-
2013 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2007 - 2011 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2003 - 2007 Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2001 - 2003 Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
1989 - 2001 Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2002 - 2003 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2020 - Devam Ediyor BİDEB Üyeliği
TÜBİTAK, BİDEB Üyeliği
-
2020 - 2020 Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım
Almanya Bielefeld Üniversitesi, Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım
-
2017 - 2020 İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni
-
2019 - 2019 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri (İSTMEM) eğitmeni, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen
-
2018 - 2019 ”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstmem Proje Yürütücülüğü, ”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi
-
2017 - 2018 ”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi
Tarih Vakfı, ”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi
-
2006 - 2018 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi
Tarih Vakfı, 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi
-
2017 - 2017 Seçici Kurul Üyeliği
Eğitim Reformu Girişimi, Seçici Kurul Üyeliği
-
2008 - 2017 Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi
Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi
-
2014 - 2014 Erasmus Personel Hareketliliği
Avusturya Linz PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE OÖ, Erasmus Personel Hareketliliği
-
2008 - 2009 Program Geliştirme
Öğretmen Akademisi Vakfı ÖRAV (Garanti Bankası), Program Geliştirme
-
İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ’’ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARINA BAKMAK: DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI
Kabapınar Y., Şener N. (Eş Danışman)
-
Öğrencilerin bireyselleşme ve toplumsallaşma süreçlerinde hayat bilgisi öğretim programları ve ders kitaplarına bir bakış
Erden Çınar S. (Eş Danışman), Kabapınar Y.
C.SUCUOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
VAN'A SINIF ÖĞRETMENİ OLARAK ATANMAK:MESLEKİ VE SOSYAL DURUM ANALİZİ
Kabapınar Y., Sarıcan E.(Eş Danışman)
Ü.TUĞBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE GÖRSEL ÖYKÜLER ARACILIĞIYLA EMPATİYİ GELİŞTİRMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Kabapınar Y., Sarıcan E. (Eş Danışman)
-
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRENME ORTAMLARINA SOSYAL EMPATİ YAKLAŞIMINI EKLEMLEMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Sosyal bilgiler öğretimi uzmanları ve öğretmenlerinin gözünden “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersine bakmak : bu dersi kim vermeli?
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Hayat bilgisi öğrenme ortamlarına sosyal empati yaklaşımını eklemlemek : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)
-
Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), SARICAN E. (Eş Danışman)
-
Ortaöğretim tarih ders kitapları kanıt temelli öğrenme yaklaşımının neresindedir?: bir saptama çalışması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak : nasıl ve kapsamda
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Öğretmen ve öğrencilerin "Kanıt temelli tarih öğretimi"ne ilişkin görüşleri: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
A.YETİŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Örnek olay yönteminin Hayat bilgisi dersinde uygulanmasına yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Müzikal zeka temelinde çoklu zeka etkinliklerini sosyal bilgiler dersinde uygulamak: Bir eylem araştırması
KATILMIŞ A. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
-
Hayat Bilgisi dersi öğrenme ortamlarına çoklu zeka kuramının müziksel zeka alanını eklemlemek: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler dersi öğrenme ortamlarına görsel okumayı eklemlemek: örnek bir uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde hizmet ederek öğrenme yaklaşımının vatandaşlık eğitimindeki rolü
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler ile vatandaşlık ve demokrasi eğitimi derslerinde küresel vatandaşlık eğitimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.ÇOLAK(Öğrenci), Doktora, 2015 -
İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6.ve 7.sınıf) öğretim programını Hakkari ilinde uygulamak: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğrenme ortamlarında portfolyo kullanımı: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Öğretmenlerin ve mezunların bakış açılarından Ermeni azınlık okullarında tarih öğretimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Çokkültürlülük ve yurtseverlik açısından azınlık okullarında tarih dersleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Türkiye'deki sosyal bilgiler ders kitaplarının Almanya'daki tarih, coğrafya ve vatandaşlık eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
İ.KAB(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan ders, öğrenci çalışma ve öğretmen klavuz kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.TUBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler ders kitaplarının Almanya’daki Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), AKENGİN H. (Eş Danışman)
-
Sosyal Bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirilmesi : amaç kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
T.MIRATKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sosyal Bilgiler (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersi (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.BİRCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sosyal bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirmesi: Amaç, kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.DUMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Örnek olay yönteminin hayat bilgisi dersi öğrenme ortamlarında kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde örnek bir sözlü tarih uygulaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
1998 ve 2004 İlköğretim Programlarına göre hazırlanan Hayat bilgisi ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), ÖZTÜRK C. (Eş Danışman)
-
2004 yılı ilköğretim sosyal bilgiler 5. sınıf programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.HERSAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
İlköğretim 1998 ve 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre yazılmış 4. ve 5. sınıf ders kitaplarının öğrenme anlayışları, içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuruiyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.DOĞAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4. ve 5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4.-5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.ATAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
1998 ile 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının vatandaşlık değerleri açısından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
