Akademik Unvanlar
-
2020 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2012 - 2020 Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2012 Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1996 - 1998 Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1988 - 1996 Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2016 - 2019 BAP Alt Komisyon Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2019 Fakülte Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2016 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2001 - 2005 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2014 - 2014 ÖĞRETİM ÜYESİ
YENİYÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
-
1996 - 1998 Öğretim görevlisi
M.Ü.Atatürk Eğitim Fak.Sınıf Öğrt.
-
1988 - 1996 Araştırma görevlisi
Ankara Üniv.Fen Fak.Matematik Bölümü
Yönetilen Tezler
-
İLKÖĞRETİM 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK OKURYAZARLIĞININ SAYI HİSSİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Şengül S. (Danışman)
S.BİROL(Öğrenci), Doktora, Devam Ediyor -
11. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünce deneyi süreçlerinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Matematiksel Zihin Alışkanlıklarını Geliştirmeye Yönelik Argümantasyon Tabanlı Problem Çözme Süreçleri Tasarımı
Şengül S. (Danışman)
Ç.Şatır(Öğrenci), Doktora, Devam Ediyor -
Öğrencilerin cebirsel düşünme becerileri: Tam öğrenme ilkeleri çerçevesinde zenginleştirilmiş öğrenme ortamının etkisi
Şengül S. (Danışman)
T.TEKCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Matematik öğretmen adaylarının alan ve çevre kavramları arasındaki türev ilişkisini anlamlandırma sürecinde öğretmen müdahalelerinin rolü: Pirie-Kieren Teorisine göre
Şengül S. (Danışman)
M.DURMAZ(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Kavram karikatürlerinin 7. sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerine etkisi
Şengül S. (Danışman)
S.ÇETİNER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Probleme dayalı, işbirlikli ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerininöğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini inceleyen çalışmaların meta-analizi
U.KURT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
11. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünce deneyi süreçlerinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
Y.ATABAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme ve Kurma Bağlamında Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Gelişiminin İncelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Senaryolaştırılmış kavram karikatürlerinin 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Sosyal Medya Destekli Harmanlanmış Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Öz-Yeterlik Algılarına Etkisinin İncelenmesi.
Şengül S. (Danışman)
C.DURSUN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
DNR tabanlı öğretimin 8. sınıf öğrencilerinin anlama ve düşünme yollarına etkisinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Özel eğitim gereksinimli çocukların öğretmenlerinin mesleki ve matematik öğretim özyeterlilik algılarının belirlenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının sayı hissinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının işlemsel tahmin becerilerinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Zenginleştirilmiş öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin matematiksel zihin alışkanlıklarının geliştirilmesinin incelenmesi
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
Zenginleştirilmiş öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin matematiksel zihin alışkanlıklarının gelişiminin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
E.KÖRÜKCÜ(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Problem kurma çalışmalarının 6. sınıf öğrencilerinin matematik kavramlarını öğrenme düzeylerine etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
İşbirliğine dayalı öğrenme ortamlarında problem oluşturma çalışmalarının matematiksel anlamaya ve problem çözme başarısına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
İlköğretim matematik öğretmenlerinin farklı hizmet sürelerine sahip olma durumlarına göre pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımıyla yapılan öğretimin hesapsal tahmin başarısına ve strateji kullanımına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Matematik öğretiminde üstbilişsel stratejilerle desteklenen işbirlikli öğrenme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, üstbilişsel becerileri ve matematik tutumuna etkisinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Pirie-Kieren dinamik modeli ile öğrencilerde matematiksel anlamanın gelişiminin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Matematik öğretmen adaylarının ispat yapma süreçlerinde DNR tabanlı öğretime göre anlama ve düşünme yollarının incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Matematikte eğitsel oyunların 7.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, motivasyonel inançları ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf yeni matematik müfredatının matematik öğretmenleri görüşleri ışığında incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
6. sınıf öğrencilerinin sayı duygusu kavramı açısından mevcut durumlarının analizi
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
İlköğretim okullarında karikatürle öğrenmenin öğrencilerin başarı ve tutum düzeylerine etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Çokgenler konusunda karikatür ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
Şengül S. (Danışman)
-
Tam sayılar konusunun görsel materyal ile öğreniminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi
Şengül S. (Danışman)
M.DERELİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Tam sayılar konusunun karikatürlerle öğretiminin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
“Ölçüler” konusunun eğitim teknolojileri ve işbirlikli öğrenme yöntemleriyle öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
Ölçüler" konusunun eğitim teknolojileri ve işbirlikli öğrenme yöntemleriyle öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarılarına etkisi
Şengül S. (Danışman)
S.PINAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Trigonometrik kavramların canlandırma yöntemiyle öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Çoklu zeka kuramı ile öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Harfli ifadeler ve denklemler konusunun oyun ve bulmacalarla öğrenilmesinin öğrencilerin matematik başarı düzeylerine etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Tam öğrenme ilkeleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemleri ile işlenen matematik dersinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarı düzeylerine etkisi
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
İlköğretim 6. sınıflarda kesirler konusunun çoklu zeka kuramına uygun öğretiminin başarıya etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış öğrenme ortamlarının 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Matematik öğretiminde "permütasyon ve olasılık" konusunun bilgisayar destekli öğretim materyalleri ile öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Tam öğrenme yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarı ve hatırlama düzeylerine etkisi
Şengül S. (Danışman)
-
Türkiye'de ve A.B.D. eğitim fakültelerinde matematik öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması
Şengül S. (Danışman)
Ü.KAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretimde permütasyon ve olasılık konusunun dramatizasyon ile öğretiminin başarıya etkisinin incelenmesi
Şengül S. (Danışman)
-
Türkiye ve ABD eğitim fakültelerinde matematik öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması
ŞENGÜL S. (Danışman)
-
Matematik öğretiminde problem çözme stratejisi olarak dramatizasyonun kullanılması
Şengül S. (Danışman)