Akademik Unvanlar
-
2008 - Devam Ediyor Prof.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2001 - 2008 Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2000 Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1992 - 1998 Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1986 - 1992 Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Anabilim Dalı
-
1985 - 1986 Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2013 - 2014 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2009 - 2010 Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2008 - 2010 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
-
Lisans Kimya II
-
Lisans GENEL KİMYA VE LABORATUVARI
-
Lisans FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
-
Lisans GENEL KİMYA II
-
Lisans Mikroölçekli Laboratuvar
-
Lisans GENEL KİMYA LABORATUVARI 2
-
Yüksek Lisans SEMİNER
-
Yüksek Lisans İSTATİSTİK UYGULAMALARI
-
Lisans GENEL KİMYA I
-
Doktora FEN LABORATUVARINDA İLERİ DENEY TEKNİKLERİ
-
Lisans KİMYADA ÖZEL KONULAR
-
Lisans GENEL KİMYA LABORATUVARI I
-
Doktora FEN ÖĞRETİMİNDE İSTATİSTİK UYGULAMALARI
-
Yüksek Lisans BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
-
Lisans Kimya I
-
Doktora PROJE YÖNETİMİ VE GELİŞTİRME
-
Yüksek Lisans iSTATİSTİK UYGULAMALARI
-
Doktora ARAŞTIRMA SEMİNERİ
Yönetilen Tezler
-
8. sınıf öğrencilerinin fen başarılarını açıklayan bir yapısal eşitlik modeli
Bayram H. (Danışman)
E.BEĞEÇARSLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Uzaktan eğitimde uygulanan probleme dayalı öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin "insan ve çevre" ünitesindeki akademik başarılarına, kavramsal anlamalarına ve çevreye karşı tutumlarına etkisi
Bayram H. (Danışman)
B.GÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
WEB 2.0 araçlarıyla desteklenmiş argümantasyon tabanlı öğretimin 8. sınıf öğrencilerinin asit baz konusundaki başarılarına, argümantasyon becerilerine ve dijital teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
Bayram H. (Danışman)
İ.KURT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Bilgisayar destekli simülasyon yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin "Güneş Sistemi ve Ötesi" ünitesindeki akademik başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Bayram H. (Danışman)
C.DURMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Bilgi işlemsel düşünmeye dayalı fen etkinliklerinin 8.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve bilgi işlemsel öz yeterlik algılarının gelişimine etkisinin incelenmesi
Bayram H. (Danışman)
E.ACAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Tahmin et-açıkla-gözle-tartış-açıkla destekli laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının başarılarına, kavramsal anlamalarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
Bayram H. (Danışman)
F.COŞTU(Öğrenci), Doktora, 2021 -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının ontoloji temelinde belirlenmesi ve animasyon destekli öğretimle giderilmesi
Bayram H. (Danışman)
G.DİYARBEKİR(Öğrenci), Doktora, 2020 -
Teknoloji destekli argümantasyon uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, kavramsal anlamalarına ve tutumlarına etkisi: Kuvvet ve enerji
-
Mobil uygulama destekli öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum, motivasyon ve katılımlarına etkisi: elektrik konusu
Bayram H. (Danışman)
-
Argümantasyona Dayalı Öğretimin 8. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Kavramsal Anlama ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin Öğrenme Stilleri Açısından İncelenmesi: Asitler ve Bazlar Konusu
Bayram H. (Danışman)
-
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin çevre konusundaki başarılarına ve kavramsal anlamalarına etkisinin öğrenme stillerine göre incelenmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Proje tabanlı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin çevre konusundaki başarılarına ve kavramsal anlamalarına etkisinin öğrenme stillerine göre incelenmesi
BAYRAM H. (Danışman)
E.SOKUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesinde web destekli öğretimin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, hatırlamalarına ve fene karşı tutumlarına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Çevre sorunlarını ve eylemlerini araştırma ve değerlendirme modeline dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığına ve kavram öğrenmelerine etkisi
-
Argümantasyona dayalı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin başarıları kavramsal anlamaları ve eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi: Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket konusundaki kavram yanılgılarının ontolojik açıdan incelenmesi ve bulunan yanılgıların oluşturulan argüman ortamları ile giderilmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Kavram haritası ve bilgisayar destekli öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin madde konusundaki kavram yanılgılarına etkisinin ontolojik açıdan incelenmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının güdüsel inançları ve öğrenme stillerinin kavramsal anlamalarına etkisi: Atom ve bağlar konusu
BAYRAM H. (Danışman)
-
Web ortamında problem tabanlı öğretim ile desteklenmiş fen ve teknoloji öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, kavramsal anlama ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi: Asit baz konusu
BAYRAM H. (Danışman)
-
Bilimin doğası konusunda derse entegre edilmiş ve edilmemiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğası anlayışına etkisi: Atom ve kimyasal bağlar
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen öğretiminde araştırma sorgulamaya dayalı bilim yazma aracı kullanımının kavramsal anlama, bilimsel süreç ve üstbiliş becerilerine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarına göre pedagojik alan bilgilerindeki değişimin incelenmesi
BAYRAM H. (Eş Danışman), KABAPINAR F. (Eş Danışman)
-
Asit baz konusunun çoklu yazma etkinlikleri ve yaparak yazarak bilim öğrenme metodu kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerini geliştirmeye yönelik laboratuar ortamının kavramsal anlama, bilimsel işlem becerisi ve kimyaya karşı tutum üzerindeki etkisinin incelenmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Bilişüstü beceri eğitiminin fen bilgisi öğrencilerinin başarılarına, kavram kazanımlarına, kavramlarının sürekliliğine ve transferine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
İnternetin etkin kullanımı ile öğrenme stillerinin öğretmen adaylarının akademik başarı ve tutumlarına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin genel kimya laboratuar uygulamalarında öğrencilerin başarısı bilimsel işlem becerileri ve tutumları üzerine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
E.ARI(Öğrenci), Doktora, 2008 -
Yapılandırmacı yaklaşım ve öğrenme stillerinin genel kimya laboratuar uygulamalarında öğrencilerin başarısı bilişimsel işlem becerileri ve tutumları üzerine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Maddedeki değişim ve enerji''ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle giderilmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen-teknooloji-toplum dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
M.CİHAD(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Fen-teknoloji-toplum dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının biimin doğasına ilişkin görüşlerine etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşlerini açıklayıcı bir model çalışması
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretiminde oluşan kavram yanılgılarının proje tabanlı öğrenme ile giderilmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Öyküleme ve deney tekniğinin fen bilgisi dersinde öğrencilerin kavramsal anlama ve başarılarına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
İlköğretim öğrencilerinin sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Bilgisayar destekli materyallerin fen bilgisi öğretiminde kullanılması
BAYRAM H. (Danışman)
-
5. sınıf fen bilgisi ders ısı ve ısının maddedeki yolculuğu ünitesinin öğretilmesinde Roundhouse (kavramsal döngü) diyagramının öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve başarılarına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
A.ALEMDAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Fen bilgisi dersinde atomun yapısı ve periyodik çizelge konusunun oyun ve modellerle öğretilmesinin başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin "maddelerin sınıflandırılması ve dönüşümleri" konusundaki kavram yanılgılarının deney ve kavram haritası yöntemi ile giderilmesi
BAYRAM H. (Danışman)
-
5. sınıf fen bilgisi dersi ısı ve ısının maddedeki yolculuğu ünitesinin öğretilmesinde Roundhouse (kavramsal döngü) diyagramının öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve başarılarına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Öğrenme halkası yöntemi’nin fen bilgisi dersi “maddelerin sınıflandırılması ve dönüşümleri” konusunun öğretilmesinde başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretiminde ‘’ısı ve ısının maddedeki yolculuğu’’ ünitesinin bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
İşbirlikli öğrenme yönteminin fen bilgisi dersi atomun yapısı ve periyodik cetvel konusunun öğretilmesinde başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
E.OĞUZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Öğrenme halkası yönetiminin fen bilgisi dersi maddelerin sınıflandırılmesı ve dönüşümleri konusunun öğretilmesinde başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
H.ÜNAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Fen bilgisi öğretiminde ısı ve ısının maddedeki yolculuğu ünitesinin bilgisayar destekli öğretim materyalları ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
A.ÇÖMEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İşbirlikli öğrenme yönteminin fen bilgisi dersi atomunun yapısı ve periyodik cetvel konusunun öğretilmesinde başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Fen eğitiminde 8. sınıf öğrencilerinin fen problemleri çözme başarılarına matematik ön bilgilerinin, mantıksal düşünme yeteneklerinin ve kavram haritası metodunun etkisi
BAYRAM H. (Danışman)
-
Ortaöğretim kurumlarında öğretimi yapılan kimya dersinin kimyasal hesaplamalar, kimyasal tepkimeler ve kimyasal termodinamik öğretimi sırasında karşılaşılan başarısızlıkların nedenleri ve çözüm yollarının irdelenmesi
BAYRAM H. (Eş Danışman), KABAPINAR F. (Eş Danışman)
-
Lise kimya öğretiminde öğrenme halkası metodunun başarıya etkisi
BAYRAM H. (Danışman)