SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri Açısından Türkiye ve İngiltere Örnekleri
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri, cilt.2, ss.249-270, 2002 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
“Üstün Zekâlıların/Yeteneklilerin Kimlik Belirleyen Derslerinde Kanıt Temelli Öğrenme Yaklaşımını Uygulamak: “Tam da Bize Göreymiş Bu Yaklaşım”,
Yeni Türkiye, cilt.2, ss.221-241, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Tarih Eğitiminde Bir Öncü Prof Dr Salih Özbaran
Türk Tarih Eğitimi Dergisi, cilt.5, ss.1-4, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Tarih Derslerinde Farklı Becerilere Sahip Öğrencilere Aynı Ders Kitaplarını Sunmak Ne Derece Adildir Heinemann Yayınevi Örneği
Türk Tarih Eğitimi Dergisi, cilt.4, ss.156-176, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Bağlamında Azınlık Öğrencilerinin Tarih Dersleriyle İlgili Algıları
Türk Tarih Eğitimi Dergisi, cilt.4, ss.38-63, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hayatın Bilgisine İlişkin Deneyimler Sunma Boyutunda Hayat Bilgisi Ders Kitaplarındaki Örnek Olaylar ve İşlevleri
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.137-156, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Sosyal Bilgiler 4 5 Sınıf Programlarındaki Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanılma Nedenleri ve UygulamalarınYeterliliği
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.1, ss.94-114, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İlköğretim Sosyal Bilgiler 4 5 Sınıf Programları ndaki Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
İlköğretim Online, cilt.9, ss.746-756, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Turkish prospective teachers images of the constructivist view of teaching are they compatible with the epistemological foundations of constructivism
Procedia Social and Behavioral Sciences, cilt.2, ss.1223-1228, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Türkiye de Sosyal Bilgiler ve Tarih Ders Kitabı Yazarı Olmak
Toplumsal Tarih, ss.10-19, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Öğretmenler Değişim Kolay mı
Toplumsal Tarih, ss.42-49, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Veli Görüşlerine Göre İlköğretim Sosyal Bilgiler Programının Öğrenciye Etkileri
Ege Eğitim Dergisi, cilt.9, ss.151-172, 2008 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
1998 ve 2004 Öğretim Programlarına Göre Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Sosyal Olay ve Değerlerin Sunumu İşlev ve Nitelik Açısından Farklı Bir Noktaya Geldik mi
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.109-127, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bireysel Bilinçlerin Oluşumuna Giden Yolda Yeni Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Ders Kitaplarına Bir Bakış Aaa Sosyal Bilgiler Ezberlemeden de Olabiliyormuş
İlköğretmen: Eğitimci Dergisi, ss.28-32, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Eğitim Felsefesinin Yansıması Olarak İngiliz Öğrencilerin Tarih Dersi Defterleri Nicola ve Arkadaşlarının Tarihsel Bilinçlerinin Oluşum Sürecinden Kesitler
Milli Eğitim, ss.8-31, 2006 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Öğrencilerin Gözünden Sosyal Bilgiler Derslerinde Gerçekleştirilen Empati Etkinliklerini Değerlendirmek Bakalım Öğrenciler Neler Düşünüyor
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research, ss.97-114, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Uygulama ve Değerlendirme Ölçütleriyle Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Bir Öğretim Yöntemi Olarak Empati
Değerler Eğitimi Dergisi, cilt.3, ss.119-142, 2005 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi
Eğitim Yönetimi, cilt.39, ss.384-419, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
İlköğretimdeki Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanılacak Bir Öğretim Etkinliği Olarak Resim Çizimi Yoluyla Empati
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.85-100, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Eğitim Pedagojisi ve Tarih Metodolojisi Açısından Türk ve İngiliz Tarih Ders Kitapları
Tarih ve Toplum, ss.40-47, 2003 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Geleneksel ve Çağdaş Tarih Öğretmeni Türk ve İngiliz Örneği
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, ss.246-254, 1999 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları I II III
Tarih ve Toplum, cilt.10, ss.36-41, 1992 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları III
Tarih ve Toplum, cilt.10, ss.42-47, 1992 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Başlangıcından Günümüze Türk Tarih Tezi ve Lise Tarih Kitaplarına Etkisi
Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, cilt.1, ss.143-178, 1992 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları II
Tarih ve Toplum, cilt.10, ss.41-46, 1992 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Kitap & Kitap Bölümleri
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları
PegemA, Ankara, 2020
TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ: SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TARİHSEL ÇINARI
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.80-98, 2020
TÜRKİYE SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (TÜSİAD): “EĞİTİM EKONOMİYE DE ETKİ EDER” ANLAYIŞININ İZDÜŞÜMÜ
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.188-220, 2020
Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var: Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor
Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2017
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati
PegemA, Ankara, 2015
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi
Pegem Akademi, Ankara, 2014
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Akademi Maya, Ankara, 2007