Yayınlar & Eserler

Makaleler 65
Tümü (65)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (43)
Diğer Yayınlar (21)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 7

1. “Şehrimiz …” Dersinin Anlam, Kapsam ve İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşleri: “Var Olup da Olmayan Bir Ders mi?”

11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

2. Kanıt Temelli Öğrenmeyle Zenginleştirilmiş Örnek Olay: Her Şey Daha Çok Beceri/Sorgulama İçin

11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Elazığ, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

3. An Examination of the Turkish Experience in Life Studies and History Curricula and Textbooks

International Workshop on Textbook Reforms in the Middle East and North Africa: Lessons to be Learned from the Turkish Case, 21 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)

4. Dünyada ve Türkiye’de Tarih Eğitimine Bakmak: Belki Bizde de Bir Gün …

8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 7 Eylül - 09 Temmuz 2022, ss.3-15, (Tam Metin Bildiri)

7. Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz

lnternational Symposium on Multidisciplinary Studies, Paris, Fransa, 27 - 28 Nisan 2018, ss.268, (Özet Bildiri)
Kitaplar 37

1. Çağdaş Demokratik Ülkelerde İnsan Hakları Ve Demokrasi Ders Kitapları: Temel Bir Hak Olarak Öğrencinin ‘Katılım Hakkı’

Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.85-104, 2024

2. Bir İnsan Hakları ve Hukuk Neden Önemlidir Filmi Olarak Amistad: “Kargo Değiliz Biz”

Sinema Filmleriyle İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Kadrajda Hak ve Özgürlükler Var, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, PegemA, Ankara, ss.105-120, 2024

3. Film Okuma Metodolojisi Ve Film Okuma Temelli Etkinliklere Bakmak: Bir Filmin Daha Ötesinde

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-22, 2023

4. Sosyal Bilimler Alan Becerileri

K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ Öğretmen Kılavuzu, Milli Eğitim Bakanlığı, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.257-375, 2023

5. “Kimlik Belirleyen Derslerde Kullanılabilecek Bir Film Olarak “12 Kızgın Adam”: Bakış Açıları, Önyargılar, Empati ve Sorgulama”

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.287-306, 2023

7. Tarih Ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı Ve Propaganda

Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Yücel Kabapınar,Filiz Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.267-290, 2022

8. Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimiyle İlgili Sivil Toplum Kuruluşları: Her Şey Daha Az Önyargı ve Propaganda İçin

Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları: Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Kabapınar, Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, PegemA, Ankara, ss.267-289, 2022

9. ENVIRONMENTAL EDUC ATION VIA EMPATHY: CH ANGING ETHICAL ATTITUDES FROM “FOR ME” TO “FOR THE ECOSYSTEM”

New Dimensions in Educational Sciences without Borders, Abdülkadir Kabadayı, Burcu Avcı Akbel, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.81-102, 2022

10. Sosyal Bilgiler Alan Becerileri

K12 Ulusal Beceri Ortak Referans Çerçevesi, Petek Aşkar, Arif Altun, İlker Cırık, Mustafa Kandırmaz, Editör, Unicef Meb, Ankara, ss.143-228, 2022

13. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GAZETE HABERLERİNE DAYALI ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİ KULLANMAK

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.131-152, 2021

14. HAYAT BİLGİSİ VE TÜRKÇE DERSLERİNİN KESİŞİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI ÖYKÜLERİNE ÖRNEK OLAY OLARAK YER VERİLEBİLİR Mİ?: ÖRNEK BİR UYGULAMA

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak Kitaba Gözat Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.471-496, 2021

15. Sınıfta Örnek Olayı Çözümleme Sürecinde Öğrenciye Sorular Sormak: En Kilit Aşama?

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.51-71, 2021

16. Teoriyle Uygulamayı Buluşturan Bir Araştırma Olarak Eylem Araştırmasına Danışmanlık Yapmak: Pratikten Kaynaklanan Deneyimi Sunmak

Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.46-84, 2021

17. : Yaşamın Sınıfa Yansıması Olarak Örnek Olay Yöntemi: “Çözülecek Binlerce Sorun Var”

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Y., Editör, PegemA, Ankara, ss.3-23, 2021

18. Öğretim Süreci ve Kullanılabilecek Etkinlikler Bağlamında Örnek Olaya Bakmak: “Öğrenmek Ürün Oluşturmaktır”

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.25-50, 2021

19. Hayat Bilgisi Dersinde Gazete Haberleriyle Desteklenmiş Örnek Olay Yöntemini Kullanmak

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay; Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınarYücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.111-129, 2021

20. Sosyal Bilgiler Dersinde Argümantasyon ve Örnek Olay Kullanımı

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.409-425, 2021

22. 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde Yazılmış Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak

Ders Kitabı İncelemesi, Demirel Özcan, Kıroğlu Kasım, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-213, 2020

23. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline Yaklaşımı

Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleri İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi, S. Şirin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.401-434, 2020

24. : 1998, 2005 ve 2018 Öğretim Programları Temelinde YazılmışHayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Kitaplarına Bakmak

Ders Kitabı İncelemesi, Özcan Demirel, Kasım Kıroğlu, Editör, PegemA, Ankara, ss.192-202, 2020

25. TÜRKİYE SANAYİCİ VE İŞ ADAMLARI DERNEĞİ (TÜSİAD): “EĞİTİM EKONOMİYE DE ETKİ EDER” ANLAYIŞININ İZDÜŞÜMÜ

Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.188-220, 2020

26. TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ: SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TARİHSEL ÇINARI

Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları, Kabapınar Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.80-98, 2020

28. SOSYAL BİLGİLERDE DERS KİTAPLARI

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU Selahattin KAYMAKCI Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, PegemA, Ankara, ss.137-157, 2019

29. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE EMPATİ BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN BAZI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE BAKMAK: “ÖTEKİNİ DUYUMSAYARAK VAR OLUYORUM”

İlkokulda Özgün Eğitici Etkinlikler: I. Ulusal Atölye Çalışmaları Kitabı, Mehmet İnan, Bülent Özden, Seda Gül Kartal, Yüksel Aydın, Editör, Marmara Üniversitesi, İstanbul, ss.52-70, 2019

30. Hayat Bilgisi Dersinde Kanıt Temelli Öğrenmeyi “Evde Güvenlik” Konusu Temelinde Uygulamak: Üçüncü Sınıf Öğrencileri İle Olur mu?

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.165-185, 2019

31. Kanıt Temelli Öğrenme Tanım, Kapsam, Yaklaşımlar

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editör, PegemA, Ankara, ss.29-54, 2019
Metrikler

Yayın

206

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

60

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

329

Proje

12

Tez Danışmanlığı

49

Açık Erişim

40
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları