SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Güncel Karikatürleri Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Sürecinde İşe Koşmak: Bir Eylem Araştırması,
International Journal of Social Science Research
, cilt.12, sa.2, ss.124-145, 2023 (Hakemli Dergi)
Şanlıurfa'nın Köy İlkokulunda Görsel Öyküyle Empati Becerisini Geliştirmek: Bir Eylem Araştırması
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.62-88, 2022 (Hakemli Dergi)
Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılımlarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitim mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?”
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.79-98, 2021 (Hakemli Dergi)
“Üstün Zekâlıların/Yeteneklilerin Kimlik Belirleyen Derslerinde Kanıt Temelli Öğrenme Yaklaşımını Uygulamak: “Tam da Bize Göreymiş Bu Yaklaşım”,
Yeni Türkiye
, cilt.2, sa.116, ss.221-241, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerde Empati Becerisini Geliştirme Temelli Bir Teknik Olarak Görsel Öykü: Örnek Uygulamalar
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.58-80, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitim, Özgürlük ve Tel Örgüler Bağlamında Okuldan Kaçmak: ‘Gitmek mi Zor, Kalmak mı?’
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.111-130, 2019 (Hakemli Dergi)
“Gençler Üsküdar’ın Tarihini Yazıyor, Belgeselini Çekiyor”: Tüm Süreçleriyle Bir Yerel Ve Sözlü Tarih Projesi”
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, cilt.7, ss.532-554, 2018 (Hakemli Dergi)
Tarih Eğitiminde Bir Öncü Prof Dr Salih Özbaran
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, cilt.5, ss.1-4, 2016 (Hakemli Dergi)
Değişim Ve Süreklilik Bağlamında Oyun ve Oyuncağa Bakmak Bir Sözlü Tarih Çalışması
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, cilt.5, ss.74-96, 2016 (Hakemli Dergi)
Tarih Derslerinde Farklı Becerilere Sahip Öğrencilere Aynı Ders Kitaplarını Sunmak Ne Derece Adildir Heinemann Yayınevi Örneği
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, cilt.4, ss.156-176, 2015 (Hakemli Dergi)
Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Bağlamında Azınlık Öğrencilerinin Tarih Dersleriyle İlgili Algıları
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, cilt.4, ss.38-63, 2015 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Sosyal Bilgiler 4 5 Sınıf Programları ndaki Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
İlköğretim Online
, cilt.9, sa.2, ss.746-756, 2010 (Hakemli Dergi)
Effects of the evidence based history teaching on Turkish primary students perception of history and related concepts
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.2, ss.4677-4682, 2010 (Hakemli Dergi)
Türkiye de Sosyal Bilgiler ve Tarih Ders Kitabı Yazarı Olmak
Toplumsal Tarih
, ss.10-19, 2009 (Hakemli Dergi)
Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Öğretmenler Değişim Kolay mı
Toplumsal Tarih
, ss.42-49, 2009 (Hakemli Dergi)
Veli Görüşlerine Göre İlköğretim Sosyal Bilgiler Programının Öğrenciye Etkileri
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.9, ss.151-172, 2008 (Hakemli Dergi)
Uygulama ve Değerlendirme Ölçütleriyle Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Bir Öğretim Yöntemi Olarak Empati
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.3, ss.119-142, 2005 (Hakemli Dergi)
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi
Eğitim Yönetimi
, cilt.39, sa.39, ss.384-419, 2004 (Hakemli Dergi)
Eğitim Pedagojisi ve Tarih Metodolojisi Açısından Türk ve İngiliz Tarih Ders Kitapları
Tarih ve Toplum
, ss.40-47, 2003 (Hakemli Dergi)
Geleneksel ve Çağdaş Tarih Öğretmeni Türk ve İngiliz Örneği
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.246-254, 1999 (Hakemli Dergi)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları II
Tarih ve Toplum
, cilt.10, sa.107, ss.41-46, 1992 (Hakemli Dergi)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları III
Tarih ve Toplum
, cilt.10, sa.108, ss.42-47, 1992 (Hakemli Dergi)
Bir İdeolojik Mücadele Alanı Olarak Lise Tarih Kitapları I II III
Tarih ve Toplum
, cilt.10, ss.36-41, 1992 (Hakemli Dergi)
Başlangıcından Günümüze Türk Tarih Tezi ve Lise Tarih Kitaplarına Etkisi
Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.143-178, 1992 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
“Şehrimiz …” Dersinin Anlam, Kapsam ve İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşleri: “Var Olup da Olmayan Bir Ders mi?”
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023
Kanıt Temelli Öğrenmeyle Zenginleştirilmiş Örnek Olay: Her Şey Daha Çok Beceri/Sorgulama İçin
11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023
An Examination of the Turkish Experience in Life Studies and History Curricula and Textbooks
International Workshop on Textbook Reforms in the Middle East and North Africa: Lessons to be Learned from the Turkish Case, 21 Aralık 2021
Teorideki Kanıt Temelli Öğrenme Seminerinden Okulda/Derslerde Uygulama Sürecine: Bir Okul Öyküsü
USBES 2021, Bolu, Türkiye, 22 Aralık 2021
Web 2.0 araçlari ile teknoloji ve tarih el ele: Bir TÜBİTAK projesi öyküsü
USBES 2021, Bolu, Türkiye, 22 Aralık 2021
Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz
lnternational Symposium on Multidisciplinary Studies, Paris, Fransa, 27 - 28 Nisan 2018, ss.268
Kitap & Kitap Bölümleri
“Kimlik Belirleyen Derslerde Kullanılabilecek Bir Film Olarak “12 Kızgın Adam”: Bakış Açıları, Önyargılar, Empati ve Sorgulama”
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.287-306, 2023
Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023
Sosyal Bilimler Alan Becerileri
K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ Öğretmen Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.257-375, 2023
Sosyal Bilgiler Alan Becerileri
K12 Ulusal Beceri Ortak Referans Çerçevesi, Petek Aşkar, Arif Altun, İlker Cırık, Mustafa Kandırmaz, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.143-228, 2022
Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı ve Propaganda İçin
Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları: Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Kabapınar, Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.267-289, 2022
ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”
New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022
Sosyal Bilgiler Dersinde Argümantasyon ve Örnek Olay Kullanımı
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.409-425, 2021
Hayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yöntemini Kullanmak
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay; Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.111-129, 2021
Teoriyle Uygulamayı Buluşturan Bir Araştırma Olarak Eylem Araştırmasına Danışmanlık Yapmak: Pratikten Kaynaklanan Deneyimi Sunmak
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.46-84, 2021
HAYAT BİLGİSİ VE TÜRKÇE DERSLERİNİN KESİŞİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI ÖYKÜLERİNE ÖRNEK OLAY OLARAK YER VERİLEBİLİR Mİ?: ÖRNEK BİR UYGULAMA
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak
Kitaba Gözat
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.471-496, 2021
Sınıfta Örnek Olayı Çözümleme Sürecinde Öğrenciye Sorular Sormak: En Kilit Aşama?
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.51-71, 2021
: Yaşamın Sınıfa Yansıması Olarak Örnek Olay Yöntemi: “Çözülecek Binlerce Sorun Var”
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Y., Editör, PegemA, Ankara, ss.3-23, 2021
Öğretim Süreci ve Kullanılabilecek Etkinlikler Bağlamında Örnek Olaya Bakmak: “Öğrenmek Ürün Oluşturmaktır”
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.25-50, 2021
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GAZETE HABERLERİNE DAYALI ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİ KULLANMAK
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.131-152, 2021
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları
PegemA, Ankara, 2020
TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ: SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TARİHSEL ÇINARI
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.80-98, 2020
TÜRKİYE SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (TÜSİAD): “EĞİTİM EKONOMİYE DE ETKİ EDER” ANLAYIŞININ İZDÜŞÜMÜ
Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.188-220, 2020
1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak
Ders Kitabı İncelemesi, Demirel Özcan, Kıroğlu Kasım, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-213, 2020
: 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde YazılmışHayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak
Ders Kitabı İncelemesi, Özcan Demirel, Kasım Kıroğlu, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-202, 2020
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline Yaklaşımı
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi, S. Şirin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.401-434, 2020
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme
PegemA, Ankara, 2019
Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.165-185, 2019
SOSYAL BİLGİLERDE DERS KİTAPLARI
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU Selahattin KAYMAKCI Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, PegemA, Ankara, ss.137-157, 2019
Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.29-54, 2019
Din Kültürü Ahlak Bilgisi (Dkab) Derslerine Kanıt Temelli Öğrenmeyi Eklemlemek Ne Derece Olanaklıdır?: “Kurban” ve “Oruç” Temelinde Uygulamalar
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.129-163, 2019
Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var: Gençler Cihan Harbi‘ni Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor
Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2017
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati
PegemA, Ankara, 2015
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi
Pegem Akademi, Ankara, 2014
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Akademi Maya, Ankara, 2007