Biyografi
1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.
Eğitim Bilgileri
1995 - 1999
1995 - 1999Doktora
University of Leeds, Tarih Eğitimi, Birleşik Krallık
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2007 - 2011
2007 - 2011Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2003 - 2007
2003 - 2007Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2001 - 2003
2001 - 2003Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1989 - 2001
1989 - 2001Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2002 - 2003
2002 - 2003Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBİDEB Üyeliği
TÜBİTAK, BİDEB Üyeliği
2020 - 2020
2020 - 2020Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım
Almanya Bielefeld Üniversitesi, Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım
2017 - 2020
2017 - 2020İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni
2019 - 2019
2019 - 2019Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri (İSTMEM) eğitmeni, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen
2018 - 2019
2018 - 2019”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstmem Proje Yürütücülüğü, ”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi
2017 - 2018
2017 - 2018”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi
Tarih Vakfı, ”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi
2006 - 2018
2006 - 201820. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi
Tarih Vakfı, 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi
2017 - 2017
2017 - 2017Seçici Kurul Üyeliği
Eğitim Reformu Girişimi, Seçici Kurul Üyeliği
2008 - 2017
2008 - 2017Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi
Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi
2014 - 2014
2014 - 2014Erasmus Personel Hareketliliği
Avusturya Linz PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE OÖ, Erasmus Personel Hareketliliği
2008 - 2009
2008 - 2009Program Geliştirme
Öğretmen Akademisi Vakfı ÖRAV (Garanti Bankası), Program Geliştirme
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ’’ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARINA BAKMAK: DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI
Kabapınar Y., Şener N. (Eş Danışman)
N.Karaot(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğrencilerin bireyselleşme ve toplumsallaşma süreçlerinde hayat bilgisi öğretim programları ve ders kitaplarına bir bakış
Erden Çınar S. (Eş Danışman), Kabapınar Y.
C.SUCUOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
VAN'A SINIF ÖĞRETMENİ OLARAK ATANMAK:MESLEKİ VE SOSYAL DURUM ANALİZİ
Kabapınar Y., Sarıcan E.(Eş Danışman)
Ü.TUĞBA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE GÖRSEL ÖYKÜLER ARACILIĞIYLA EMPATİYİ GELİŞTİRMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Kabapınar Y., Sarıcan E. (Eş Danışman)
T.Doğanay(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRENME ORTAMLARINA SOSYAL EMPATİ YAKLAŞIMINI EKLEMLEMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretimi uzmanları ve öğretmenlerinin gözünden “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersine bakmak : bu dersi kim vermeli?
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.Hastürk(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Hayat bilgisi öğrenme ortamlarına sosyal empati yaklaşımını eklemlemek : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.Yılmaz(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)
C.Gökhan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), SARICAN E. (Eş Danışman)
Ü.Tuğba(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaöğretim tarih ders kitapları kanıt temelli öğrenme yaklaşımının neresindedir?: bir saptama çalışması
KABAPINAR Y. (Danışman)
H.Kibar(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak : nasıl ve kapsamda
KABAPINAR Y. (Danışman)
A.İnanoğlu(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretmen ve öğrencilerin "Kanıt temelli tarih öğretimi"ne ilişkin görüşleri: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
A.YETİŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
C.AYÇA(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
B.GÖFNER(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Örnek olay yönteminin Hayat bilgisi dersinde uygulanmasına yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.ÜTKÜR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Müzikal zeka temelinde çoklu zeka etkinliklerini sosyal bilgiler dersinde uygulamak: Bir eylem araştırması
KATILMIŞ A. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
S.AL(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Hayat Bilgisi dersi öğrenme ortamlarına çoklu zeka kuramının müziksel zeka alanını eklemlemek: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
T.SARGIN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler dersi öğrenme ortamlarına görsel okumayı eklemlemek: örnek bir uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
A.SAĞLAMGÖNCÜ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Sosyal bilgiler dersinde hizmet ederek öğrenme yaklaşımının vatandaşlık eğitimindeki rolü
KABAPINAR Y. (Danışman)
G.BENGİÇ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Sosyal bilgiler ile vatandaşlık ve demokrasi eğitimi derslerinde küresel vatandaşlık eğitimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.ÇOLAK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6.ve 7.sınıf) öğretim programını Hakkari ilinde uygulamak: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
F.DEMİRBOYA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğrenme ortamlarında portfolyo kullanımı: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
G.ÖZBEK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmenlerin ve mezunların bakış açılarından Ermeni azınlık okullarında tarih öğretimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.DURMUŞ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.KAYA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Çokkültürlülük ve yurtseverlik açısından azınlık okullarında tarih dersleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
F.YAZICI(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi
KABAPINAR Y. (Danışman)
B.ÖZDEN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Türkiye'deki sosyal bilgiler ders kitaplarının Almanya'daki tarih, coğrafya ve vatandaşlık eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
İ.KAB(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan ders, öğrenci çalışma ve öğretmen klavuz kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.TUBA(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler ders kitaplarının Almanya’daki Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), AKENGİN H. (Eş Danışman)
İ.Kab(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirilmesi : amaç kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.Duman(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
T.MIRATKAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.Bircan(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersi (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.BİRCAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirmesi: Amaç, kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.DUMAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
T.Mıratkan(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Örnek olay yönteminin hayat bilgisi dersi öğrenme ortamlarında kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
Ö.ÖZKAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde örnek bir sözlü tarih uygulaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
S.İNCEGÜL(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
1998 ve 2004 İlköğretim Programlarına göre hazırlanan Hayat bilgisi ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
Y.AKBAL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), ÖZTÜRK C. (Eş Danışman)
E.Hersan(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
2004 yılı ilköğretim sosyal bilgiler 5. sınıf programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.HERSAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 1998 ve 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre yazılmış 4. ve 5. sınıf ders kitaplarının öğrenme anlayışları, içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
G.KALIPCI(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
Ö.AYVA(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
N.Doğan(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuruiyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.DOĞAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4. ve 5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.Ataman(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4.-5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.ATAMAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
1998 ile 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının vatandaşlık değerleri açısından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.SARICAN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Siber Zorbalığa İlişkin Farkındalıkları ve Rehber Öğretmenlerle İşbirlikleri
Kabapınar Y., Can M. Ş., KÜÇÜKAY M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.64, ss.1559-1596, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Hayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yönteminin Etkililiği
TOPCUBAŞI T., KABAPINAR Y.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.58, ss.1870-1895, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. KANIT TEMELLİ ÖĞRENMEYİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞE KOŞMAK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
YABANSU Y., KABAPINAR Y., AKENGİN H.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.Özel Sayı, ss.378-400, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimlerinde Argümantasyon Temelli Öğretim Süreci: Öğrenciler ve Öğretmenden Yansımalar
AKAYDIN B. B., KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.169-192, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Eğitimin Sessiz Paydaşları Olarak Okul Yardımcı Personeli: Kimler ve Yaptıkları İş Nasıl Algılanıyor?
Kabapınar Y., MOÇOŞOĞLU B., Baştuğ İ., Ö. T. Ş.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.1, ss.133-161, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Madalyonun İki Yüzünü de Görme Boyutuyla Öğretmen-Veli Hediyeleşmesine Bakmak: Minnet mi Çıkar mı?
Kabapınar Y., Türkmen C., OĞUZGİRAY YILDIZ m.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.59, ss.176-204, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Sosyal Bilimler Alan Becerileri: Kavram, Kapsam ve Geliştirilme Öyküsü
DOĞAN Y., KABAPINAR Y., ZAMAN S., DUMAN E. Z.
MILLI EGITIM
, cilt.52, sa.1, ss.1055-1118, 2023 (Scopus)
2023
20238. Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Sosyal Bilgiler Dersi Deneyimi Öğrencilere Çoklu Bakış Açısı Kazandırmak Noktasında Ne Denli Etkilidir?: Bir Eylem Araştırması
KABAPINAR Y., Ol C. G.
International Journal of Social Science Research , cilt.12, sa.2, ss.103-123, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Güncel Karikatürleri Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Sürecinde İşe Koşmak: Bir Eylem Araştırması,
KABAPINAR Y., Mike M., ÖZTÜRK A. A.
International Journal of Social Science Research , cilt.12, sa.2, ss.124-145, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM BİLİŞİM AĞI’NA (EBA) YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
İNANOĞLU A., Kabapınar Y.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.1818-1837, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Service-learning projects’ contribution to students’ development.
BENGİÇ ÇOLAK G., KABAPINAR Y., ÖZTÜRK C.
Pedagogical Research
, cilt.8, sa.3, ss.1-9, 2023 (Scopus)
2023
202312. Kanıt Temelli Öğrenmeyi Hayat Bilgisi Dersinde Uygulamanın Etkililiğine Bakmak: Bir Eylem Araştırması
Başpınar N., Kabapınar Y.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.2, ss.293-330, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. Öğrenme Yaklaşımları Bağlamında 2005 ve 2018 Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi: Sınıf Öğretmenleri Değişimi Nasıl Yorumluyor?
kalender b., KABAPINAR Y., Urfalıoğlu K.
Eğitim ve Bilim
, cilt.48, sa.214, ss.149-175, 2023 (SSCI)
2022
202214. Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yöntemi Öğrencilere Çoklu Bakış Açısı Kazandırır Mı?: Bir Eylem Araştırması
Topçubaşı T., KABAPINAR Y.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.13, sa.2, ss.1171-1195, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Ortamlarında Çağdaş Türk Çocuk Edebiyatı Öykülerine Yer Verme Durumları: Edebiyatın Sınıfa Yansıması
KABAPINAR Y., Takak T.
International Primary Education Research Journal , cilt.13, sa.2, ss.119-139, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Şanlıurfa'nın Köy İlkokulunda Görsel Öyküyle Empati Becerisini Geliştirmek: Bir Eylem Araştırması
Doğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.62-88, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. Deneyimli Sınıf Öğretmenleriyle 2005 Yılı Hayat Bilgisi Ders Kitaplarını Sorgulamak: Yapılandırmacılık Deneyimine Eleştirel Bir Bakış
KABAPINAR Y., AKAYDIN B. B., ÇETİN H., KELEŞ C., ÇELİKTEN L.
International Primary Educational Research Journal , cilt.6, sa.1, ss.81-104, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Sınıf Öğretmenlerinin ve Okul Yöneticilerinin Perspektifinden “Sınıf Anneliği” Kavramına Bakmak: ‘Olmayıp da Olan Bir Unvan’
KABAPINAR Y., Sak E., Toprak E.
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.112-130, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılımlarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitim mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?”
KABAPINAR Y., Kanyılmaz B. M., ÖREN KOÇHAN N., ATİK U.
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.79-98, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Farklılıkların Buluştuğu Bir Mekân Olarak Kuzguncuk’u Öğrencilerle Duyumsamak: Bir Sözlü ve Yerel Tarih Çalışması Örneği
KABAPINAR Y., Demeter Ö.
Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.115-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202021. “Üstün Zekâlıların/Yeteneklilerin Kimlik Belirleyen Derslerinde Kanıt Temelli Öğrenme Yaklaşımını Uygulamak: “Tam da Bize Göreymiş Bu Yaklaşım”,
KABAPINAR Y., GENÇER F., YILDIRIM Ş.
Yeni Türkiye , cilt.2, sa.116, ss.221-241, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde kullanmak: yanıbaşında olan geçmişi görmek ve duyumsamak
Öztaşçı A., KABAPINAR Y., TUNCEL G.
Turkish History Education Journal , cilt.9, sa.1, ss.66-88, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201923. Öğrencilerde Empati Becerisini Geliştirme Temelli Bir Teknik Olarak Görsel Öykü: Örnek Uygulamalar
KABAPINAR Y., Tabak E., Yavuz B.
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.58-80, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201924. Eğitim, Özgürlük ve Tel Örgüler Bağlamında Okuldan Kaçmak: ‘Gitmek mi Zor, Kalmak mı?’
KABAPINAR Y., Gümüşsoy V.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.111-130, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201925. Öğretmen ve öğrencilerin “kanıt temelli tarih öğretimi”ne ilişkin görüşleri: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y., Yetiş A.
Turkish History Education Journal , cilt.8, ss.231-262, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201926. Social Studies Courses Teachers' Views on Global Citizenship and Global Citizenship Education
Colak K., KABAPINAR Y., ÖZTÜRK C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.197, ss.335-352, 2019 (SSCI)
2019
201927. Use of Case Study Method in Primary School: A Teacher Training Process
ÜTKÜR N., KABAPINAR Y., ÖNDER A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, ss.389-436, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201928. Sosyal Bilgiler Derslerinde Storyline Yaklaşım ile Bütünleştirilmiş Kanıt Temelli Etkinliklerin Kullanımı
şekerci H., KABAPINAR Y.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, ss.659-684, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201929. Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenme Ortamlarında Gazete Haberlerini Kullanma(ma)sı: Güncelin Sınıfta Varolma Çabası
KABAPINAR Y., Topçubaşı T.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.4, ss.20-37, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201930. Rehberlik ve psikolojik danışma ve pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin mesleklerine bakışları ve meslekî yeterlilik durumları: Bir karma yöntem araştırması
KILIÇ ÖZMEN Z., KABAPINAR Y.
Erciyes Journal of Education
, cilt.3, ss.37-67, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201831. Sınıf Öğretmenleri Hayat Bilgisi Derslerinde ÖrnekOlay Yazıyor: Bir Öğretmen Eğitimi Süreci
KABAPINAR Y., ÖNDER A., ÜTKÜR N.
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.8, ss.459-492, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201832. “Gençler Üsküdar’ın Tarihini Yazıyor, Belgeselini Çekiyor”: Tüm Süreçleriyle Bir Yerel Ve Sözlü Tarih Projesi”
KABAPINAR Y.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.7, ss.532-554, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201833. Müziksel Zeka Temelinde Hayat Bilgisi Dersi İşlemek: “Hem Öğreniyorum Hem De Eğleniyorum”
KABAPINAR Y., SARGIN T.
Erciyes Journal of Education , cilt.2, ss.16-39, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201834. Storyline Yaklaşımına Dayalı Etkinliklerin İlkokul Sosyal Bilgiler Dersindeki Etkililiğinin İncelenmesi
şekerci H., DOĞAN M. C., KABAPINAR Y.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.57-69, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201635. Değişim Ve Süreklilik Bağlamında Oyun ve Oyuncağa Bakmak Bir Sözlü Tarih Çalışması
KABAPINAR Y., İNCEGÜL S.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.5, ss.74-96, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201636. Tarih Eğitiminde Bir Öncü Prof Dr Salih Özbaran
KABAPINAR Y.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.5, ss.1-4, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201537. Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi
Özden B., Önder A., Kabapınar Y.
İlköğretim Online
, cilt.14, ss.459-471, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201538. Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Bağlamında Azınlık Öğrencilerinin Tarih Dersleriyle İlgili Algıları
KABAPINAR Y., YAZICI F.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.4, ss.38-63, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201539. Yansıtıcı Düşünme Uygulamaları Sonunda Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme İlkelerine Yönelik Tercihleri v e Tercihlerin Nedenleri
Özden B., Kabapınar Y., Önder A.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
, cilt.5, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. Yansıtıcı düşünme uygulamaları sonunda öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ilkelerine yönelik tercihleri ve tercihlerin nedenleri
ÖZDEN B., ÖNDER A., KABAPINAR Y.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201541. Tarih Derslerinde Farklı Becerilere Sahip Öğrencilere Aynı Ders Kitaplarını Sunmak Ne Derece Adildir Heinemann Yayınevi Örneği
YAZICI F., KABAPINAR Y.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , cilt.4, ss.156-176, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201242. An Analysis of Turkish Prospective Teachers' Perception of Constructivist View of Learning and Teaching
Kabapinar Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.320-335, 2012 (SSCI)
2012
201243. Sosyal Bilgiler 4 5 Sınıf Programlarındaki Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanılma Nedenleri ve UygulamalarınYeterliliği
Ataman M., KABAPINAR Y.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.94-114, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201244. Hayatın Bilgisine İlişkin Deneyimler Sunma Boyutunda Hayat Bilgisi Ders Kitaplarındaki Örnek Olaylar ve İşlevleri
KABAPINAR Y., ÖZKAN Ö.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.137-156, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201045. İlköğretim Sosyal Bilgiler 4 5 Sınıf Programları ndaki Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
KABAPINAR Y., Ataman M.
İlköğretim Online , cilt.9, sa.2, ss.746-756, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201046. Turkish prospective teachers images of the constructivist view of teaching are they compatible with the epistemological foundations of constructivism
KABAPINAR Y.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.2, ss.1223-1228, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201047. Effects of the evidence based history teaching on Turkish primary students perception of history and related concepts
Doğan N., KABAPINAR Y.
Procedia Social and Behavioral Sciences , sa.2, ss.4677-4682, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200948. Türkiye de Sosyal Bilgiler ve Tarih Ders Kitabı Yazarı Olmak
KABAPINAR Y.
Toplumsal Tarih , ss.10-19, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200949. Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Öğretmenler Değişim Kolay mı
KABAPINAR Y.
Toplumsal Tarih , ss.42-49, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200850. Veli Görüşlerine Göre İlköğretim Sosyal Bilgiler Programının Öğrenciye Etkileri
KABAPINAR Y., HERSAN E.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.9, ss.151-172, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200751. 1998 ve 2004 Öğretim Programlarına Göre Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Sosyal Olay ve Değerlerin Sunumu İşlev ve Nitelik Açısından Farklı Bir Noktaya Geldik mi
KABAPINAR Y.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.109-127, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200652. Bireysel Bilinçlerin Oluşumuna Giden Yolda Yeni Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Ders Kitaplarına Bir Bakış Aaa Sosyal Bilgiler Ezberlemeden de Olabiliyormuş
KABAPINAR Y.
İlköğretmen: Eğitimci Dergisi , ss.28-32, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200653. Eğitim Felsefesinin Yansıması Olarak İngiliz Öğrencilerin Tarih Dersi Defterleri Nicola ve Arkadaşlarının Tarihsel Bilinçlerinin Oluşum Sürecinden Kesitler
KABAPINAR Y.
Milli Eğitim , ss.8-31, 2006 (Scopus)
2005
200554. Öğrencilerin Gözünden Sosyal Bilgiler Derslerinde Gerçekleştirilen Empati Etkinliklerini Değerlendirmek Bakalım Öğrenciler Neler Düşünüyor
KABAPINAR Y.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , ss.97-114, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200555. Uygulama ve Değerlendirme Ölçütleriyle Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Bir Öğretim Yöntemi Olarak Empati
KABAPINAR Y.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.3, ss.119-142, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200456. İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi
Kabapınar Y., Baysal Z. N.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.384-419, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200457. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi
Kabapınar Y., Baysal Z. N.
Eğitim Yönetimi , cilt.39, sa.39, ss.384-419, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200458. İlköğretimdeki Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılacak Bir Öğretim Etkinliği Olarak Resim Çizimi Yoluyla Empati
KABAPINAR Y.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.85-100, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200359. Eğitim Pedagojisi ve Tarih Metodolojisi Açısından Türk ve İngiliz Tarih Ders Kitapları
KABAPINAR Y.
Tarih ve Toplum , ss.40-47, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200260. İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri Açısından Türkiye ve İngiltere Örnekleri
KABAPINAR Y.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.2, ss.249-270, 2002 (SSCI)
1999
199961. Geleneksel ve Çağdaş Tarih Öğretmeni Türk ve İngiliz Örneği
KABAPINAR Y.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.246-254, 1999 (Hakemli Dergi)
1992
199262. Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları II
KABAPINAR Y.
Tarih ve Toplum , cilt.10, sa.107, ss.41-46, 1992 (Hakemli Dergi)
1992
199263. Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları I II III
KABAPINAR Y.
Tarih ve Toplum , cilt.10, ss.36-41, 1992 (Hakemli Dergi)
1992
199264. Başlangıcından Günümüze Türk Tarih Tezi ve Lise Tarih Kitaplarına Etkisi
KABAPINAR Y.
Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi , cilt.1, ss.143-178, 1992 (Hakemli Dergi)
1992
199265. Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları III
KABAPINAR Y.
Tarih ve Toplum , cilt.10, sa.108, ss.42-47, 1992 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. “Şehrimiz …” Dersinin Anlam, Kapsam ve İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşleri: “Var Olup da Olmayan Bir Ders mi?”
KABAPINAR Y., KARAKURT F.
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Kanıt Temelli Öğrenmeyle Zenginleştirilmiş Örnek Olay: Her Şey Daha Çok Beceri/Sorgulama İçin
KABAPINAR Y., ÖZTÜRK A., Topçu S.
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. An Examination of the Turkish Experience in Life Studies and History Curricula and Textbooks
KABAPINAR Y.
International Workshop on Textbook Reforms in the Middle East and North Africa: Lessons to be Learned from the Turkish Case, 21 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Dünyada ve Türkiye’de Tarih Eğitimine Bakmak: Belki Bizde de Bir Gün …
KABAPINAR Y.
8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 7 Eylül - 09 Temmuz 2022, ss.3-15, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Teorideki Kanıt Temelli Öğrenme Seminerinden Okulda/Derslerde Uygulama Sürecine: Bir Okul Öyküsü
KABAPINAR Y., Gür Atalay M., Toköz T. ".
USBES 2021, Bolu, Türkiye, 22 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Web 2.0 araçlari ile teknoloji ve tarih el ele: Bir TÜBİTAK projesi öyküsü
KABAPINAR Y., Göfner E., SELÇUK S.
USBES 2021, Bolu, Türkiye, 22 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2018
20187. Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz
KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.
lnternational Symposium on Multidisciplinary Studies, Paris, Fransa, 27 - 28 Nisan 2018, ss.268, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Çağdaş Demokratik Ülkelerde İnsan Hakları Ve Demokrasi Ders Kitapları: Temel Bir Hak Olarak Öğrencinin ‘Katılım Hakkı’
KABAPINAR Y., OL C. G.
Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.85-104, 2024
2024
20242. Bir İnsan Hakları ve Hukuk Neden Önemlidir Filmi Olarak Amistad: “Kargo Değiliz Biz”
KABAPINAR Y.
Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.105-120, 2024
2023
20233. Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde
KABAPINAR Y., KABAPINAR F.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023
2023
20234. Sosyal Bilimler Alan Becerileri
DOĞAN Y., KABAPINAR Y., ZAMAN S., DUMAN E. Z.
K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ Öğretmen Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.257-375, 2023
2023
20235. “Kimlik Belirleyen Derslerde Kullanılabilecek Bir Film Olarak “12 Kızgın Adam”: Bakış Açıları, Önyargılar, Empati ve Sorgulama”
KABAPINAR Y., KARAKURT F.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.287-306, 2023
2022
20226. Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?
Kabapınar Y. (Editör), Kabapınar F. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20227. Tarih Ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı Ve Propaganda
Kabapınar Y., Yabansu Y.
Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Yücel Kabapınar,Filiz Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.267-290, 2022
2022
20228. Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı ve Propaganda İçin
KABAPINAR Y., YABANSU Y.
Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları: Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Kabapınar, Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.267-289, 2022
2022
20229. ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”
KABAPINAR F., KABAPINAR Y.
New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022
2022
202210. Sosyal Bilgiler Alan Becerileri
KABAPINAR Y., DOĞAN Y., ZAMAN S., DUMAN E. Z.
K12 Ulusal Beceri Ortak Referans Çerçevesi, Petek Aşkar, Arif Altun, İlker Cırık, Mustafa Kandırmaz, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.143-228, 2022
2021
202111. Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak
Kabapınar Y. (Editör)
Pegem a, Ankara, 2021
2021
202112. Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları
Kabapınar Y. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
202113. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GAZETE HABERLERİNE DAYALI ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİ KULLANMAK
KABAPINAR Y., OL C. G.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.131-152, 2021
2021
202114. HAYAT BİLGİSİ VE TÜRKÇE DERSLERİNİN KESİŞİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI ÖYKÜLERİNE ÖRNEK OLAY OLARAK YER VERİLEBİLİR Mİ?: ÖRNEK BİR UYGULAMA
KABAPINAR Y., Takak T.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak Kitaba Gözat Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.471-496, 2021
2021
202115. Sınıfta Örnek Olayı Çözümleme Sürecinde Öğrenciye Sorular Sormak: En Kilit Aşama?
KABAPINAR Y., BAKİ PALA Ç.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.51-71, 2021
2021
202116. Teoriyle Uygulamayı Buluşturan Bir Araştırma Olarak Eylem Araştırmasına Danışmanlık Yapmak: Pratikten Kaynaklanan Deneyimi Sunmak
KABAPINAR Y.
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.46-84, 2021
2021
202117. : Yaşamın Sınıfa Yansıması Olarak Örnek Olay Yöntemi: “Çözülecek Binlerce Sorun Var”
KABAPINAR Y., OL C. G.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Y., Editör, PegemA, Ankara, ss.3-23, 2021
2021
202118. Öğretim Süreci ve Kullanılabilecek Etkinlikler Bağlamında Örnek Olaya Bakmak: “Öğrenmek Ürün Oluşturmaktır”
KABAPINAR Y., Topçubaşı T.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.25-50, 2021
2021
202119. Hayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yöntemini Kullanmak
KABAPINAR Y., Topçubaşı T.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay; Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.111-129, 2021
2021
202120. Sosyal Bilgiler Dersinde Argümantasyon ve Örnek Olay Kullanımı
KABAPINAR Y., AKAYDIN B. B.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.409-425, 2021
2020
202021. Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları
KABAPINAR Y.
PegemA, Ankara, 2020
2020
202022. 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak
KABAPINAR Y.
Ders Kitabı İncelemesi, Demirel Özcan, Kıroğlu Kasım, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-213, 2020
2020
202023. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline Yaklaşımı
şekerci H., KABAPINAR Y.
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi, S. Şirin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.401-434, 2020
2020
202024. : 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde YazılmışHayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak
KABAPINAR Y.
Ders Kitabı İncelemesi, Özcan Demirel, Kasım Kıroğlu, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-202, 2020
2020
202025. TÜRKİYE SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (TÜSİAD): “EĞİTİM EKONOMİYE DE ETKİ EDER” ANLAYIŞININ İZDÜŞÜMÜ
KABAPINAR Y., YABANSU Y.
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.188-220, 2020
2020
202026. TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ: SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TARİHSEL ÇINARI
KABAPINAR Y.
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.80-98, 2020
2019
201927. Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme
ŞİMŞEK A., YAZICI F., TUNCEL G., YABANSU Y., KABAPINAR F. (Editör)
PegemA, Ankara, 2019
2019
201928. SOSYAL BİLGİLERDE DERS KİTAPLARI
KABAPINAR Y., YABANSU Y.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU Selahattin KAYMAKCI Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, PegemA, Ankara, ss.137-157, 2019
2019
201929. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE EMPATİ BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN BAZI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE BAKMAK: “ÖTEKİNİ DUYUMSAYARAK VAR OLUYORUM”
KABAPINAR Y.
İlkokulda Özgün Eğitici Etkinlikler: I. Ulusal Atölye Çalışmaları Kitabı, Mehmet İnan, Bülent Özden, Seda Gül Kartal, Yüksel Aydın, Editör, Marmara Üniversitesi, İstanbul, ss.52-70, 2019
2019
201930. Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?
KABAPINAR Y.
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.165-185, 2019
2019
201931. Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar
KABAPINAR Y.
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.29-54, 2019
2019
201932. Din Kültürü Ahlak Bilgisi (Dkab) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır?: “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar
KABAPINAR Y., Dülger Z.
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.129-163, 2019
2018
201833. Genç Tarihçiler Üsküdar’ın Yerel Tarihini Yazıyor, Belgeselini Çekiyor
Kabapınar Y. (Editör)
Hat Baskı Sanatları, İstanbul, 2018
2017
201734. Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var: Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor
KABAPINAR Y.
Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2017
2015
201535. Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati
KABAPINAR Y.
PegemA, Ankara, 2015
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018ÖGRETMEN EGITIMINDE BARIS EGITIMI ÇALISTAY PROJESİ
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Lise Öğrencileri Değerleri Kendi Hazırladıkları Oyunla Yaygınlaştırıyor: Bir Kutu Oyunu Olarak “Oynamaya Değer
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır? “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017ÇOCUK RUHUNDAN OYUNCAK MÜZESİNE
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü), Şener N.(Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Gençler Üsküdar’ın Yerel Tarihini Yazıyor Belgeselini Çekiyor
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Değerler Eğitiminde Kullanılacak Bir Oyun Olarak Hoş Altılı OyunuBir Sağlık ve Geri Dönüşüm Projesi Olarak Evdeki Konserve Fabrikası
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Öğretmen Akademileri Sosyal Bilimler Enstitüsü Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016Bankamatik Kartlarının Ortadan Kaldırdığı Bir Meslek Olarak Mutemetlik Bir Sözlü Tarih Çalışması
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI NA KATILAN ÜLKELERDEN MESAJ VAR II Gençler Cihan Harbi ni Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Küçük Tarihçiler Günümüzdeki Geçmişin İzini Sürüyor Bir Yerel Tarih Projesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Hayat Bilgisi Dersi Öğrenme Ortamlarında Empati Becerisini Geliştirmeye Yönelik Sosyal Empati Etkinlikleri
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Kabapınar Y. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014