Akademik Unvanlar
-
2001 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2001 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
1996 - 1998 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
1991 - 1996 Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
1988 - 1991 Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2011 - Devam Ediyor Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2012 - 2013 Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2009 - 2012 Dekan
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
-
1998 - 2010 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2009 Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
-
2007 - 2009 Senato Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2003 - 2006 Dekan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
-
2000 - 2006 Merkez Müdürü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2000 - 2006 Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Rektörlük, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2012 - Devam Ediyor Üye
YÖK Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu
-
1987 - Devam Ediyor Uzman Yardımcısı
Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Osmanlı Arşivi Daire Başkanlığı
-
2015 - 2021 Yönetim Kurulu Başkanı
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
-
2010 - 2015 Yönetim Kurulu Başkanı
Sosyal Bilgiler Eğitimcileri Birliği Derneği (SBEB)
-
2012 - 2013 Yürütme Kurulu Başkanı (Kurucu)
Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK)
Yönetilen Tezler
-
Makedonyalı Türk öğrencilerin Türkiye ve Atatürk algısı
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İran sosyal bilgiler ders kitaplarının incelenmesi
-
Sosyal bilgiler dersinde “bilimsellik” değerine yönelik yapılandırmacı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye, ABD ve Fransa’nın sosyal bilgiler öğretim programları ve ders kitaplarının değerler eğitimi boyutunda karşılaştırılması
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), KATILMIŞ A. (Eş Danışman)
-
Animasyon filmlerinin öğrencilerin değer gelişimine etkileri : Arabalar 1 animasyon filmi örneği
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Tarih eğitiminde minyatür kullanımının öğrenme üzerindeki etkileri
-
Kanıt temelli güncel olayların sosyal bilgiler dersinde kullanımına yönelik bir eylem araştırması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Dezavantajlı bölgelerdeki lise öğrencilerinin vatandaşlık algısı
-
Vatandaşlık yeterlikleri bağlamında ortaokul ekonomi okuryazarlığı standartlarının belirlenmesi ve öğretim programlarındaki yerinin incelenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Ortaokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
Baysal Z. N. (Eş Danışman), Öztürk C.
-
Öğrenci Kulüp Faaliyetleri Yoluyla Çevresel Duyarlılık Geliştirmede Empati Kullanımı
Demirkıran A. M. (Eş Danışman), Öztürk C.
-
Gayrimüslim azınlıklara göre Türkiyede vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimi
-
Demokrat Parti döneminde iktidar-sivil toplum kuruluşları ilişkileri (1950-1960)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Hasan Tahsin Banguoğlu’nun Milli Eğitim Bakanlığı dönemi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye Cumhuriyeti ve Mısır Arap Cumhuriyeti sosyal bilgiler öğretim programları ve ders kitaplarının karşılaştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okullarında çevresel vatandaşlık eğitimi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin ve teknoloji ile bütünleştirilmiş sosyal bilgiler öğretimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde dijital vatandaşlığa dayalı etkinliklerin öğrencilerin dijital ortamdaki tutumlarına etkisi ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programı ölçme ve değerlendirme boyutunun etkililiği üzerine bir eylem araştırması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde örnek olay kullanımının öğrencilerin akademik başarı derse karşı tutum ve eleştirel düşünme becerileri üzerine etkileri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin tarihsel bilgiye ilişkin algılarının incelenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ermeni sorunu ile ilgili görüşleri ve bilgi düzeyleri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma : istanbul ve kars örnekleri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Milli Şef Dönemi’nde Karabük
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
1965-1973 yıllarında cumhuriyet halk partisin’de ideoljik dönüşüm süreci
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Attila İlhan'a göre Atatürkçü düşüncede üç misak-ı milli (Cumhuriyet gazetesi yazıları 1996-2005)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde edebî ürünlerin kullanımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık eğitiminin bugünkü durumu ve geleceğine ilişkin görüşleri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
2004 yılı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin veli görüşleri
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), ÖZTÜRK C. (Eş Danışman)
-
1955-1965 yıllarında Türkiye basınında Kıbrıs sorunu
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin etkililiği
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretim uygulamalarının ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi konularının öğretimi üzerine etkileri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programlarında değerler eğitimi: tarihsel gelişim, 1998 ve 2004 programlarının etkililiğinin araştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretminde tarihsel kanıt kullanımının etkililiği
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), KABAPINAR Y. (Eş Danışman)
-
Türk basınında 27 mayıs ihtilali (1960-1961 yılları)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Oluşturmacı kurama dayalı öğrenme etkinliklerinin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi “demokrasi serüveni” ünitesindeki değerlerleri kazandırma bakımından etkililiği
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Çok partili sisteme geçiş sürecinde CHP’de ideolojik arayışlar: (1945-1950)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye’de askeri eğitimin modernleşme sürecinde ışıklar askeri lisesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 7. sınıf vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersi kavramlarının öğrenilmesinde sosyal, ekonomik ve kültürel faktörler ile eğitim-öğretim uygulamalarının etkileri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersinde 7. sınıf öğrencilerinin tarih öğrenme beceri düzeyleri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Demokrat Parti Dönemi’nde tasarımdışı alanlarda çalışma yaşamının düzenlenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Ağrı isyanları (1926-1930)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
1938-1960 yıllarında Türkiye’de kullanılan tarih öğretim programları ve ders kitaplarının incelenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Osmanlı modernleşme sürecinde ilköğretim (1869-1922)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Öğretmenlerin ilköğretim sosyal bilgiler dersinde kullandıkları ölçme araçlarının niteliksel özellikleri
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), Öztürk C.(Eş Danışman)
-
Birinci sanayi planı ve Türkiye’ nin kalkınmasına etkileri (1933-1938)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Almanya’da gymnasium 5., 6., ve 7./8. sınıf tarih, coğrafya ve vatandaşlık eğitim programlarının amaç ve içerik açısından incelenmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Fransız eğitim sisteminin ilköğretim II. kademesinde (college) uygulanan sosyal bilgiler programının analizi ve Türkiye’deki programlarla karşılaştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
1965-1971 yılları arasında adalet partisi hükümetlerinin eğitim politikaları
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler derslerinde tarihsel kavramların öğretiminde bilgi ve kavram haritası kullanımının başarıya etkisi
ÖZTÜRK C. (Eş Danışman), Öztürk C.(Eş Danışman)
-
Türkiye’de laik hukuk sisteminin kuruluşu
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türk - Yunan ilişkilerinde Ege sorunu
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Marshall Yardım Planı’nın Türkiye üzerindeki etkileri (1948-1954)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Atatürk devri yüksek öğretim kurumlarında Türk İnkılap Tarihi öğretimi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler dersinde deprem konusunu işbirlikli öğrenme yöntemi ile öğretimin etkinliğinin araştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye’de çok partili döneme geçiş sürecinde eğitim politikaları (1946-1950)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilere tarih kavramlarının kazandırılması düzeyinin araştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel okuryazarlık seviyelerinin tespiti
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türk basınında Türkiye’nin NATO’ya giriş süreci: (1948-1952)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye’de II. Meşrutiyet’ten günümüze kadar uygulanmış olan sosyal bilgiler öğretim programlarının analizi ve karşılaştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin sosyal bilgiler dersi tarih konularındaki başarı ve hatırda tutma dozeyleri üzerindeki etkileri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İsmet İnönü döneminde iktidar- basın ilişkileri açısından Cumhuriyet gazetesi (1938-1950): (cilt II)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Mustafa Kemal Atatürk’ ün liderlik özellikleri ve yönetim anlayışı
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Eğitim felsefelerinin sosyal bilgiler programına etkileri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Azerbaycan ve Türkiye’de uygulanan sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal Bilgiler öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin bilişsel erişi düzeylerine etkisi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İsmet İnönü döneminde iktidar- basın ilişkileri açısından Cumhuriyet gazetesi (1938-1950): (cilt I)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okulu 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler derslerinde materyal/ teknoloji kullanım durumu
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okulu 5. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde yazılı edebiyat ürünlerini ders aracı olarak kullanmanın duyuşsal davranış özelliklerini kazanmaya etkisi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türkiye basınında Kore savaşı
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler öğretiminde drama tekniğinin kalıcılığın arttırılmasında kullanılması
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türk basınında Kıbrıs barış harekatı
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Millet mektepleri
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Tanzimat`tan sonra Osmanlı`larda kızların eğitimi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İngiliz belgelerinde ikinci dünya savaşı öncesi Türk- İngiliz ilişkileri (1938- 1939)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okulları 2. ve 3. sınıf hayat bilgisi kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okulları 4.sınıf sosyal bilgiler dersinde Ege Bölgesi konusunun araç-gereç kullanılarak öğretiminin değerlendirilmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Milli mücadele’ de Batı Karadeniz ve bu yolla gelen yardımlar
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
İlköğretim okullarında "Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük" dersi öğretiminin değerlendirilmesi
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Lozan Konferansı’nda azınlıklar sorunu
ÖZTÜRK C. (Danışman)
-
Türk inkılaplarının İngiltere basınına yansıması (1923- 1930)
ÖZTÜRK C. (Danışman)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
-
Yönetim Kurulu Başkanı
Kurumsal Temsil, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği , Türkiye, İstanbul, 2014 - 2024 -
Meslek Kuruluşu Yönetim Kurulu Kurucu Başkanlığı
Kurumsal Temsil, Sosyal Bilgiler Eğitimcileri Birliği Derneği , Türkiye, İstanbul, 2010 - 2015