Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Prof.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2007 - 2011 Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2003 - 2007 Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2001 - 2003 Yrd.Doç.Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
1989 - 2001 Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2002 - 2003 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
-
İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ’’ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARINA BAKMAK: DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI
Şener N. (Eş Danışman) , Kabapınar Y.
N.Karaot(Öğrenci), Yüksek Lisans, Devam Ediyor
-
VAN'A SINIF ÖĞRETMENİ OLARAK ATANMAK:MESLEKİ VE SOSYAL DURUM ANALİZİ
Kabapınar Y. , Sarıcan E. (Eş Danışman)
Ü.TUĞBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE GÖRSEL ÖYKÜLER ARACILIĞIYLA EMPATİYİ GELİŞTİRMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Kabapınar Y. , Sarıcan E. (Eş Danışman)
T.Doğanay(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman) , SARICAN E. (Eş Danışman)
Ü.Tuğba(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak : nasıl ve kapsamda
A.İnanoğlu(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Hayat bilgisi öğrenme ortamlarına sosyal empati yaklaşımını eklemlemek : bir eylem araştırması
K.Yılmaz(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman) , TUNCEL G. (Eş Danışman)
C.Gökhan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRENME ORTAMLARINA SOSYAL EMPATİ YAKLAŞIMINI EKLEMLEMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
K.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Ortaöğretim tarih ders kitapları kanıt temelli öğrenme yaklaşımının neresindedir?: bir saptama çalışması
H.Kibar(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Sosyal bilgiler öğretimi uzmanları ve öğretmenlerinin gözünden “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersine bakmak : bu dersi kim vermeli?
E.Hastürk(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019
-
Öğretmen ve öğrencilerin "Kanıt temelli tarih öğretimi"ne ilişkin görüşleri: Bir durum saptaması
A.YETİŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018
-
Sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
B.GÖFNER(Öğrenci), Doktora, 2017
-
Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: Bir eylem araştırması
C.AYÇA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017
-
Sosyal Bilgiler dersi öğrenme ortamlarına görsel okumayı eklemlemek: örnek bir uygulama
A.SAĞLAMGÖNCÜ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016
-
Örnek olay yönteminin Hayat bilgisi dersinde uygulanmasına yönelik bir eylem araştırması
N.ÜTKÜR(Öğrenci), Doktora, 2016
-
Müzikal zeka temelinde çoklu zeka etkinliklerini sosyal bilgiler dersinde uygulamak: Bir eylem araştırması
KATILMIŞ A. (Eş Danışman) , KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
S.AL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016
-
Hayat Bilgisi dersi öğrenme ortamlarına çoklu zeka kuramının müziksel zeka alanını eklemlemek: Bir eylem araştırması
T.SARGIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016
-
Sosyal bilgiler ile vatandaşlık ve demokrasi eğitimi derslerinde küresel vatandaşlık eğitimi
K.ÇOLAK(Öğrenci), Doktora, 2015
-
Sosyal bilgiler dersinde hizmet ederek öğrenme yaklaşımının vatandaşlık eğitimindeki rolü
G.BENGİÇ(Öğrenci), Doktora, 2015
-
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğrenme ortamlarında portfolyo kullanımı: Bir eylem araştırması
G.ÖZBEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014
-
İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6.ve 7.sınıf) öğretim programını Hakkari ilinde uygulamak: Bir durum saptaması
F.DEMİRBOYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014
-
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
M.KAYA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013
-
Öğretmenlerin ve mezunların bakış açılarından Ermeni azınlık okullarında tarih öğretimi
K.DURMUŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013
-
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
M.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013
-
Çokkültürlülük ve yurtseverlik açısından azınlık okullarında tarih dersleri
F.YAZICI(Öğrenci), Doktora, 2013
-
Sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan ders, öğrenci çalışma ve öğretmen klavuz kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi
E.TUBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012
-
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler ders kitaplarının Almanya’daki Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman) , AKENGİN H. (Eş Danışman)
İ.Kab(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012
-
Sosyal Bilgiler eğitiminde kullanılan ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi
E.Tuba(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012
-
Türkiye'deki sosyal bilgiler ders kitaplarının Almanya'daki tarih, coğrafya ve vatandaşlık eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
İ.KAB(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012
-
Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi
B.ÖZDEN(Öğrenci), Doktora, 2012
-
Sosyal bilgiler dersi (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
N.BİRCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
Sosyal Bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirilmesi : amaç kapsam ve etkililik
M.Duman(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
T.MIRATKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
Sosyal bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirmesi: Amaç, kapsam ve etkililik
M.DUMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
T.Mıratkan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
Sosyal Bilgiler (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
N.Bircan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011
-
Örnek olay yönteminin hayat bilgisi dersi öğrenme ortamlarında kullanımının etkililiği
Ö.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010
-
Sosyal bilgiler dersinde örnek bir sözlü tarih uygulaması
S.İNCEGÜL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010
-
1998 ve 2004 İlköğretim Programlarına göre hazırlanan Hayat bilgisi ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
Y.AKBAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009
-
2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Eş Danışman) , ÖZTÜRK C. (Eş Danışman)
E.Hersan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
2004 yılı ilköğretim sosyal bilgiler 5. sınıf programına ilişkin veli görüşleri
E.HERSAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
İlköğretim 1998 ve 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre yazılmış 4. ve 5. sınıf ders kitaplarının öğrenme anlayışları, içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
G.KALIPCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeleri
Ö.AYVA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman) , KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
N.Doğan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğrenme ortamlarının yapılandırmacı özellikler açısından değerlendirilmesi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman) , DENİZ L. (Eş Danışman)
Ş.DÜNDAR(Öğrenci), Doktora, 2008
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuruiyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
N.DOĞAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008
-
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4. ve 5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
M.Ataman(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007
-
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4.-5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
M.ATAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007
-
1998 ile 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının vatandaşlık değerleri açısından karşılaştırılması
E.SARICAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006