Biyografi
1974’te Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Müzik eğitimine 1983’ te başladı. Klasik, akustik, elektro ve bas gitar çalışmaları yaptıktan sonra 1991’de Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’ ne girdi. Klasik gitarın yanı sıra Flamenko ve Latin Amerika tarzı gitar müzikleri üzerinde de çalışmalar yaptı. Gitar ve oda müziği için kompozisyon ve düzenleme çalışmaları yaptı. 1993-1994 döneminde “TRT İstanbul Gençlik Korosu” ile çalışmalarda bulundu ve çeşitli konserlere katıldı. İlk film müziği çalışmasını 1994’te yaptı. (Yanlış Numara – Yönetmen: İslam Gemici)
1995’te Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü’nün Lisans programından mezun oldu. Aynı yıl Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’ nün yüksek lisans sınavını kazandı. “Flamenko Stilleri ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği” başlıklı teziyle 1998’de yüksek lisans programını tamamladı. Yurt içinde ve yurt dışında birçok konser verdi, çeşitli bilimsel ve sanatsal etkinliklerde görev aldı.
Müzik eğitimi çeşitli eğitim-öğretim kurumlarında gitar öğretmenliği yaptı. “Suite de la Caloriferre”, “Midnight”, “Café turc” isimli eserleri, Kanada’da “Les Productions d’OZ” tarafından yayınlandı ve çeşitli ülkelerde birçok gitarist tarafından yorumlanmaktadır. “Café turc” isimli eserinin ilk seslendirilişi Virjinya – Amerika’da Alexandria Guitar Quartet tarafından yapılmıştır. Ayrıca Japonya’da Nagiwa Guitar Quartet, Fransa’da Alsace Guitar Quartettarafından seslendirilen bu eserin CD kaydı ise “Quadrant” isimli Belçika’ lı gitar dörtlüsünün “Viaje Al Sur” isimli albümde yapılmıştır (2004). Bu eser ayrıca Fransız gitaristlerin kurduğu “Ophris” isimli gitar dörtlüsünün konser programlarında bulunmaktadır. “Ongozinou Vidi-Widdoo” isimli dört gitar kompozisyonunun yurt dışındaki ilk seslendirilişi Amerika Birleşik Devletleri’nde Atlanta’daki Kennesaw State University’de 2013 yılında kendisinin de içinde olduğu Türk ve Amerikan gitaristlerin oluşturduğu gitar dörtlüsü tarafından yapıldı. Aynı eser, Jackson Brischler, Danielle Moller,Christopher Campbell ve Mary Akerman tarafından 2014 yılında aynı üniversitede yeniden seslendirildi.Ayrıca bu çalışma, 2013 yılında “secondaprattica.org” tarafından yayınlandı. “Klasik Gitar İçin Halk Şarkısı Düzenlemeleri” Sırbistan’da Mustafa Cirika ve Milan Mitic tarafından seslendirildi. Aynı eserler, 2012 yılında New York Gitar Semineri’nde de seslendirildi. Sadi Işılay’ın “Sultan-ı Yegâh Sirto” isimli eseri için 1993 yılında yaptığı üç gitar düzenlemesi, 2014 yılında Amerika Birleşik Devletleri – Atlanta’ da “Atlanta Guitar Guild” isimli gitar topluluğu ve Kennesaw State University Classical Guitar Ensemble tarafından seslendirildi(2013). Ongozinou Vidi-Widdoo ve Cafe Turc isimli eserlerinin iki gitar düzenlemeleri 2016 yılında Atlanta’da Mary Akerman ve Robert Teixiera tarafından seslendirildi. Solo gitar için yazdığı Gerçeğin Işıkları ve Yağmur isimli eserleri, 2012 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Kennesaw State University’de (Atlanta) gitarist Mary Akerman tarafından seslendirildi. Aynı üniversitede Gerçeğin Işıkları isimli eseri 2012 yılında gitarist Andrew Eubanks tarafından da seslendirildi.
1997–1998 döneminde Çağdaş Bale Topluluğu’ nun “Carmen” temsilindeki Flamenko müziklerini hazırlayarak, aynı dönemde kurduğu “İstanbul Flamenko Topluluğu” ile birlikte icra etti. Bu topluluğun çalışmaları, temsilin ardından sona ermiştir.
Lisansüstü tezlerinin birleşiminden ve özel kompozisyon çalışmalarından oluşan “Flamenko Sanatı ve Gitar” isimli bir araştırma hazırladı. Bu araştırma ile Flamenko Sanatının yapısından yola çıkarak temel gitar eğitimine yeni bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Bu araştırmayı, ek olarak hazırladığı Video CD projesi ile destekledi. Söz konusu eserin ilk baskısı, “Bemol Müzik Yayınları” tarafından 2001, genişletilmiş ikinci baskı 2003, tekrar genişletilerek düzeltilmiş 3.baskısı ise aynı yayın evi tarafından 2006 yılında yapılmıştır.
1999 yılında askerlik hizmetini Ankara’da Kara Harp Okulunda tamamladı. 1999 yılında Burç FM’ de “Gitarcının Günlüğü” isimli radyo programının yapımcılığı ve sunuculuğunu yaptı. Ayrıca birçok televizyon ve radyo programına konuk sanatçı olarak katıldı.
“Klasik Gitar için Halk Şarkıları” isimli repertuar kitabının ilk baskısı 2002, DVD projesi ile desteklenerek yapılan ikinci baskısı da 2006 yılında “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yapıldı. Bu kitabın repertuvarı başta olmak üzere ve çift gitar için yazdığı diğer beste ve düzenlemelerle gitarist Ali Erim ile pek çok konserler gerçekleştirdi.
2000 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü “İlahiyat” anabilim dalı, “İslam Tarihi ve Sanatları” bilim dalında doktora eğitimine başladı. “Türk Câmi Mûsikîsi ile Mukayeseli Olarak İstanbul Gayr-i Müslimlerinde Mâbed Mûsikîsi” isimli tezi ile 2004 yılında bu programdan mezun oldu.
“Klasik Gitar için Kompozisyonlar” isimli eserinin baskısı, 2004 yılında “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yapıldı.“Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları” isimli eseri, 2006 yılında “Fark Yayınları” tarafından yayınlandı.
2006 yılında piyanist Gülnur Sayar ile birlikte gitar-piyano ikilisi olarak çalışmalara başladı. Bu ikili; görsel – işitsel teknolojik imkanların desteği ile hazırladıkları yeni sahne anlayışıyla pek çok konser gerçekleştirdi ve 2010 yılında, hazırladıkları özgün çalışmalardan oluşan “Empati” isimli albüm “DLR Müzik Yapım” tarafından yayınlandı.
2007’de İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde “Yardımcı Doçent” olarak “Türk Din Musikisi” Ana Bilim Dalı’na öğretim üyesi olarak atandı.8 Ocak 2008’de ÜAK tarafından yapılan sınav sonucunda “Güzel Sanatlar” temel alanı “Müzik” branşında “Doçent” unvanı aldı.
Şubat 2009’da Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü, “Müzikoloji Ana Bilim Dalı”’na atandı. Aynı kurumda 2009-2012 yılları arasında Müzik Bölümü ve Müzikoloji Ana Bilim Dalı başkanlığı yaptı. Görev süresi içinde “Performans Ana Sanat Dalı”’nın kurulmasına önayak oldu. Ayrıca ulusal düzeyde gerçekleşen “I. ve II. Hereke Gitar Günleri”, “Enstrüman Yapım Günleri” gibi pek çok etkinliğin genel koordinatörlüğünü yaptı. (Konser, konferans, panel vs.)
2013 yılında “Klasik Gitar İçin İlahiler” isimli kitabı “Bemol Müzik Yayınları” tarafından yayınlandı. Aynı yıl “Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları” isimli çalışmasının ikinci baskısı da “Bemol Müzik Yayınları“‘nca yapıldı.
Ocak 2013’de Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi “Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalı”’na doçent olarak atandı. Eylül 2013’te aynı ana bilim dalında “Profesör” ünvanı aldı.
2014 yılında “Tebdil-i Mekan” isimli ilk solo gitar albüm çalışması “Bora Uslusoy Müzik Atölyesi” tarafından dijital müzik platformlarına dağıtımı yapılarak yayımlandı.
2015 yılında TRT Türk ekranlarında yayınlanan “Meşkten Notaya” isimli belgesel filminin müziklerini hazırladı.
2016 yılında Gönül Kazancı Yeprem ile birlikte hazırladıkları “Bebeğime Ninniler” isimli albüm, “Eğlence Fabrikası” tarafından dijital müzik platformlarında dağıtımı yapılarak yayımlandı.
2018 yılında Tebdil-i Mekan (solo gitar için) ve Nihavend Longa (iki gitar için) adlı beste ve düzenleme çalışmalarının notaları, Yakup Kıvrak tarafından hazırlanan “Klasik Gitar için Popüler Dağarcık II” isimli derleme kitapta “Müzik Eğitimi Yayınları” tarafından yayımlandı. Aynı yıl “Severim Ben Seni Candan İçeri” isimli ilahi solo gitar düzenlemesi, “Ahenk Müzik” tarafından yayınlanan (2018) “Microtonal” isimli albümde gitarist Tolgahan Çoğulu tarafından kaydedildi.
2019 yılında iki gitar için hazırladığı “Ali Reis’in Takası” ve “Kanatları Gümüş Yavru Bir Kuş” isimli düzenleme çalışmaları, “Gece Kitaplığı” yayınlarında Kubilay Can ve Aylin Can Tüzer tarafından hazırlanan “Klasik Gitar Düetleri Kitap 2” adlı derleme kitapta yayımlandı.
2020 yalında hazırladığı “Mini Mini Kızıma Ninni Oyun Dans” isimli solo gitar albümü, Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı.
2020 yılınında, 1994 - 2009 yılları arasında yazmış olduğu solo ve çift gitar çalışmaları, gitarist Behzat Cem Günenç ve Onur Yılmaz tarafından "Music of Yeprem Vol-1" isimli albümde kaydedildi ve "ACM Prodüksiyon" tarafından yayınlandı.
2021 yılında Prof.Dr.Başak Harmancı ile birlikte hazırladığı "Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları" isimli videolu eğitim projesi, dijital medya platformu olan "YouTube" üzerinden yayınlanmaya başladı. Bu proje, içerdiği çok yönlü ve elastik müzikal uygulama anlayışı ile Türk müziği eğitimine bütüncül anlamda yeni bir bakış açısı getirmeyi hedeflemektedir.
2022 yılında Dua isimli single solo gitar albümü, Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı.
2024 yılında T(Adımlık) isimli single solo gitar albümü, Eğlence Fabrikası tarafından dijital müzik platformlarında yayımlandı.
Halen akademik çalışmalarına Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Türk Din Musikisi Ana Bilim Dalı‘nda devam etmektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Sunum
VİDEO LİNKİ
Musical Colors in Istanbul's Places of Worship - YouTube
Bu video, İstanbul'daki Müslümanlar, Yahudiler, Süryaniler, Rum Ortodokslar, Ermeniler ve Presbiteryenler dahil olmak üzere çeşitli dini toplulukların müzik geleneklerini araştırıyor. İbadet yerlerinde kullanılan musiki tonlarında benzerlikler bulunurken, litürjik metinlerin okunuşunda, özellikle kutsal kitap metinlerinin okunuş makamında önemli farklılıklar vardır. Her topluluğun kendine özgü müzik gelenekleri olmakla birlikte ilahilerde söylenen ezgilerde kullanılan makam yaklaşımları, ritmik yapılar, yöntemler, ses kullanımı ve nota yöntemlerinde de teknik benzerlikler bulunmaktadır.
videonun tam metni aşağıdaki linkten indirilebilir
https://drive.google.com/file/d/16u2Y...
iletişim bilgileri
http://www.safayeprem.com/iletisim/
VİDEO LİNKİ
Akademik Projelerde Yapay Zeka Kullanımı İçin Pratik İpuçları - YouTube
Merhaba dostlar,
Bugün sizlerle yapay zeka teknolojileriyle akademik projelerinizi daha verimli hale getirmenize yardımcı olacak bir video paylaşıyoruz. Yapay zeka kullanımı son yıllarda oldukça popüler hale geldi ve öğrenciler arasında da oldukça merak edilen bir konu haline geldi. Fakat biliyoruz ki, yeni teknolojiler öğrenmek bazen zor olabiliyor. Bu nedenle, sizlerle yapay zeka kullanarak akademik projelerinizi nasıl daha verimli hale getirebileceğinizi paylaşacağız.
Videomuzda, yapay zeka teknolojilerinin temel bilgileri, en yaygın kullanılan algoritmalar ve nasıl erişebileceğinize dair temel adımlar hakkında konuşacağız. Ayrıca, öğrencilerin ve araştırmacıların yapay zeka teknolojilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için pratik ipuçları da paylaşacağız.
Bu video, bizimle aynı merakı paylaşan öğrencilerin ve araştırmacıların yapay zeka teknolojileri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve projelerinde bu teknolojileri daha verimli kullanmalarına yardımcı olacak. Eğer siz de bu konuda meraklıysanız, hemen izleyin ve yapay zeka projelerinizdeki potansiyelinizi keşfedin.
Ayrıca belirmek isteriz ki; bu videoda ana fikir ve konu seçimi dışında bütünüyle yapay zeka teknolojisi kullanılmıştır. Fikrin işlenmesinde doğal dil işleme teknolojisi "ChatGPT", ve seslendirme ve video oluşturması aşamasında görüntü işleme teknolojisi "Elai" kullanılmıştır.
Ve unutmayın, bizimle birlikte bu videoda kullanılan yapay zeka teknolojileri de doğru bir şekilde kullanıldığında projelerinize büyük katkı sağlayabilir. Bizimle paylaşacağınız yorumlarınızı da heyecanla bekliyoruz!
Benimle aşağıdaki linki kullanarak bağlantı kurabilirsiniz.
http://www.safayeprem.com/iletisim/
Hoşça kalın !
Prof.Dr.M.Safa YEPREM
http://www.safayeprem.com/
Diğer
VİDEO KANALINA ERİŞİM LİNKİ
Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları
Türk müziği geleneğinde, Avrupa müziğindekine benzer “sistemli” bir nota okuma ve yazma geleneğinin bulunmayışı, batı medeniyetiyle etkileşimin arttığı devirlerden bu yana artan oranda eksikliği hissedilir bir “problem” olarak müzik hayatımızda yerini almıştır. Bu “eksikliğin” (ki hala tartışılmakta…) giderilmesi adına, özellikle yakın tarihte Avrupa müzik geleneğinden azami ölçüde faydalanılmış olsa da zaman içinde bu yaklaşımların – “yazılı müzik kültürü” reflekslerinde önemli farklar bulunan Türk Musikisi alanı için – bir kapsayıcılığının olmadığı ve/veya olamayacağı sonucunu zihinlerimizde oluşmuştur.
Ülkemizde özellikle akademik çevreler, uzun yıllar boyunca bu sorunsal üzerine yoğunlaşarak çeşitli çözüm yolları geliştirme çabalarına girişmiş ve bu müzik alanının “sistemleştirilmesi” adına önemli mesafeler kat etmişlerdir. Bu projedeki çalışmalar, tek başına uygulaması durumunda bütünleyici bir çözüm getiremeyen nazari sistemleri aynı anda “pratik” olarak kullandırmaya yönelik yaklaşımları içermektedir. Ortaya konulan çalışmalarda, solfej egzersizlerinin her biri solmizasyon, harflerle okuma ve rakamsal okuma üslubuyla işlenmiş, ayrıca derece algısına dayalı duyumu görsel olarak desteklemeye yönelik el sembolleri kullanılmıştır. Özel müzik öğretim yöntemleri arasında Dalcrose ve Kodally sistemleri gibi çeşitli sistematik yaklaşımlar arasında notaların veya aralıkların kolay olarak ifade edilmesini sağlayan el sembollerinin kullanıldığı bilinmektedir. Ancak bu sistemlerin, Avrupa müziği bağlamında değerlendirilmesi durumunda, “anlamlı” olduğu gözlemine binaen, Türk musikisinin transpozisyona yatkın yapısını göz önünde bulundurarak “yeni bir el sembol sistemi” geliştirilmesi gereği hissedilmiştir. Dolayısıyla bu projedeki, batı müziği geleneği ile hareket ederek tespit etmekte güçlük çektiğimiz pek çok müzikal detay ile; musikimizin nazari olarak elastikiyetini kaybettirmeden öğretilmesi adına önemli bir adım atılmış olacağını düşünüyorum. Ayrıca solmizasyon, harf ve rakam sistemlerinin bir öğretim yöntemi olarak eş zamanlı olarak kullanılıyor olması, türk müziği algısının, kendi kültürel coğrafyasının yanı sıra bu sistemleri kullanan Avrupa ve Amerika kıtalarındaki bütün ülkelerde rahatlıkla uygulama alanı oluşturacağı söylenebilir. Türk musikisinin sanatsal, sosyal ve bilhassa tarihi derinliğinin bütün dünyaya tanıtılması adına bu çapta bir adımın atılması hususunda çok geç kalındığı kanaatindeyim.
Proje videolarının hazırlık sürecinde emeği geçen, tanburi üstadımız Özata Ayan, vokal seslendirme ve sound editing konularında Prof. Dr. Başak Harmancı, kamera çekimleri için Hasan Kılıç, ses,kayıt ,edit, mix ve mastering için İlhan Harmancı, görüntü montajları için Tolga Gülen’e ve Gürkan Atılgan’a sonsuz teşekkürler. Umulur ki bu projedeki çalışmaların oluşturacağı elastik müzikal hareket kabiliyeti ile uzun yıllar musikinin içinde gerçek anlamıyla okur yazar bir birey olarak kalma imkanına erişirsiniz. Çalışmalarınızda kolaylık ve başarılar dilerim.
Prof.Dr.M.Safa YEPREM
http://www.safayeprem.com
Tez Dosyaları
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı, Türkiye
1995 - 1998
1995 - 1998Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Türk Cami musikisi ile mukayeseli olarak İstanbul Gayr-ı Müslimlerinde mabed musikisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı
1998
1998Yüksek Lisans
Flamenko Stilleri ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği
Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Sanat
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Müzik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Ana Bilim Dalı
2010 - 2013
2010 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Performans Ana Sanat Dalı
2010 - 2013
2010 - 2013Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2011
2011 - 2011Misafir Öğretim Elemanı
Kennesaw State University, Misafir Öğretim Elemanı
Verdiği Dersler
Doktora
Karşılaştırmalı Araştırmalar Metodolojisi
Bilimsel Araştırma Teknikleri
Bilimsel Araştırma Teknikleri
İslam,Hıristiyanlık ve Yahudilikte Mabed Musikisi
Flamenko Sanatı ve Müzik Formları
Yüksek Lisans
Seminer
Bilimsel Araştırma Teknikleri
Karşılaştırmalı olarak Türk ve batı sanatı tarihi
İlahi Dinlerde Mabed Musikisi
İlahi Dinlerde Mabed Musikisi
Bilimsel Araştırma Teknikleri
Seminer
Lisans
Türk Din Musikisinde Solfej
Türk Musikisi Tarihi
Türk Din Musikisi Nazariyatı
Türk Din Musikisinde Solfej (İÖ)
Türk Musikisi Tarihi
Türk Din Musikisi Nazriyatı (İÖ)
Türk Din Musikisi Nazariyatı
Türk Din Musikisinde Solfej
Türk Musikisi Tarihi
Turk Din Musikisi Nazariyatı
Religious Music Repertoire
Türk Musikisi Tarihi
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Türk din musikisinde kullanılan ney, kanun, ud ve bendir enstrümanlarının kullanımına bağlı olarak gelişen kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının oluşumunu önleyebilecek egzersiz önerileri
Yeprem M. S. (Danışman)
S.GÜRTUNCAY(Öğrenci)
2025
2025Doktora
21. yüzyıl ney icrasının 2 farklı ekol üzerinden karşılaştırmalı teknik incelemesi (analizi)
Yeprem M. S. (Danışman)
A.İSLAM(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Türk Din Müziği Alanında Yapılmış Lisansüstü Tez Çalışmalarının Etnomüzikoloji Yazınıyla İlişkilerine Dair Bir İnceleme
Yeprem M. S. (Danışman)
T.DUMAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Yapay zekanın müzikal yaratıcılığı: ChatGPT örneği
Yeprem M. S. (Danışman)
H.KAMİL(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Disleksili çocukların akıcı okuma becerisini geliştirmede makamsal çeşni ve usullerle desteklenmiş çevrimiçi ve/veya yüz yüze uygulanabilen müdahale programının etkililiği
Yeprem M. S. (Danışman)
Ş.BAŞAR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Disney yapımı animasyon filmlerde şarkıların içerik incelemesi
Yeprem M. S. (Danışman)
S.KARAKUŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Bezmara Topluluğu çalışmaları örneğinde 17. ve 18. yüzyıl Osmanlı dönemi Türk müziğinin incelenmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
M.SALİH(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İstanbul'daki Yahudi, Hristiyan ve Müslüman Mabedlerinde Okunan Duaların Karşılaştırmalı Müzikal Analizi
Yeprem M. S. (Danışman)
M.TOPŞİR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İlahiyat ve İslami İlimler Fakültelerindeki nazari ve uygulamalı Türk din mûsikîsi derslerine yönelik uzaktan eğitim bağlamında bir metodoloji önerisi
Yeprem M. S. (Danışman)
U.ALKAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
1985-2020 yılları arasında Türkiye'de ve ABD'de müzik sosyolojisi alanında yapılmış çalışmaların bibliyografik incelemesi
Yeprem M. S. (Danışman)
H.TALHA(Öğrenci)
2022
2022Doktora
DİJİTAL MÜZİK PLATFORMLARINDA YAYIMLANMIŞ OLAN İSLAMÎ İÇERİKLİ MÜZİK ESERLERİNİN İNCELENMESİ
Yeprem M. S. (Danışman)
A.TERZİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Türk müziği enstrümanı icra eden müzisyenlerdeki postüral problemlerin tespiti, değerlendirilmesi, takip ve rehabilitasyonu
Yeprem M. S. (Danışman)
H.ÖZBEK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Spotify Platformundaki Amerika, Avusturalya, İngiltere ve Türkiye'de Yayınlanmış Sekiz Çocuk Albümünün Karşılaştırmalı İncelemesi
Yeprem M. S. (Danışman)
S.KURTOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
MAKAMSAL OLARAK OKUNAN KUR'AN-I KERİM'İN İNSANLARIN DUYGUSAL DURUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Yeprem M. S. (Danışman)
T.ÇAĞMAN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Osmanlı müzik yaşamının değişim sürecinde "gelenek icadı" ve artistik icranın temsilcisi olarak Tanburî Cemil Bey
Yeprem M. S. (Danışman)
B.ŞAHİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Petros Peloponnesios, Petros Byzantios ve İoannis Neohoritis'in Anastasimatarion'larında yer alan Kekrağaria ve Pasapnoaria ilahi gruplarının karşılaştırmalı analizi
Yeprem M. S. (Danışman)
M.MUAZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Osmanlı/Türk müziği geleneğinin Karamanlıca kaynaklarında usul meselesi
Yeprem M. S. (Danışman)
R.AYDINLI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğretim ilke ve yöntemlerinden gösterip yaptırmaya dayalı ud öğretiminin öğrencilerin başarı durumuna etkileri
Yeprem M. S. (Danışman)
M.SALİH(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Nâyî Osman Dede'ye âit Mîrâciye'nin, Hopçuzâde Şâkir Çetiner'in okuduğu tavırda notaya alınması ve mevcut Mîrâciye notalarıyla karşılaştırılması
Yeprem M. S. (Danışman)
C.BAYRAKTAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Muhtasar Risale-i Musiki'adlı eserin transkripsiyonu ve incelenmesi
Yeprem M. S.
F.RESULOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Film müziklerindeki dini temalar
Yeprem M. S. (Danışman)
E.GÜNTEKİN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
İstanbul'daki Hristiyan ve Müslüman mabedlerinde okunan Tevrat, Zebur, İncil ve Kuran-ı Kerim ayetlerinin karşılaştırmalı müzikal analizi
Yeprem M. S. (Danışman)
M.RECAİ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
İstanbul ve Kahire tilavet tavırlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
T.YAHŞİ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İmam hatip liselerindeki dini musiki eğitiminin öğrencilerin öz saygısına olan etkisi
Yeprem M. S. (Danışman)
L.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Dini musiki uygulamalarının hafif zihinsel engelli çocukların öz saygısına olan etkisi
Yeprem M. S. (Danışman)
A.ÖZSAĞIR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İstanbul ve Portland/Me (ABD)'da yaşayan Müslüman ve Gayrimüslim cemaatlerin dini müzik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
D.TURAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İstanbul ve Portland/me (ABD)’da yaşayan müslüman ve gayrimüslim cemaatlerin dini müzik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
D.Turan(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Kur'an ayetlerinin ezberlenmesinde makamsal okuyuşun etkisi
Yeprem M. S. (Danışman)
F.ZEHRA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
1985-2015 yılları arasında yerli müzik endüstrisinde yayımlanmış olan dini müzik albümlerinin tasnifi ve incelenmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
A.TERZİ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Türk din mûsikîsinin sağlıklı insanların hormonal yapıları üzerindeki etkileri
Yeprem M. S. (Danışman)
P.ARSLAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
İstanbul'daki Yahudi, Hıristiyan ve İslam mabedlerinde icra edilen ilahilerin karşılaştırmalı müzikal analizi
Yeprem M. S. (Danışman)
G.ERGİŞİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Semâvî dinlerin İstanbul'daki mâbetlerinde icrâ edilen doğuş ilâhilerinin karşılaştırmalı analizi
Yeprem M. S. (Danışman)
A.ARSLAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İçinde flamenko unsurları bulunan klasik gitar eserlerinin otantik flamenko yaklaşımıyla analitik olarak değerlendirilmesi
Yeprem M. S. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Flamenko gitar müziğinde teknik, ritmik ve armonik yaklaşımlar
Yeprem M. S. (Danışman)
S.DOĞU(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Makaleler
2025
20251. TÜRKİYE’DE MÜZİK VE YAPAY ZEKA ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
YAVUZ M. S., Karaosmanoğlu M., YEPREM M. S., KARŞICI G., SEZİKLİ U.
Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi , ss.50-70, 2025 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Türk Müziği Enstrümanı İcra Eden Müzisyenlerdeki Postüral Problemlerin Tespiti, Değerlendirilmesi, Takip ve Rehabilitasyonu
Özbek H., Tarakcı D., Yeprem M. S.
Jia Journal
, cilt.5, sa.1, ss.15-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20183. İMAM HATİP LİSELERİNDEKİ DİNİ MUSİKİ EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERİN ÖZ SAYGISINA OLAN ETKİSİ
Öztürk L., Yeprem M. S.
Sosyal Bilimler Dergisi (Sobider)
, sa.23, ss.380-405, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. KUR’AN-I KERiM TiLAVETiNiN MÜZiKAL ANALiZi (FATiH ÇOLLAK’IN OKUYUŞUNDAN FATiHA SÛRESi ÖRNEĞİ)
Yahşi T., Yeprem M. S.
Sosyal Bilimler Dergisi (Sobider)
, sa.20, ss.372-405, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. İstanbul ve Portland’/ME’da Yaşayan Müslüman ve Gayr-i Müslim Cemaatlerin “Dini Müziğin Güçlendirdiği Duygular” Üzerine Olan Algıları
Turan D., Yeprem M. S.
Sobider
, sa.13, ss.634-659, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Dini Musiki Uygulamalarının Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Çocukların Öz Saygısına Olan Etkisi
Özsağır A., Yeprem M. S.
Sosyal Bilimler Dergisi (Sobider)
, sa.12, ss.583-588, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. İstanbul Ve Portland (ABD)’de Yaşayan Müslüman ve Gayrimüslim Cemaatlerin “Dini Müziğin Güçlendirdiği Duygular” Üzerine Olan Algıları
Turan D., Yeprem M. S.
The Journal of Social Sciences , sa.13, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Kur’an Ayetlerinin Makamsal Okuyuş ile Ezberlenmesinin Ayetlerin Doğru Okunması Üzerindeki Etkisi
Karışman F. Z., Yeprem M. S.
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (Tidsad)
, sa.11, ss.288-314, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20169. 1985 2015 Yılları Arasında Yerli Müzik Endüstrisinde Yayımlanmış Olan Dini Müzik Albümlerinin Kapak Görsellerinin İncelenmesi
Terzi A., Yeprem M. S.
Sobider (Sosyal Bilimler Dergisi)
, sa.9, ss.513-529, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. TÜRK DİN MUSİKİSİNİN SAĞLIKLI İNSANLARIN ATEŞ NABIZ TANSİYON ANKSİYETE VE KORTİZOL HORMONU ÜZERİNDEKİ ETKİSİ THE EFFECTS OF THE TURKISH RELIGIOUS MUSIC ON FEVER PULSE BLOOD PRESSURE ANXIETY AND CORTISOL HORMONE OF THE HEALTHY SUBJECTS
Arslan P., Yeprem M. S.
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.7, ss.253-270, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. İSTANBUL YAHUDİ SEFARAD VE İSLAM MABED İLAHİLERİNDE KULLANILAN MAKAMLARINKARŞILAŞTIRMALI MÜZİKAL ANALİZİTHE COMPARATIVE MUSICAL ANALYSIS OF SCALES OF JEWISH SEPHARDIC AND ISLAM HYMNSSUNG IN ISTANBUL TEMPLES
Ergişi G., Yeprem M. S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.8, sa.39, ss.1083-1107, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. İstanbul daki Süryani Ortodoks ve Rum Ortodoks Mabetlerinde OkunanDoğuş İlahilerinin Makamsal Analiz ve KarşılaştırmasıComparison and Modal Analysis of Christmas Carols That isRead in Syrian Orthodox and Greek Orthodox Temples InIstanbul
Arslan A., Yeprem M. S.
Eurasian Academy of Sciences , cilt.4, ss.150-187, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201413. MÜZİK EĞİTİMİNDEKİ DİNİ MOTİFLER
Yeprem M. S.
Buhara
, cilt.1, ss.36-37, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2009
200914. Hayatın Vazgeçilmez Bir Öğesi Olarak Müzik
Yeprem M. S.
Ataşehir Eğitim ve Kültür Dergisi
, sa.4, ss.40-41, 2009 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Müzik ve Yapay Zeka
YAVUZ M. S., KARAOSMANOĞLU M. K., YEPREM M. S., KARŞICI G., SEZİKLİ U.
Yapay Zeka Çağında Yaratıcı Endüstriler: Fırsatlar, Meydan Okumalar ve Geleceğe Hazırlık, İstanbul, Türkiye, 24 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2019
20192. Türkiye’de profesyonel bir müzisyen olmak ve/veya müzik öğretmeni olmak
Yeprem M. S.
2.Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. İstanbul Camilerindeki Müzikal Tınılar
Yeprem M. S.
İstanbul’un Kutsal Müzikleri, İstanbul, Türkiye, 19 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. İlahiyat Fakültelerinde Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Çalışmaları
Yeprem M. S.
Geçmişten Günümüze Uluslararası Dini Musiki Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 3 - 04 Kasım 2017, ss.399-409, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Lisans Üstü Dini Müzik Tezleri İçin Bir Metodoloji Önerisi
Yeprem M. S.
İlahiyat Fakülteleri Türk Din Musikisi ABD 1.Koordinasyon Toplantısı, İstanbul, Türkiye, 12 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Dinlerin Ortak Dili Müzik
Yeprem M. S.
İstanbul Aydın Üniversitesi Toplumsal Araştırmalar Merkezi Konferanslar Serisi 1, İstanbul, Türkiye, 27 Mayıs 2013, ss.14-54, (Tam Metin Bildiri)
2010
20107. Istanbul da Yaşayan Müslüman ve Gayr ı Müslim Cemaatlerdeki Mabed Musikisi
Yeprem M. S.
Dinsel ve Kültürel Farklılıkların Bir Arada Yaşaması – İstanbul Tecrübesi, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Nisan 2010, ss.421-456, (Tam Metin Bildiri)
2007
20078. Türk Gitar Müziği Çalışmaları
Yeprem M. S.
2.Türkiye Gitar Buluşması, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Şubat 2007, ss.1-59, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Uygulanan Gitar Eğitimi Programı
Yeprem M. S.
2.İstanbul Müzik Öğretmenleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. İstiklal Marşı
YEPREM M. S.
Gitar Eğitimi & Temel Eşlik Bilgisi 1, YEPREM MEHMET SAFA, Editör, Nobel, İstanbul, ss.4-5, 2025
2022
20222. İstanbul Mâbedlerindeki Müzikal Tınılar
Yeprem M. S.
Müzik İstanbul, Taşçı Hasan,Dinar Cihan, Editör, Esenler Belediyesi, İstanbul, ss.625-631, 2022
2020
20203. Türkiye'de Profesyonel Bir Müzisyen Olmak ve/veya Müzik Öğretmeni Olmak
Yeprem M. S.
Müzik ve Dans Alanlarındaki Lisans Mezunlarının İş Kolu Tercihleri İle Sebeplerinin Sanatsal Üretime Katkıları Çalıştayı, Şahin,Mustafa, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.67-71, 2020
2019
20194. Kanatları Gümüş Yavru Bir Kuş, Ali Reis’in takası
Yeprem M. S., Günenç B. C.
Klasik Gitar Düetleri Kitap 2, Ajda Aylin Can,Kubilay Can, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.68-74, 2019
2018
20185. Tebdil-i Mekan, Nihavend Longa
Yeprem M. S.
Klasik Gitar için Popüler Dağarık II, Prof.Dr.Süleyman Tarman, Editör, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, ss.77-85, 2018
2018
20186. Dinlerin Ortak Dili: ”Müzik”
Yeprem M. S.
Tarmer Söyleşileri 1, Prof.Dr.M.Saim Yeprem, Editör, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.15-42, 2018
2017
20177. İlahiyat Fakültelerinde Müzikal İşitme Okuma ve Yazma Çalışmaları
Yeprem M. S., Turabi A. H., Arslan F., Akpınar H., Çakır A., İlhan Harmancı A. B., et al.
Geçmişten Günümüze Uluslararası Dini Musiki Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Prof.Dr.Şuayip Özdemir,Yrd.Doç.Dr.Ayşegül Gün, Editör, Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Basın yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Amasya, ss.399-410, 2017
2016
20168. Safa Yeprem
Yeprem M. S., Şentürk R., Çelik C., Agoşyan A. A., Yakan F., Aydın G., et al.
Müzik ve Kimlik, Rıdvan Şentürk, Editör, Küre Yayınları, İstanbul, ss.227-243, 2016
2016
20169. Empatik Bir Bakış Açısı Oluşturmak ve İsar Kavramı Bağlamında; Coğrafi Bölgeye Ait Müşterek Bir Müzik Algısı mı? - Etnik Kökene Dayalı Öznel Bir Müzik Algısı mı?
Yeprem M. S., Cevher M. H., Levendoğlu Öner N. O., Güray C., Aksoy B., Soylu Bağçecin F., et al.
Müzik Bilim Sanat 1, Arslan Fazlı,Öztürk Mustafa Tahir, Editör, Yayın Evi Yayınları, Ankara, ss.139-147, 2016
2013
201311. Gitarda Modal Açılımlar ve Akor Yapıları
Yeprem M. S.
Bemol Müzik Yayınları, İstanbul, 2013
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor
Müzader (Müzik Araştırmaları Derneği)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025MEVZU – SOSYAL BILIMLER DERGISI
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025Journa of the Music Research Association
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025Musicologist: An International Journal of Music Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025Yegah Musicology Journal
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025Turcology research (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2025
Ekim 2025Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2025
Eylül 2025Meshk Journal of Religious Music
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2025
Temmuz 2025Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Online Journal Of Music
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2025
Nisan 2025Harran ilahiyat dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2025
Mart 2025İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025ONLINE JOURNAL OF MUSIC SCIENCE
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2025
Ocak 2025Rast Muzikoloji Dergisi
Diğer Dergiler
Kasım 2024
Kasım 2024Online Journal of Music Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Ojomus
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024HITIT THEOLOGY JOURNAL
SCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Ojomus
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023Rast Muzikoloji Dergisi
Diğer Dergiler
Kasım 2023
Kasım 2023Rast Muzikoloji Dergisi
Diğer Dergiler
Ekim 2023
Ekim 2023Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Ojomus
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Ojomus
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Rast Muzikoloji Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Ojomus Online Journal of Music Science
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022MOTIF ACADEMY JOURNAL OF FOLKLORE
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022Konservatoryum
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Musicologist: An International Journal of Music Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Marife Dini Araştırmalar Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Nisan 2025
Nisan 2025
IV. Uluslararası MÜZİK ARAŞTIRMALARI ÖGRENCİ KONGRESİ
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yeprem M. S.
Konya, Türkiye
Nisan 2010
Nisan 2010
2.Hereke Gitar Günleri
Sanatsal Faaliyet Organizasyonu
Yeprem M. S.
Kocaeli, Türkiye
Mayıs 2009
Mayıs 2009
1.Hereke Gitar Günleri
Sanatsal Faaliyet Organizasyonu
Yeprem M. S.
Kocaeli, Türkiye
Sanatsal Etkinlik
Temmuz 2025
Temmuz 2025
17.Türkiye Gitar Buluşması - Safa Yeprem & Behzat Cem Günenç Gitar İkilisi Konseri
Yeprem M. S.
Aralık 2024
Aralık 2024
Anadolu Gitar Trio Konseri / Safa Yeprem & Efgan Rende & Behzat Cem Günenç
Yeprem M. S.
Temmuz 2022
Temmuz 2022
15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Anma Günü Konseri
Turabi A. H., Yeprem M. S., İlhan Harmancı A. B., Paçaoğlu H. O.
Mart 2022
Mart 2022
Safa Yeprem & Ortaç Aydınoğlu Gitar & Bandoneon İkilisi Konseri / Hoş Atölye
Yeprem M. S.
Aralık 2021
Aralık 2021
Safa Yeprem & Ortaç Aydınoğlu Gitar - Bandoneon İkilisi Konseri / Koç Üniversitesi
Yeprem M. S.
Ocak 2019
Ocak 2019
Safa Yeprem Gitar Resitali ve Söyleşi / İtü Geliştirme Vakfı Okulları
Yeprem M. S.
Mayıs 2018
Mayıs 2018
Safa Yeprem Gitar Resitali Atölye Çalışması / Kocaeli Üniversitesi
Yeprem M. S.
Nisan 2018
Nisan 2018
Müzik Dinletisi Safa Yeprem - Ali Erim Duo / Bolu Gençlik Merkezi
Yeprem M. S., Erim A.
Mart 2016
Mart 2016
Safa Yeprem Gitar Resitali / Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
Yeprem M. S.
Mayıs 2015
Mayıs 2015
Safa Yeprem & Ali Erim Kitar İkilisi Konseri / Erciyes Üniversitesi
Yeprem M. S., Erim A.
Mayıs 2015
Mayıs 2015
Safa Yeprem & Ali Erim Gitar İkilisi Konseri / Marmara Üniversitesi 1.Gitar Günleri
Yeprem M. S., Erim A.
Nisan 2014
Nisan 2014
Safa Yeprem Gitar Resitali / İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı
Yeprem M. S.
Aralık 2013
Aralık 2013
Safa Yeprem Gitar Resitali / İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı
Yeprem M. S.
Sanat Eserleri
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
30 Ekim 2019 - 31 Ekim 2019
30 Ekim 2019 - 31 Ekim 2019
2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi
Davetli Konuşmacı
Diyarbakır-Türkiye
01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019
01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019
12.Türkiye Gitar Buluşması
Moderatör
Ankara-Türkiye
01 Mart 2019 - 01 Mart 2019
01 Mart 2019 - 01 Mart 2019
Istanbul'un Kutsal Müziği / İstanbul Camilerindeki Müzikal Tınılar
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2024
Aralık 2024Masterclass / 3. Uluslararası Ankara Gitar Festivali
Çalıştay
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi / 3rd International Ankara Guitar Festival-Türkiye
Ekim 2024
Ekim 2024Türk Müziğinde Solfej Çalışmaları
Seminer
İstanbul Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2024
Nisan 2024Müzik ve Yapay Zeka
Çalıştay
Marmara Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Beyoğlu Kültüryolu Festival / The Music History of Three Religions
Konferans
Beyoğlu Kültüryolu Festivali / Muhabbet & Meşk Taksimi / Üç Dinin Müzik Tarihi-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Kariyer Planama
Konferans
Kariyer Tanıtım Günleri-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021Türkiye'de Flamenko
Çalıştay
Hitit Üniversitesi-Türkiye
Kasım 2021
Kasım 2021Yahudi, Hristiyan ve Müslümanlarda Dini Müzik
Seminer
Beyoglu Kültür Yolu Festivali-Türkiye
Eylül 2019
Eylül 2019Türkiye’de Profesyonel Bir Müzisyen Olmak ve/veya Müzik Öğretmeni Olmak
Çalıştay
2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi-Türkiye
Mart 2019
Mart 2019İstanbul'un Müzikleri / İstanbul'un Kutsal Müziği / İstanbul Camilerindeki Müzikal Tınılar
Seminer
Yunanistan İstanbul Başkonsolosluğu-Türkiye
Temmuz 2018
Temmuz 2018Müzikte Performans Hazırlığı Süreci ve Kaygı Yönetimi
Seminer
Müzikte Performans Hazırlığı Süreci ve Kaygı Yönetimi-Türkiye
Nisan 2018
Nisan 2018Flamenko Gitar Teknikleri
Seminer
Canik Uluslararası Müzik Festivali-Türkiye
Mart 2018
Mart 2018Gitar ve Gitar Müziği Üzerine
Seminer
Müzik Söyleşileri-Türkiye
Mart 2017
Mart 2017Profesyonel Olmak
Seminer
Kırıkkale Üniversitesi-Türkiye
Aralık 2016
Aralık 2016Klasik gitar eserlerinde kullanılan modal ve kordal mekanizmaların beste ve düzenleme çalışmalarındaki yeri
Seminer
İstanbul Teknik Üniversitesi-Türkiye
Mart 2015
Mart 2015Gitarda Modal Açılımlar ve Doğaçlamaya Giriş
Çalıştay
Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2014
Mayıs 2014Flamenko’daki Fandango, Zapateado ve Sevillanas Formlarına Benzeyen Klasik Gitar Eserlerinin, Otantik Flamenko Yaklaşımıyla Analitik Olarak Değerlendirilmesi
Seminer
Yıldız Teknik Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2013
Mayıs 2013Dinlerin Ortak Dili: Müzik
Konferans
İstanbul Aydın Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2007
Şubat 2007Türkiye’de Gitar Müziği Çalışmaları
Konferans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Haziran-2025
Haziran 2025Yarışma
9. Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması Jürisi - İstanbul Teknik Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Yarışma
8.Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması Jürisi - İstanbul Teknik Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Yarışma
7th International Microtonal Guitar Competition Jury - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doçentlik Sınavı
Jüri üyesi - Marmara Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Yarışma
6ncı Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2020
Mayıs 2020Yarışma
4.Uluslararası Mikrotonal Gitar Yarışması - İstanbul Teknik Üniversitesi
Kasım-2019
Kasım 2019Yarışma
Hacı Taşan Ulusal Çalgı Festivali / Enstrüman performans yarışması - Kırklareli Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019