Prof. Dr. YÜCEL KABAPINAR


Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

206

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

60

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

329

Proje

12

Tez Danışmanlığı

49

Açık Erişim

40
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.  

Eğitim Bilgileri

1995 - 1999

1995 - 1999

Doktora

University of Leeds, Tarih Eğitimi, Birleşik Krallık

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2007 - 2011

2007 - 2011

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2003 - 2007

2003 - 2007

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2001 - 2003

2001 - 2003

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

1989 - 2001

1989 - 2001

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2002 - 2003

2002 - 2003

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

BİDEB Üyeliği

TÜBİTAK, BİDEB Üyeliği

2020 - 2020

2020 - 2020

Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım

Almanya Bielefeld Üniversitesi, Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım

2017 - 2020

2017 - 2020

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni

2019 - 2019

2019 - 2019

Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri (İSTMEM) eğitmeni, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen

2018 - 2019

2018 - 2019

”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstmem Proje Yürütücülüğü, ”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi

2017 - 2018

2017 - 2018

”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi

Tarih Vakfı, ”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi

2006 - 2018

2006 - 2018

20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi

Tarih Vakfı, 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi

2017 - 2017

2017 - 2017

Seçici Kurul Üyeliği

Eğitim Reformu Girişimi, Seçici Kurul Üyeliği

2008 - 2017

2008 - 2017

Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi

2014 - 2014

2014 - 2014

Erasmus Personel Hareketliliği

Avusturya Linz PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE OÖ, Erasmus Personel Hareketliliği

2008 - 2009

2008 - 2009

Program Geliştirme

Öğretmen Akademisi Vakfı ÖRAV (Garanti Bankası), Program Geliştirme

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Hayat Bilgisi Öğretimi

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması

KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)

C.Gökhan(Öğrenci) Creative Commons License

2019

2019

Yüksek Lisans

Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi

KABAPINAR Y. (Eş Danışman), SARICAN E. (Eş Danışman)

Ü.Tuğba(Öğrenci) Creative Commons License

2010

2010

Yüksek Lisans

Sosyal bilgiler dersinde örnek bir sözlü tarih uygulaması

KABAPINAR Y. (Danışman)

S.İNCEGÜL(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (65)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (43)
Diğer Yayınlar (21)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. “Şehrimiz …” Dersinin Anlam, Kapsam ve İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşleri: “Var Olup da Olmayan Bir Ders mi?”

KABAPINAR Y., KARAKURT F.

11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. Kanıt Temelli Öğrenmeyle Zenginleştirilmiş Örnek Olay: Her Şey Daha Çok Beceri/Sorgulama İçin

KABAPINAR Y., ÖZTÜRK A., Topçu S.

11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. An Examination of the Turkish Experience in Life Studies and History Curricula and Textbooks

KABAPINAR Y.

International Workshop on Textbook Reforms in the Middle East and North Africa: Lessons to be Learned from the Turkish Case, 21 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. Dünyada ve Türkiye’de Tarih Eğitimine Bakmak: Belki Bizde de Bir Gün …

KABAPINAR Y.

8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 7 Eylül - 09 Temmuz 2022, ss.3-15, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz

KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.

lnternational Symposium on Multidisciplinary Studies, Paris, Fransa, 27 - 28 Nisan 2018, ss.268, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Çağdaş Demokratik Ülkelerde İnsan Hakları Ve Demokrasi Ders Kitapları: Temel Bir Hak Olarak Öğrencinin ‘Katılım Hakkı’

KABAPINAR Y., OL C. G.

Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.85-104, 2024

2024

2024

2. Bir İnsan Hakları ve Hukuk Neden Önemlidir Filmi Olarak Amistad: “Kargo Değiliz Biz”

KABAPINAR Y.

Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.105-120, 2024

2023

2023

3. Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde

KABAPINAR Y., KABAPINAR F.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023

2023

2023

4. Sosyal Bilimler Alan Becerileri

DOĞAN Y., KABAPINAR Y., ZAMAN S., DUMAN E. Z.

K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ Öğretmen Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.257-375, 2023

2023

2023

5. “Kimlik Belirleyen Derslerde Kullanılabilecek Bir Film Olarak “12 Kızgın Adam”: Bakış Açıları, Önyargılar, Empati ve Sorgulama”

KABAPINAR Y., KARAKURT F.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.287-306, 2023

2022

2022

7. Tarih Ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı Ve Propaganda

Kabapınar Y., Yabansu Y.

Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Yücel Kabapınar,Filiz Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.267-290, 2022

2022

2022

8. Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı ve Propaganda İçin

KABAPINAR Y., YABANSU Y.

Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları: Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Kabapınar, Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.267-289, 2022

2022

2022

9. ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”

KABAPINAR F., KABAPINAR Y.

New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022

2022

2022

10. Sosyal Bilgiler Alan Becerileri

KABAPINAR Y., DOĞAN Y., ZAMAN S., DUMAN E. Z.

K12 Ulusal Beceri Ortak Referans Çerçevesi, Petek Aşkar, Arif Altun, İlker Cırık, Mustafa Kandırmaz, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.143-228, 2022

2021

2021

13. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GAZETE HABERLERİNE DAYALI ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİ KULLANMAK

KABAPINAR Y., OL C. G.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.131-152, 2021

2021

2021

14. HAYAT BİLGİSİ VE TÜRKÇE DERSLERİNİN KESİŞİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI ÖYKÜLERİNE ÖRNEK OLAY OLARAK YER VERİLEBİLİR Mİ?: ÖRNEK BİR UYGULAMA

KABAPINAR Y., Takak T.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak Kitaba Gözat Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.471-496, 2021

2021

2021

15. Sınıfta Örnek Olayı Çözümleme Sürecinde Öğrenciye Sorular Sormak: En Kilit Aşama?

KABAPINAR Y., BAKİ PALA Ç.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.51-71, 2021

2021

2021

16. Teoriyle Uygulamayı Buluşturan Bir Araştırma Olarak Eylem Araştırmasına Danışmanlık Yapmak: Pratikten Kaynaklanan Deneyimi Sunmak

KABAPINAR Y.

Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.46-84, 2021

2021

2021

17. : Yaşamın Sınıfa Yansıması Olarak Örnek Olay Yöntemi: “Çözülecek Binlerce Sorun Var”

KABAPINAR Y., OL C. G.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Y., Editör, PegemA, Ankara, ss.3-23, 2021

2021

2021

18. Öğretim Süreci ve Kullanılabilecek Etkinlikler Bağlamında Örnek Olaya Bakmak: “Öğrenmek Ürün Oluşturmaktır”

KABAPINAR Y., Topçubaşı T.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.25-50, 2021

2021

2021

19. Hayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yöntemini Kullanmak

KABAPINAR Y., Topçubaşı T.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay; Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.111-129, 2021

2021

2021

20. Sosyal Bilgiler Dersinde Argümantasyon ve Örnek Olay Kullanımı

KABAPINAR Y., AKAYDIN B. B.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.409-425, 2021

2020

2020

22. 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak

KABAPINAR Y.

Ders Kitabı İncelemesi, Demirel Özcan, Kıroğlu Kasım, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-213, 2020

2020

2020

23. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline Yaklaşımı

şekerci H., KABAPINAR Y.

Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi, S. Şirin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.401-434, 2020

2020

2020

24. : 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde YazılmışHayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak

KABAPINAR Y.

Ders Kitabı İncelemesi, Özcan Demirel, Kasım Kıroğlu, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-202, 2020

2020

2020

25. TÜRKİYE SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (TÜSİAD): “EĞİTİM EKONOMİYE DE ETKİ EDER” ANLAYIŞININ İZDÜŞÜMÜ

KABAPINAR Y., YABANSU Y.

Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.188-220, 2020

2020

2020

26. TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ: SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TARİHSEL ÇINARI

KABAPINAR Y.

Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.80-98, 2020

2019

2019

28. SOSYAL BİLGİLERDE DERS KİTAPLARI

KABAPINAR Y., YABANSU Y.

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU Selahattin KAYMAKCI Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, PegemA, Ankara, ss.137-157, 2019

2019

2019

29. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE EMPATİ BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN BAZI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE BAKMAK: “ÖTEKİNİ DUYUMSAYARAK VAR OLUYORUM”

KABAPINAR Y.

İlkokulda Özgün Eğitici Etkinlikler: I. Ulusal Atölye Çalışmaları Kitabı, Mehmet İnan, Bülent Özden, Seda Gül Kartal, Yüksel Aydın, Editör, Marmara Üniversitesi, İstanbul, ss.52-70, 2019

2019

2019

30. Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?

KABAPINAR Y.

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.165-185, 2019

2019

2019

31. Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar

KABAPINAR Y.

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.29-54, 2019

2019

2019

32. Din Kültürü Ahlak Bilgisi (Dkab) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır?: “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar

KABAPINAR Y., Dülger Z.

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.129-163, 2019

Desteklenen Projeler

2018 - 2018

2018 - 2018

ÖGRETMEN EGITIMINDE BARIS EGITIMI ÇALISTAY PROJESİ

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Kabapınar Y. (Yürütücü)

2017 - 2017

2017 - 2017

ÇOCUK RUHUNDAN OYUNCAK MÜZESİNE

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Kabapınar Y. (Yürütücü), Şener N.(Yürütücü)

2017 - 2017

2017 - 2017

Gençler Üsküdar’ın Yerel Tarihini Yazıyor Belgeselini Çekiyor

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Kabapınar Y. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Küçük Tarihçiler Günümüzdeki Geçmişin İzini Sürüyor Bir Yerel Tarih Projesi

Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje

Kabapınar Y. (Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

Türk-Alman Çalıştayları ”Öğretmen Eğitiminde Portfolyo

TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi , 2507 - Alman Araştırma Fonu (DFG) İkili İşbirliği Programı

Kabapınar Y. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1