Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2007 - 2011 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2003 - 2007 Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2001 - 2003 Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
1989 - 2001 Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2002 - 2003 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2020 - Devam Ediyor BİDEB Üyeliği
TÜBİTAK
-
2020 - 2020 Tübitak ve Alman karşılığının projesine katılım
Almanya Bielefeld Üniversitesi
-
2017 - 2020 İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisinde Nitel Araştırma Eğitmeni
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü
-
2019 - 2019 Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’xxnde eğitmen
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri (İSTMEM) eğitmeni
-
2018 - 2019 ”Genç TarihçilerÜsküdar’ınYerel Tarihini Yazıyor,Belgeselini Çekiyor” projesi
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstmem Proje Yürütücülüğü
-
2017 - 2018 ”Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı PerspektiflerdenTartışıyor ve Yazıyor” Projesi
Tarih Vakfı
-
2006 - 2018 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğrenci/Öğretmen Kitabı Projesi
Tarih Vakfı
-
2017 - 2017 Seçici Kurul Üyeliği
Eğitim Reformu Girişimi
-
2008 - 2017 Üstün Zekalılar Öğretmenliği bölümünde Üstün Zekalılarda Hayat Bilgisi ve Sos Bil Öğretimi dersi
Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
-
2014 - 2014 Erasmus Personel Hareketliliği
Avusturya Linz PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE OÖ
-
2008 - 2009 Program Geliştirme
Öğretmen Akademisi Vakfı ÖRAV (Garanti Bankası)
Yönetilen Tezler
-
İNSAN HAKLARI, YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ’’ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARINA BAKMAK: DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞUNUN ARAŞTIRILMASI
Kabapınar Y., Şener N. (Eş Danışman)
-
Öğrencilerin bireyselleşme ve toplumsallaşma süreçlerinde hayat bilgisi öğretim programları ve ders kitaplarına bir bakış
Erden Çınar S. (Eş Danışman), Kabapınar Y.
C.SUCUOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
VAN'A SINIF ÖĞRETMENİ OLARAK ATANMAK:MESLEKİ VE SOSYAL DURUM ANALİZİ
Kabapınar Y., Sarıcan E.(Eş Danışman)
Ü.TUĞBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE GÖRSEL ÖYKÜLER ARACILIĞIYLA EMPATİYİ GELİŞTİRMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Kabapınar Y., Sarıcan E. (Eş Danışman)
-
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRENME ORTAMLARINA SOSYAL EMPATİ YAKLAŞIMINI EKLEMLEMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), SARICAN E. (Eş Danışman)
-
Hayat bilgisi öğrenme ortamlarına sosyal empati yaklaşımını eklemlemek : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Ortaöğretim tarih ders kitapları kanıt temelli öğrenme yaklaşımının neresindedir?: bir saptama çalışması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim bilişim ağı'nı (eba) kullanmak : nasıl ve kapsamda
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler öğretimi uzmanları ve öğretmenlerinin gözünden “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersine bakmak : bu dersi kim vermeli?
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)
-
Öğretmen ve öğrencilerin "Kanıt temelli tarih öğretimi"ne ilişkin görüşleri: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
A.YETİŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Sosyal bilgiler dersinde okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler dersi öğrenme ortamlarına görsel okumayı eklemlemek: örnek bir uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Örnek olay yönteminin Hayat bilgisi dersinde uygulanmasına yönelik bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Hayat Bilgisi dersi öğrenme ortamlarına çoklu zeka kuramının müziksel zeka alanını eklemlemek: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Müzikal zeka temelinde çoklu zeka etkinliklerini sosyal bilgiler dersinde uygulamak: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), KATILMIŞ A. (Eş Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde hizmet ederek öğrenme yaklaşımının vatandaşlık eğitimindeki rolü
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler ile vatandaşlık ve demokrasi eğitimi derslerinde küresel vatandaşlık eğitimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
K.ÇOLAK(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğrenme ortamlarında portfolyo kullanımı: Bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
İlköğretim sosyal bilgiler dersi (6.ve 7.sınıf) öğretim programını Hakkari ilinde uygulamak: Bir durum saptaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Çokkültürlülük ve yurtseverlik açısından azınlık okullarında tarih dersleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.AYDIN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak sözlü tarih: Amaç, içerik, uygulama
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Öğretmenlerin ve mezunların bakış açılarından Ermeni azınlık okullarında tarih öğretimi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler ders kitaplarının Almanya’daki Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), AKENGİN H. (Eş Danışman)
-
Sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan ders, öğrenci çalışma ve öğretmen klavuz kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.TUBA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Türkiye'deki sosyal bilgiler ders kitaplarının Almanya'daki tarih, coğrafya ve vatandaşlık eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
İ.KAB(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Sosyal Bilgiler (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
T.MIRATKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sosyal bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirmesi: Amaç, kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.DUMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
1981 ve 2006 Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf programlarına göre hazırlanmış ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler dersi öğretim materyallerinde empati becerisinin geliştirilmesi : amaç kapsam ve etkililik
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersi (4. ve 5. sınıf) öğretim materyallerinde empati becerisinin amaç, kapsam ve etkililik boyutlarında incelenmesi
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.BİRCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sosyal bilgiler dersinde örnek bir sözlü tarih uygulaması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
Örnek olay yönteminin hayat bilgisi dersi öğrenme ortamlarında kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
1998 ve 2004 İlköğretim Programlarına göre hazırlanan Hayat bilgisi ders kitaplarının içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), ÖZTÜRK C. (Eş Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuruiyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
KABAPINAR Y. (Danışman)
N.DOĞAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
İlköğretim 1998 ve 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre yazılmış 4. ve 5. sınıf ders kitaplarının öğrenme anlayışları, içerik ve kullanılabilirlik açılarından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
2004 yılı ilköğretim sosyal bilgiler 5. sınıf programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
E.HERSAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
-
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4.-5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
M.ATAMAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Benzeşen ve ayrışan yönleriyle 1998 ve 2004 ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programlarında (4. ve 5. sınıflar) ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ve bunlara ilişkin öğretmen görüşleri
KABAPINAR Y. (Danışman)
-
1998 ile 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının vatandaşlık değerleri açısından karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Danışman)