTISEMENT MESSAGE IN INTERNATIONAL MARKETİNG In today's competitive world the socio-cultural differences are becoming increasingly important for marketers and advertisors. Different cultures around the world create difficulties to companies Which want to penetrate different markets. If the target market isn't homogenous, the factor of culture is so important to create competetive advantages. The standard marketing and advertising strategies are not be feasible to communicate different cultures and subcultures but it reduces the advertising cost. The focus of this study to discuss advertising strategic decision; If the international advertisers standardize advertising worlwide or specialize it for each market.