Prof. Dr. MEHMET SAFA YEPREM


İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü

Türk Din Mûsikîsi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sanat

E-posta: safa.yeprem@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 777 4866
Fax Telefonu: +90 216 777 4701
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/safa.yeprem
Ofis: MH410
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Mahir İz Cad.No:2 Bağlarbaşı Üsküdar - İstanbul

Metrikler

Yayın

40

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

16

Tez Danışmanlığı

35

Açık Erişim

26
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

1974’te Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Müzik eğitimine 1983’ te başladı. Klasik, akustik, elektro ve bas gitar çalışmaları yaptıktan sonra 1991’de Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’ ne girdi. Klasik gitarın yanı sıra Flamenko ve Latin Amerika tarzı gitar müzikleri üzerinde de çalışmalar yaptı. Gitar ve oda müziği için kompozisyon ve düzenleme çalışmaları yaptı. 1993-1994 döneminde “TRT İstanbul Gençlik Korosu” ile çalışmalarda bulundu ve çeşitli konserlere katıldı. İlk film müziği çalışmasını 1994’te yaptı. (Yanlış Numara – Yönetmen: İslam Gemici)

1995’te Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü’nün Lisans programından mezun oldu. Aynı yıl Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’ nün yüksek lisans sınavını kazandı. “Flamenko Stilleri ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği” başlıklı teziyle 1998’de yüksek lisans programını tamamladı. Yurt içinde ve yurt dışında birçok konser verdi, çeşitli bilimsel ve sanatsal etkinliklerde görev aldı.

Müzik eğitimi çeşitli eğitim-öğretim kurumlarında gitar öğretmenliği yaptı. “Suite de la Caloriferre”, “Midnight”, “Café turc” isimli eserleri, Kanada’da “Les Productions d’OZ” tarafından yayınlandı ve çeşitli ülkelerde birçok gitarist tarafından yorumlanmaktadır. “Café turc” isimli eserinin ilk seslendirilişi Virjinya – Amerika’da Alexandria Guitar Quartet tarafından yapılmıştır. Ayrıca Japonya’da Nagiwa Guitar Quartet, Fransa’da Alsace Guitar Quartettarafından seslendirilen bu eserin CD kaydı ise “Quadrant” isimli Belçika’ lı gitar dörtlüsünün “Viaje Al Sur” isimli albümde yapılmıştır (2004). Bu eser ayrıca Fransız gitaristlerin kurduğu “Ophris” isimli gitar dörtlüsünün konser programlarında bulunmaktadır. “Ongozinou Vidi-Widdoo” isimli dört gitar kompozisyonunun yurt dışındaki ilk seslendirilişi Amerika Birleşik Devletleri’nde Atlanta’daki Kennesaw State University’de 2013 yılında kendisinin de içinde olduğu Türk ve Amerikan gitaristlerin oluşturduğu gitar dörtlüsü tarafından yapıldı. Aynı eser, Jackson Brischler, Danielle Moller,Christopher Campbell ve Mary Akerman tarafından 2014 yılında aynı üniversitede yeniden seslendirildi.Ayrıca bu çalışma, 2013 yılında “secondaprattica.org” tarafından yayınlandı. “Klasik Gitar İçin Halk Şarkısı Düzenlemeleri” Sırbistan’da Mustafa Cirika ve Milan Mitic tarafından seslendirildi. Aynı eserler, 2012 yılında New York Gitar Semineri’nde de seslendirildi. Sadi Işılay’ın “Sultan-ı Yegâh Sirto” isimli eseri için 1993 yılında yaptığı üç gitar düzenlemesi, 2014 yılında Amerika Birleşik Devletleri – Atlanta’ da “Atlanta Guitar Guild” isimli gitar topluluğu ve Kennesaw State University Classical Guitar Ensemble tarafından seslendirildi(2013). Ongozinou Vidi-Widdoo ve Cafe Turc isimli eserlerinin iki gitar düzenlemeleri 2016 yılında Atlanta’da Mary Akerman ve Robert Teixiera tarafından seslendirildi. Solo gitar için yazdığı Gerçeğin Işıkları ve Yağmur isimli eserleri, 2012 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Kennesaw State University’de (Atlanta) gitarist Mary Akerman tarafından seslendirildi. Aynı üniversitede Gerçeğin Işıkları isimli eseri 2012 yılında gitarist Andrew Eubanks tarafından da seslendirildi.

1997–1998 döneminde Çağdaş Bale Topluluğu’ nun “Carmen” temsilindeki Flamenko müziklerini hazırlayarak, aynı dönemde kurduğu “İstanbul Flamenko Topluluğu” ile birlikte icra etti. Bu topluluğun çalışmaları, temsilin ardından sona ermiştir.

Lisansüstü tezlerinin birleşiminden ve özel kompozisyon çalışmalarından oluşan “Flamenko Sanatı ve Gitar” isimli bir araştırma hazırladı. Bu araştırma ile Flamenko Sanatının yapısından yola çıkarak temel gitar eğitimine yeni bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Bu araştırmayı, ek olarak hazırladığı Video CD projesi ile destekledi. Söz konusu eserin ilk baskısı, “Bemol Müzik Yayınları” tarafından 2001, genişletilmiş ikinci baskı 2003, tekrar genişletilerek düzeltilmiş 3.baskısı ise aynı yayın evi tarafından 2006 yılında yapılmıştır.

1999 yılında askerlik hizmetini Ankara’da Kara Harp Okulunda tamamladı. 1999 yılında Burç FM’ de “Gitarcının Günlüğü” isimli radyo programının yapımcılığı ve sunuculuğunu yaptı. Ayrıca birçok televizyon ve radyo programına konuk sanatçı olarak katıldı.

Klasik Gitar için Halk Şarkıları” isimli repertuar kitabının ilk baskısı 2002, DVD projesi ile desteklenerek yapılan ikinci baskısı da 2006 yılında “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yapıldı. Bu kitabın repertuvarı başta olmak üzere ve çift gitar için yazdığı diğer beste ve düzenlemelerle gitarist Ali Erim ile pek çok konserler gerçekleştirdi.

2000 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü “İlahiyat” anabilim dalı, “İslam Tarihi ve Sanatları” bilim dalında doktora eğitimine başladı. “Türk Câmi Mûsikîsi ile Mukayeseli Olarak İstanbul Gayr-i Müslimlerinde Mâbed Mûsikîsi” isimli tezi ile 2004 yılında bu programdan mezun oldu.

Klasik Gitar için Kompozisyonlar” isimli eserinin baskısı, 2004 yılında “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yapıldı.“Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları” isimli eseri, 2006 yılında “Fark Yayınları” tarafından yayınlandı.

2006 yılında piyanist Gülnur Sayar ile birlikte gitar-piyano ikilisi olarak çalışmalara başladı. Bu ikili; görsel – işitsel teknolojik imkanların desteği ile hazırladıkları yeni sahne anlayışıyla pek çok konser gerçekleştirdi ve 2010 yılında, hazırladıkları özgün çalışmalardan oluşan “Empati” isimli albüm “DLR Müzik Yapım” tarafından yayınlandı.

2007’de İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde “Yardımcı Doçent” olarak “Türk Din Musikisi” Ana Bilim Dalı’na öğretim üyesi olarak atandı.8 Ocak 2008’de ÜAK tarafından yapılan sınav sonucunda “Güzel Sanatlar” temel alanı “Müzik” branşında “Doçent” unvanı aldı.

Şubat 2009’da Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü, “Müzikoloji Ana Bilim Dalı”’na atandı. Aynı kurumda 2009-2012 yılları arasında Müzik Bölümü ve Müzikoloji Ana Bilim Dalı başkanlığı yaptı. Görev süresi içinde “Performans Ana Sanat Dalı”’nın kurulmasına önayak oldu. Ayrıca ulusal düzeyde gerçekleşen “I. ve II. Hereke Gitar Günleri”, “Enstrüman Yapım Günleri” gibi pek çok etkinliğin genel koordinatörlüğünü yaptı. (Konser, konferans, panel vs.)

2013 yılında “Klasik Gitar İçin İlahiler” isimli kitabı “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yayınlandı. Aynı yıl “Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları” isimli çalışmasının ikinci baskısı da “Bemol Müzik Yayınları“‘nca yapıldı.

Ocak 2013’de Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi “Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalı”’na doçent olarak atandı. Eylül 2013’te aynı ana bilim dalında “Profesör” ünvanı aldı.

2014 yılında “Tebdil-i Mekan” isimli ilk solo gitar albüm çalışması “Bora Uslusoy Müzik Atölyesi” tarafından dijital müzik platformlarına dağıtımı yapılarak yayımlandı.

2015 yılında TRT Türk ekranlarında yayınlanan “Meşkten Notaya” isimli belgesel filminin müziklerini hazırladı.

2016 yılında Gönül Kazancı Yeprem ile birlikte hazırladıkları “Bebeğime Ninniler” isimli albüm, “Eğlence Fabrikası” tarafından dijital müzik platformlarında dağıtımı yapılarak yayımlandı.

2018 yılında Tebdil-i Mekan  (solo gitar için) ve Nihavend Longa (iki gitar için) adlı beste ve düzenleme çalışmalarının notaları, Yakup Kıvrak tarafından hazırlanan “Klasik Gitar için Popüler Dağarcık II” isimli derleme kitapta “Müzik Eğitimi Yayınları” tarafından yayımlandı. Aynı yıl “Severim Ben Seni Candan İçeri” isimli ilahi solo gitar düzenlemesi, “Ahenk Müzik” tarafından yayınlanan (2018) “Microtonal” isimli albümde gitarist Tolgahan Çoğulu tarafından kaydedildi.

2019 yılında iki gitar için hazırladığı “Ali Reis’in Takası” ve “Kanatları Gümüş Yavru Bir Kuş” isimli düzenleme çalışmaları, “Gece Kitaplığı” yayınlarında  Kubilay Can ve Aylin Can Tüzer  tarafından hazırlanan “Klasik Gitar Düetleri Kitap 2” adlı derleme kitapta yayımlandı.

2020 yalında hazırladığı “Mini Mini Kızıma Ninni Oyun Dans” isimli solo gitar albümü, Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı.

2020 yılınında, 1994 - 2009 yılları arasında yazmış olduğu  solo ve çift gitar çalışmaları, gitarist Behzat Cem Günenç ve Onur Yılmaz tarafından "Music of Yeprem Vol-1" isimli albümde kaydedildi ve "ACM Prodüksiyon" tarafından yayınlandı.

2021 yılında Prof.Dr.Başak Harmancı ile birlikte hazırladığı "Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları" isimli videolu eğitim projesi, dijital medya platformu olan "YouTube" üzerinden yayınlanmaya başladı. Bu proje, içerdiği çok yönlü ve  elastik müzikal uygulama anlayışı ile Türk müziği eğitimine bütüncül anlamda yeni bir bakış açısı getirmeyi hedeflemektedir.

2022 yılında Dua isimli single solo gitar albümü,  Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı.

2024 yılında T(Adımlık) isimli single solo gitar albümü,  Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı. 


Halen akademik çalışmalarına Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalı‘nda devam etmektedir.

Duyurular & Dokümanlar

Sunum

İstanbul Mabedlerinde Müzikal Tınılar
Sunum
17.04.2023

VİDEO LİNKİ
Musical Colors in Istanbul's Places of Worship - YouTube

Bu video, İstanbul'daki Müslümanlar, Yahudiler, Süryaniler, Rum Ortodokslar, Ermeniler ve Presbiteryenler dahil olmak üzere çeşitli dini toplulukların müzik geleneklerini araştırıyor. İbadet yerlerinde kullanılan musiki tonlarında benzerlikler bulunurken, litürjik metinlerin okunuşunda, özellikle kutsal kitap metinlerinin okunuş makamında önemli farklılıklar vardır. Her topluluğun kendine özgü müzik gelenekleri olmakla birlikte ilahilerde söylenen ezgilerde kullanılan makam yaklaşımları, ritmik yapılar, yöntemler, ses kullanımı ve nota yöntemlerinde de teknik benzerlikler bulunmaktadır.


videonun tam metni aşağıdaki linkten indirilebilir

https://drive.google.com/file/d/16u2Y...


iletişim bilgileri

http://www.safayeprem.com/iletisim/

Yapay-Zeka-İle-Birlikte-Yapilabilecek-Akademik-Çalışmalar
Sunum
17.04.2023

VİDEO LİNKİ

Akademik Projelerde Yapay Zeka Kullanımı İçin Pratik İpuçları - YouTube
Merhaba dostlar, Bugün sizlerle yapay zeka teknolojileriyle akademik projelerinizi daha verimli hale getirmenize yardımcı olacak bir video paylaşıyoruz. Yapay zeka kullanımı son yıllarda oldukça popüler hale geldi ve öğrenciler arasında da oldukça merak edilen bir konu haline geldi. Fakat biliyoruz ki, yeni teknolojiler öğrenmek bazen zor olabiliyor. Bu nedenle, sizlerle yapay zeka kullanarak akademik projelerinizi nasıl daha verimli hale getirebileceğinizi paylaşacağız. Videomuzda, yapay zeka teknolojilerinin temel bilgileri, en yaygın kullanılan algoritmalar ve nasıl erişebileceğinize dair temel adımlar hakkında konuşacağız. Ayrıca, öğrencilerin ve araştırmacıların yapay zeka teknolojilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için pratik ipuçları da paylaşacağız. Bu video, bizimle aynı merakı paylaşan öğrencilerin ve araştırmacıların yapay zeka teknolojileri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve projelerinde bu teknolojileri daha verimli kullanmalarına yardımcı olacak. Eğer siz de bu konuda meraklıysanız, hemen izleyin ve yapay zeka projelerinizdeki potansiyelinizi keşfedin. Ayrıca belirmek isteriz ki; bu videoda ana fikir ve konu seçimi dışında bütünüyle yapay zeka teknolojisi kullanılmıştır. Fikrin işlenmesinde doğal dil işleme teknolojisi "ChatGPT", ve seslendirme ve video oluşturması aşamasında görüntü işleme teknolojisi "Elai" kullanılmıştır. Ve unutmayın, bizimle birlikte bu videoda kullanılan yapay zeka teknolojileri de doğru bir şekilde kullanıldığında projelerinize büyük katkı sağlayabilir. Bizimle paylaşacağınız yorumlarınızı da heyecanla bekliyoruz! Benimle aşağıdaki linki kullanarak bağlantı kurabilirsiniz. http://www.safayeprem.com/iletisim/ Hoşça kalın ! Prof.Dr.M.Safa YEPREM http://www.safayeprem.com/

Diğer

Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları
Diğer
17.04.2023

VİDEO KANALINA ERİŞİM LİNKİ

Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları

Türk müziği geleneğinde, Avrupa müziğindekine benzer “sistemli” bir nota okuma ve yazma geleneğinin bulunmayışı, batı medeniyetiyle etkileşimin arttığı devirlerden bu yana artan oranda eksikliği hissedilir bir “problem” olarak müzik hayatımızda yerini almıştır. Bu “eksikliğin” (ki hala tartışılmakta…) giderilmesi adına, özellikle yakın tarihte Avrupa müzik geleneğinden azami ölçüde faydalanılmış olsa da zaman içinde bu yaklaşımların – “yazılı müzik kültürü” reflekslerinde önemli farklar bulunan Türk Musikisi alanı için – bir kapsayıcılığının olmadığı ve/veya olamayacağı sonucunu zihinlerimizde oluşmuştur.

Ülkemizde özellikle akademik çevreler, uzun yıllar boyunca bu sorunsal üzerine yoğunlaşarak çeşitli çözüm yolları geliştirme çabalarına girişmiş ve bu müzik alanının “sistemleştirilmesi” adına önemli mesafeler kat etmişlerdir. Bu projedeki çalışmalar, tek başına uygulaması durumunda bütünleyici bir çözüm getiremeyen nazari sistemleri aynı anda “pratik” olarak kullandırmaya yönelik yaklaşımları içermektedir. Ortaya konulan çalışmalarda, solfej egzersizlerinin her biri solmizasyon, harflerle okuma ve rakamsal okuma üslubuyla işlenmiş, ayrıca derece algısına dayalı duyumu görsel olarak desteklemeye yönelik el sembolleri kullanılmıştır. Özel müzik öğretim yöntemleri arasında Dalcrose ve Kodally sistemleri gibi çeşitli sistematik yaklaşımlar arasında notaların veya aralıkların kolay olarak ifade edilmesini sağlayan el sembollerinin kullanıldığı bilinmektedir. Ancak bu sistemlerin, Avrupa müziği bağlamında değerlendirilmesi durumunda, “anlamlı” olduğu gözlemine binaen, Türk musikisinin transpozisyona yatkın yapısını göz önünde bulundurarak “yeni bir el sembol sistemi” geliştirilmesi gereği hissedilmiştir. Dolayısıyla bu projedeki, batı müziği geleneği ile hareket ederek tespit etmekte güçlük çektiğimiz pek çok müzikal detay ile; musikimizin nazari olarak elastikiyetini kaybettirmeden öğretilmesi adına önemli bir adım atılmış olacağını düşünüyorum. Ayrıca solmizasyon, harf ve rakam sistemlerinin bir öğretim yöntemi olarak eş zamanlı olarak kullanılıyor olması, türk müziği algısının, kendi kültürel coğrafyasının yanı sıra bu sistemleri kullanan Avrupa ve Amerika kıtalarındaki bütün ülkelerde rahatlıkla uygulama alanı oluşturacağı söylenebilir. Türk musikisinin sanatsal, sosyal ve bilhassa tarihi derinliğinin bütün dünyaya tanıtılması adına bu çapta bir adımın atılması hususunda çok geç kalındığı kanaatindeyim.

Proje videolarının hazırlık sürecinde emeği geçen, tanburi üstadımız Özata Ayan, vokal seslendirme ve sound editing konularında Prof. Dr. Başak Harmancı, kamera çekimleri için Hasan Kılıç, ses,kayıt ,edit, mix ve mastering için İlhan Harmancı, görüntü montajları için Tolga Gülen’e ve Gürkan Atılgan’a sonsuz teşekkürler. Umulur ki bu projedeki çalışmaların oluşturacağı elastik müzikal hareket kabiliyeti ile uzun yıllar musikinin içinde gerçek anlamıyla okur yazar bir birey olarak kalma imkanına erişirsiniz. Çalışmalarınızda kolaylık ve başarılar dilerim.

Prof.Dr.M.Safa YEPREM
http://www.safayeprem.com


Tez Dosyaları

Ders Dökümanları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı, Türkiye

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

Türk Cami musikisi ile mukayeseli olarak İstanbul Gayr-ı Müslimlerinde mabed musikisi Creative Commons License

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı

1998

1998

Yüksek Lisans

Flamenko Stilleri ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği Creative Commons License

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sanat

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü

2009 - 2013

2009 - 2013

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Müzik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü

2010 - 2013

2010 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Ana Bilim Dalı

2010 - 2013

2010 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Performans Ana Sanat Dalı

2010 - 2013

2010 - 2013

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik

Akademi Dışı Deneyim

2011 - 2011

2011 - 2011

Misafir Öğretim Elemanı

Kennesaw State University, Misafir Öğretim Elemanı

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Karşılaştırmalı Araştırmalar Metodolojisi Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Teknikleri

İslam,Hıristiyanlık ve Yahudilikte Mabed Musikisi Sürdürülebilir Kalkınma

Flamenko Sanatı ve Müzik Formları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

Karşılaştırmalı olarak Türk ve batı sanatı tarihi Sürdürülebilir Kalkınma

İlahi Dinlerde Mabed Musikisi

İlahi Dinlerde Mabed Musikisi Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Araştırma Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

Seminer

Lisans

Lisans

Türk Din Musikisinde Solfej Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Musikisi Tarihi Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Din Musikisi Nazariyatı Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Din Musikisinde Solfej (İÖ) Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Musikisi Tarihi Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Din Musikisi Nazriyatı (İÖ) Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Din Musikisi Nazariyatı Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Din Musikisinde Solfej Sürdürülebilir Kalkınma

Türk Musikisi Tarihi

Turk Din Musikisi Nazariyatı

Religious Music Repertoire

Türk Musikisi Tarihi

Yönetilen Tezler

2024

2024

Yüksek Lisans

Yapay zekanın müzikal yaratıcılığı: ChatGPT örneği

Yeprem M. S. (Danışman)

H.KAMİL(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

Yüksek Lisans

Disney yapımı animasyon filmlerde şarkıların içerik incelemesi

Yeprem M. S. (Danışman)

S.KARAKUŞ(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Yüksek Lisans

Film müziklerindeki dini temalar

Yeprem M. S. (Danışman)

E.GÜNTEKİN(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Yüksek Lisans

Dini musikide ses eğitimi

Yeprem M. S. (Danışman)

A.AY(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

Yüksek Lisans

Kur'an ayetlerinin ezberlenmesinde makamsal okuyuşun etkisi

Yeprem M. S. (Danışman)

F.ZEHRA(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (14)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (12)

2014

2014

13. MÜZİK EĞİTİMİNDEKİ DİNİ MOTİFLER

Yeprem M. S.

Buhara , cilt.1, ss.36-37, 2014 (Hakemsiz Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Müzik ve Yapay Zeka

YAVUZ M. S., KARAOSMANOĞLU M. K., YEPREM M. S., KARŞICI G., SEZİKLİ U.

Yapay Zeka Çağında Yaratıcı Endüstriler: Fırsatlar, Meydan Okumalar ve Geleceğe Hazırlık, İstanbul, Türkiye, 24 Nisan 2024, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Türkiye’de profesyonel bir müzisyen olmak ve/veya müzik öğretmeni olmak

Yeprem M. S.

2.Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

3. İstanbul Camilerindeki Müzikal Tınılar

Yeprem M. S.

İstanbul’un Kutsal Müzikleri, İstanbul, Türkiye, 19 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

4. İlahiyat Fakültelerinde Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Çalışmaları

Yeprem M. S.

Geçmişten Günümüze Uluslararası Dini Musiki Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 3 - 04 Kasım 2017, ss.399-409, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

5. Lisans Üstü Dini Müzik Tezleri İçin Bir Metodoloji Önerisi

Yeprem M. S.

İlahiyat Fakülteleri Türk Din Musikisi ABD 1.Koordinasyon Toplantısı, İstanbul, Türkiye, 12 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

6. Dinlerin Ortak Dili Müzik

Yeprem M. S.

İstanbul Aydın Üniversitesi Toplumsal Araştırmalar Merkezi Konferanslar Serisi 1, İstanbul, Türkiye, 27 Mayıs 2013, ss.14-54, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

7. Istanbul da Yaşayan Müslüman ve Gayr ı Müslim Cemaatlerdeki Mabed Musikisi

Yeprem M. S.

Dinsel ve Kültürel Farklılıkların Bir Arada Yaşaması – İstanbul Tecrübesi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2010, ss.421-456, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

8. Türk Gitar Müziği Çalışmaları

Yeprem M. S.

2.Türkiye Gitar Buluşması, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Şubat 2007, ss.1-59, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

9. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Uygulanan Gitar Eğitimi Programı

Yeprem M. S.

2.İstanbul Müzik Öğretmenleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2025

2025

1. İstiklal Marşı

YEPREM M. S.

Gitar Eğitimi & Temel Eşlik Bilgisi 1, YEPREM MEHMET SAFA, Editör, Nobel, İstanbul, ss.4-5, 2025

2022

2022

2. İstanbul Mâbedlerindeki Müzikal Tınılar

Yeprem M. S.

Müzik İstanbul, Taşçı Hasan,Dinar Cihan, Editör, Esenler Belediyesi, İstanbul, ss.625-631, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

3. Türkiye'de Profesyonel Bir Müzisyen Olmak ve/veya Müzik Öğretmeni Olmak

Yeprem M. S.

Müzik ve Dans Alanlarındaki Lisans Mezunlarının İş Kolu Tercihleri İle Sebeplerinin Sanatsal Üretime Katkıları Çalıştayı, Şahin,Mustafa, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.67-71, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. Kanatları Gümüş Yavru Bir Kuş, Ali Reis’in takası

Yeprem M. S., Günenç B. C.

Klasik Gitar Düetleri Kitap 2, Ajda Aylin Can,Kubilay Can, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.68-74, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

5. Tebdil-i Mekan, Nihavend Longa

Yeprem M. S.

Klasik Gitar için Popüler Dağarık II, Prof.Dr.Süleyman Tarman, Editör, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, ss.77-85, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. Dinlerin Ortak Dili: ”Müzik”

Yeprem M. S.

Tarmer Söyleşileri 1, Prof.Dr.M.Saim Yeprem, Editör, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.15-42, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

7. İlahiyat Fakültelerinde Müzikal İşitme Okuma ve Yazma Çalışmaları

Yeprem M. S., Turabi A. H., Arslan F., Akpınar H., Çakır A., İlhan Harmancı A. B., et al.

Geçmişten Günümüze Uluslararası Dini Musiki Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Prof.Dr.Şuayip Özdemir,Yrd.Doç.Dr.Ayşegül Gün, Editör, Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Basın yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Amasya, ss.399-410, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

8. Safa Yeprem

Yeprem M. S., Şentürk R., Çelik C., Agoşyan A. A., Yakan F., Aydın G., et al.

Müzik ve Kimlik, Rıdvan Şentürk, Editör, Küre Yayınları, İstanbul, ss.227-243, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

10. Klasik Gitar İçin İlahiler

Yeprem M. S.

Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

11. Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları

Yeprem M. S.

Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

12. Flamenko Sanatı ve Gitar

Yeprem M. S.

Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2006 Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

13. Klasik Gitar İçin Halk Şarkıları

Yeprem M. S.

Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2006 Sürdürülebilir Kalkınma

2004

2004

14. Klasik Gitar İçin Kompozisyonlar

Yeprem M. S.

Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2004 Sürdürülebilir Kalkınma

1998

1998

15. Café turc

Yeprem M. S.

Les Productions d'OZ, Quebec, 1998 Sürdürülebilir Kalkınma

1997

1997

16. Suite de la Caloriferre

Yeprem M. S.

Les Productions d'OZ, Quebec, 1997 Sürdürülebilir Kalkınma

1997

1997

17. Midnight

Yeprem M. S.

Les Productions d'OZ, Quebec, 1997 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Müzader (Müzik Araştırmaları Derneği)Sürdürülebilir Kalkınma

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2025

Kasım 2025

MEVZU – SOSYAL BILIMLER DERGISI

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

Journa of the Music Research Association

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

Musicologist: An International Journal of Music Studies

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

Yegah Musicology Journal

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

Turcology research (Online)

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2025

Ekim 2025

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2025

Ekim 2025

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2025

Eylül 2025

Meshk Journal of Religious Music

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2025

Temmuz 2025

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

Online Journal Of Music

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2025

Nisan 2025

Harran ilahiyat dergisi (Online)

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2025

Mart 2025

İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2025

Şubat 2025

ONLINE JOURNAL OF MUSIC SCIENCE

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

Rast Muzikoloji Dergisi

Diğer Dergiler

Kasım 2024

Kasım 2024

Online Journal of Music Sciences

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

Ojomus

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

HITIT THEOLOGY JOURNAL

SCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2024

Mart 2024

Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2023

Aralık 2023

Ojomus

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

Rast Muzikoloji Dergisi

Diğer Dergiler

Kasım 2023

Kasım 2023

Rast Muzikoloji Dergisi

Diğer Dergiler

Ekim 2023

Ekim 2023

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Ojomus

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Ojomus

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Rast Muzikoloji Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Ojomus Online Journal of Music Science

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

MOTIF ACADEMY JOURNAL OF FOLKLORE

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Konservatoryum

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Musicologist: An International Journal of Music Studies

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Marife Dini Araştırmalar Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2019

Temmuz 2019

İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Nisan 2025

Nisan 2025

IV. Uluslararası MÜZİK ARAŞTIRMALARI ÖGRENCİ KONGRESİ Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Yeprem M. S.
Konya, Türkiye

Kasım 2010

Kasım 2010

Enstrüman Yapım Günleri Sürdürülebilir Kalkınma

Çalıştay Organizasyonu

Yeprem M. S.
Kocaeli, Türkiye

Nisan 2010

Nisan 2010

2.Hereke Gitar Günleri Sürdürülebilir Kalkınma

Sanatsal Faaliyet Organizasyonu

Yeprem M. S.
Kocaeli, Türkiye

Mayıs 2009

Mayıs 2009

1.Hereke Gitar Günleri Sürdürülebilir Kalkınma

Sanatsal Faaliyet Organizasyonu

Yeprem M. S.
Kocaeli, Türkiye

Sanatsal Etkinlik



Sanat Eserleri

Şubat 2024

Şubat 2024

Özgün Eser

Diğer-T(Adımlık) / Dijital Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Haziran 2022

Haziran 2022

Özgün Eser

Diğer-Dua / Dijital Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Şubat 2020

Şubat 2020

Özgün Eser

Diğer-Mini Mini Kızıma Ninni Oyun Dans / Dijital Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Kasım 2016

Kasım 2016

Düzenleme

Oda Müziği-Bebeğime Ninniler / Dijital Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Ekim 2014

Ekim 2014

Özgün Eser

Oda Müziği-Empati / Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Ocak 2014

Ocak 2014

Özgün Eser

Diğer-Tebdil-i Mekan / Dijital Albüm Sürdürülebilir Kalkınma

Ocak 2006

Ocak 2006

Özgün Eser

Konçerto-Concertino de Erenköy Sürdürülebilir Kalkınma

Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

30 Ekim 2019 - 31 Ekim 2019

30 Ekim 2019 - 31 Ekim 2019

2. Uluslararası Müzik ve Dans KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Davetli Konuşmacı

Diyarbakır-Türkiye

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

12.Türkiye Gitar BuluşmasıSürdürülebilir Kalkınma

Moderatör

Ankara-Türkiye

01 Mart 2019 - 01 Mart 2019

01 Mart 2019 - 01 Mart 2019

Istanbul'un Kutsal Müziği / İstanbul Camilerindeki Müzikal TınılarSürdürülebilir Kalkınma

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Aralık 2024

Aralık 2024

Masterclass / 3. Uluslararası Ankara Gitar Festivali

Çalıştay

Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi / 3rd International Ankara Guitar Festival-Türkiye

Ekim 2024

Ekim 2024

Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları

Seminer

İstanbul Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2024

Nisan 2024

Müzik ve Yapay Zeka

Çalıştay

Marmara Üniversitesi-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

Beyoğlu Kültüryolu Festival / The Music History of Three Religions

Konferans

Beyoğlu Kültüryolu Festivali / Muhabbet & Meşk Taksimi / Üç Dinin Müzik Tarihi-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

Kariyer Planama

Konferans

Kariyer Tanıtım Günleri-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

Türkiye'de Flamenko

Çalıştay

Hitit Üniversitesi-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

Yahudi, Hristiyan ve Müslümanlarda Dini Müzik

Seminer

Beyoglu Kültür Yolu Festivali-Türkiye

Eylül 2019

Eylül 2019

Türkiye’de Profesyonel Bir Müzisyen Olmak ve/veya Müzik Öğretmeni Olmak

Çalıştay

2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi-Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

İstanbul'un Müzikleri / İstanbul'un Kutsal Müziği / İstanbul Camilerindeki Müzikal Tınılar

Seminer

Yunanistan İstanbul Başkonsolosluğu-Türkiye

Temmuz 2018

Temmuz 2018

Müzikte Performans Hazırlığı Süreci ve Kaygı Yönetimi

Seminer

Müzikte Performans Hazırlığı Süreci ve Kaygı Yönetimi-Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Flamenko Gitar Teknikleri

Seminer

Canik Uluslararası Müzik Festivali-Türkiye

Mart 2018

Mart 2018

Gitar ve Gitar Müziği Üzerine

Seminer

Müzik Söyleşileri-Türkiye

Mart 2017

Mart 2017

Profesyonel Olmak

Seminer

Kırıkkale Üniversitesi-Türkiye

Aralık 2016

Aralık 2016

Klasik gitar eserlerinde kullanılan modal ve kordal mekanizmaların beste ve düzenleme çalışmalarındaki yeri

Seminer

İstanbul Teknik Üniversitesi-Türkiye

Mart 2015

Mart 2015

Gitarda Modal Açılımlar ve Doğaçlamaya Giriş

Çalıştay

Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2014

Mayıs 2014

Flamenko’daki Fandango, Zapateado ve Sevillanas Formlarına Benzeyen Klasik Gitar Eserlerinin, Otantik Flamenko Yaklaşımıyla Analitik Olarak Değerlendirilmesi

Seminer

Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2013

Mayıs 2013

Dinlerin Ortak Dili: Müzik

Konferans

İstanbul Aydın Üniversitesi-Türkiye

Şubat 2007

Şubat 2007

Türkiye’de Gitar Müziği Çalışmaları

Konferans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi-Türkiye

Jüri Üyelikleri

Haziran-2025

Haziran 2025

Yarışma

9. Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması Jürisi - İstanbul Teknik Üniversitesi

Haziran-2024

Haziran 2024

Yarışma

8.Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması Jürisi - İstanbul Teknik Üniversitesi

Haziran-2023

Haziran 2023

Yarışma

7th International Microtonal Guitar Competition Jury - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Doçentlik Sınavı

Jüri üyesi - Marmara Üniversitesi

Haziran-2022

Haziran 2022

Yarışma

6ncı Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2020

Mayıs 2020

Yarışma

4.Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması - İstanbul Teknik Üniversitesi

Kasım-2019

Kasım 2019

Yarışma

Hacı Taşan Ulusal Çalgı Festivali / Enstrüman performans yarışması - Kırklareli Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Yarışma

3rd International Microtonal Guitar Competition - İstanbul Teknik Üniversitesi

Yayıncılık Etkinlikleri

2015 - 2015

2015 - 2015

Meşkten Notaya

Belgesel Film

Yeprem M. S.