Prof. Dr. FATMA ŞAHİN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilgisi Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

245

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

132

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

21

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

347

H-İndeks (TrDizin)

9

Atıf (Sobiad)

119

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

1245

Proje

9

Tez Danışmanlığı

61

Açık Erişim

51
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Biyoloji öğretmenliği bölümü mezunu.  Yüksek Lisans ve Doktorasını aynı üniversitenin Fen Bilimleri enstitüsünde tamamladı. 1996 yılında doçent 2001 yılında Prof. Dr. kadrosuna atandı. Halen aynı üniversitenin Fen Bilgisi Anabilim dalında Öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Eğitim Bilgileri

1987 - 1990

1987 - 1990

Doktora

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Anabilim Dalı, Türkiye

1985 - 1987

1985 - 1987

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Anabilim Dalı, Türkiye

1981 - 1985

1981 - 1985

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1990

1990

Doktora

Atrial ekstraktın tür spesifik özelliği ve tuz tüketimi ile arasındaki ilişki

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1987

1987

Yüksek Lisans

Damızlık horozlarda kan parametreleri serum lipid kolesterol düzeyleri

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1996 - 2002

1996 - 2002

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1992 - 1996

1992 - 1996

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1985 - 1992

1985 - 1992

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2014 - 2017

2014 - 2017

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2013

2010 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2005 - 2008

2005 - 2008

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Öğrenme Teorileri ve Öğretim Modelleri

Disiplinler Arası Fen Eğitimi

Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Projeleri Geliştirme

İlköğretimde Öğretim Materyalleri Geliştirme

Erken Çocuklukta Fen Kavramlarının Geliştirilmesi

Lisans

Lisans

Fen-Teknoloji Programı ve Planlama

Fen Öğretimi I

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Vücut Kimyası

Öğretmenlik Uygulaması

Fen Bilgisi Öğretim Yöntemleri II

Fen Bilgisi Eğitiminde Okul Deneyimi

Fen Bilgisi Öğretim Yöntemleri I

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

Biyolojide Özel Konular

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (96)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (6)
TRDizin (29)
Diğer Yayınlar (65)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

2. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ KAVRAMINI YAPILANDIRMA SÜRECİNDE KANITA VE EMPATİYE DAYALI DÜŞÜNMENİN KATKISI

KABAPINAR F., ŞAHİN F.

2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.855-874, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. ÖĞRENCİLERİNİN RADYOAKTİFLİK İLE İLGİLİ OLAYLARI ANLAMALARINDA SÜREÇ AŞAMALI RESİMLER NE KADAR ETKİLİDİR?

KABAPINAR F., ŞAHİN F.

2. BİLSEL INTERNATIONAL KORYKOS SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Mersin, Türkiye, 10 Mayıs 2024, ss.874-886, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİBRİT ÖĞRENME ORTAMINDA STEM EĞİTİMİ UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

ADIGÜZEL S., ŞAHİN F.

7TH INTERNATIONAL UBSDER SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 23 Şubat 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Tersine Mühendislik Uygulamalarının 8. Sınıf Öğrencilerinde STEM Tutum ve Algılarına Etkisinin İncelenmesi

Taşçı M.

3rd International STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SU OYUNLARIYLA STEM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

ŞAHİN F., Şenel B., Kızmaz E., Beğeçarslan E., Gürbey Z. B.

5th WORLD CONFERENCE ON SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

9. 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi

Gülhan F., ŞAHİN F.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. Investigating the Science Teacher Candidates’xx Ability to Prepare Misconceptions Refutational Text

ŞAHİN F., MERTOĞLU H., gürbey Z. B.

5th WORLD CONFERENCE ON SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Okuryazarlıklarının İncelenmesi

MERTOĞLU H., Şener B., ŞAHİN F.

EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

14. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİSLİK KAVRAMI İLE İLGİLİBİLGİ DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Taşçı M., ŞAHİN F.

ULUSLARARASIGÖBEKLİTEPEUYGULAMALIBİLİMLER KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 5 - 07 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

15. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitliliğe Karşı Okuryazarlıklarınınİncelenmesi

MERTOĞLU H., ŞAHİN F., şenel b.

EğitimAraştırmalarıKongresi(FSMVU-EAK2020), Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

16. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN BİLİME MERAKLI ÇOCUKLARI NASILALGILADIKLARI İLE İLGİLİ BİR ÇALIŞMA

Öz Yıldız R., ŞAHİN F.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU (USVES), İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

17. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN BİLİME MERAKLI ÇOCUKLARI NASIL ALGILADIKLARI İLE İLGİLİ BİRÇALIŞMA

ŞAHİN F., Talasoğlu S. S.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 22 - 23 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. SORGULAMAYA DAYALI OYUNLARIN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREOKURYAZARLIĞINA ETKİSİ

ŞAHİN F., karayılan G.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. Bir STEAM Etkinliği: Erken Çocuklukta OyundanMühendisliğe

Gülhan F., ŞAHİN F.

1. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Haziran 2019, cilt.1, ss.55-63, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. Effect of Lego Mindstorm Projects on Technological Pedagogical Content Knowledge(TPACK) of Science Teacher Candidates

avcı b., ŞAHİN F.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019 - 14 Nisan 2109, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

21. Lego Mindstrom Projelerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) Etkisi

AVCI B., ŞAHİN F.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.351-357, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

22. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Lego Mindstrom Projeler Hakkındaki Görüşlerininİncelenmesi

Avcı B., ŞAHİN F.

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

24. Bilişsel yapılandırmacılık sosyo-kültürel yapılandırmacılığa karşı: Hangisi kütle ve hacim kavramlarının öğretiminde daha etkilidir?

Kabapınar F., Şahin F., Ayartepe S.

VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

25. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLERARASI İLİŞKİ KURMA BECERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE KAVRAM HARİTALARININ KULLANILMASI

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

26. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

27. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ DERS PLANLARINDA KULLANMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Şahin F., Kabapınar F.

V. TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

28. A Study On The Effect Of Modelled, Purposefully Framed And Open-End Games OnEcological Footprints Of Primary School Students

ŞAHİN F., Karayılan G.

2 International Congress On NewHorizons In Education And Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

29. The Effect Of Investigation-Based Game On Environmental Positive Routin Gain Of Primary School Students

Karayılan G., ŞAHİN F.

2 International Congress On NewHorizons In Education And Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

30. Effectiveness Of Sociocognitive Conflict Resolution On Confronting Students To Opposing Ideas And Remedying Alternative Ideas

Kabapınar F., Şahin F.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

32. The Determination of Secondary School Students of Perceptions about STEAM(STEMA)Fields Via Metaphors

Gülhan F., ŞAHİN F.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

39. The Impact of Scientific Creative Thinking Skillson Scientific Process Skills

Demir Kaçan S., Şahin F.

ERPA, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

41. Ortaokul öğrencilerinin CoRT düşünme araçlarını kullanmalarınınincelenmesi

Demirci N., Şahin F.

ERPA 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

43. The Importance of Visual Materials at Concept Learning

Talaslıoğlu S., Şahin F., Kabapınar F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

44. Determination of the Concept of Antibiotic Dilency of Physical, Chemistry, Biologyand Science Teacher Candidates

Şahin F., Kabapınar F., Alp Z. B., Talaslıoğlu S.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. Eğitimde Gelecek Konferansı

Gülhan F., Şahin F.

Niçin STEM Eğitimi? 5. Sınıf Öğrencilerinin STEM alanındaki Kariyer Tercihlerinin İncelenmesi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

49. USE OF CONCEPT MAPS IN ELIMINATING MISCONCEPTIONS

Demir Kaçan S., Şahin F.

icemst, İstanbul, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

50. LEGO MİNDSTROM ROBOTİK PROJELERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ VE PROBLE ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Avcı B., Şahin F.

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

51. A conceptional look on prospective teachers

Demir Kaçan S., Şahin F.

ıclel, Porto, Portekiz, 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

52. Levels of prospective science teachers’xx ability to structure 5E models

Demir Kaçan S., Şahin F.

ERPA, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2017, cilt.37, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

54. TERSİNE MÜHENDİSLİK KULLANARAK KAHVE MAKİNESİ TASARLAMA

İlye B., Taşçı M., Alp Z. B., Şahin F.

ICONTE, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

59. Multidisipliner Drama Yolu İle Asit Yağmurları Kavramının Öğretilmesi

Yiğit K., Yılmaz H., Şahin F.

12. FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 29 Ekim - 03 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

60. Prospective science teachers levelss of categorizing and exemplifying experimental process skills

Demir Kaçan S., Şahin F.

2nd international conference on social sciences and educational research, İstanbul, Türkiye, 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

61. Öğretmenlere Proje Yapım Sürecinde Rehberliğin Önemi

Alp Z. B., Şahin F.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

62. Erkençocuklukta bilim ve yaratıcılık

Şahin F.

Çocuk ve Bilim Konferansı, İstanbul, Türkiye, 23 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

63. Bilim Kurgu Hikâye Yazma Etkinliklerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Kavramları Öğrenmelerine Etkisi

Tatlı E., Şahin F.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

64. GAZETE HABERLERİNDEKİ SOSYOBİLİMSEL KONULARIN ARGÜMANTASYON TEMELLİ TARTIŞILMASININ ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Sevgi Y., Şahin F.

Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education", Çanakkale, Türkiye, 05 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

65. ORTAOKUL 2 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GRAFİK OKURYAZARLIĞI İLE KARAR VERME BECERİLERİ VE KAVRAM ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Talaslıoğlu S., Şahin F.

Uluslararası Eğitim Araştırmaları KongresiQuality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education, Çanakkale, Türkiye, 05 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

66. Okul Bahçeciliği Pazar projesi

Aktaş E., Bacak N., Düz Y. N., Şahin F.

uluslararası yükseköğretimde yeni eğilimler kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan - 15 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

67. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7 Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi

Öz R., Şahin F.

VIII. Uluslararası Eğitim araştırmaları kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

68. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7 Sınıf Öğrencilerinin Bilim Okuryazarlık Düzeylerine Etkisi

Öz R., Şahin F.

IIndINTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS(2. ULUSLARARASI AVRASYA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

69. Oyun Temelli Ekolojik Ayak İzi Etkinliklerinin İlkokul Dört Ve Ortaokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerine Etkisi

Gizem K., Şahin F.

IIndINTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS(2. ULUSLARARASI AVRASYA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

70. Sistematik Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Ve Hareket Konusundaki Akademik Başarılarına Yaratıcı Problem Çözme Becerilerine Etkisi

Yeldan İ., Şahin F.

IIndINTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS(2. ULUSLARARASI AVRASYA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

71. Fen Teknoloji Mühendislik matematik STEM Entegrasyonunun 5 Sınıf Öğrencilerinin Bu Alanlarla İlgili Algı ve Tutumlarına Etki

Filiz G., Şahin F.

2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION“STEM EDUCATION: ESTABLISHING A BRIDGE ACROSS CONTEXTS, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

72. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Yönelik İki Aşamalı Başarı Testi Geliştirilmesi İnsanda Dolaşım ve Solunum

Demirhan E., Şahin F.

ERPA uluslararası eğitim kongreleri, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

73. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7 Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi

Öz R., Şahin F.

VIII. Uluslararası Eğitim araştırmaları kongresi, Muğla, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2015, ss.367-379, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

74. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Öğretimine İlişkin Algılarının Belirlenmesi

Demir S., Usta Gezer S., Şahin F., Kabapınar F.

9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Athens, Yunanistan, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

75. Assessment ofopen-ended questions directed to prospective science teachers in terms of scientific creativity

Demir S., Şahin F.

ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.692-697, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

76. Assessment of prospective science teachers' metacognition and creativity perceptions and scientific toys in terms of scientific creativity

Demir S., Şahin F.

ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.686-691, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

77. Besin alırken nelere dikkat ediyoruz: Fen bilgisi öğretmenliği örneği

ŞAHİN F., ÖNEN ÖZTÜRK F., DEMİR KAÇAN S.

International teacher education conference, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

79. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAZIRLAMIŞ OLDUKLARI BİLİMSEL OYUNCAKLARIN BİLİMSEL YARATICILIK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Demir Kaçan S., Şahin F.

MULTI-PARADIGMATIC TRANSFORMATIVE RESEARCH IN EDUCATION:CHALLENGES AND OPPORTUNITIES, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

80. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ VERİLEN PROBLEM SENARYOLARINA DAİR ÇİZDİKLERİ KAVRAM HARİTALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Şahin F., Ercan T., İnaltekin T.

INTE - 4.International Conference on New Horizons in Education.2013, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

81. The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students

Yurdatapan M., Şahin F.

International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

82. Öğretmen adaylarının kan ile ilgili bilgilerini yarı yapılandırılmış kavram haritalarına aktarma düzeyleri

ÖNEN F., ŞAHİN F.

International conference on new horizons in education INTE 2013, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.3, ss.313-322, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

84. Fen bilgisi öğretmen adaylarının obezite ve obezitenin oluşumuna ilişkin görüşleri

ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.

Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, ULEAD-2013, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

85. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisi

GÜVEN İ., YILDIRIM M., ŞAHİN F.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

87. Turkish prospective science teachers perceptions of environmental consciousness

Usta Gezer S., Demir Kaçan S., Kabapınar F., Şahin F.

Souheatern Association for Science Teacher Education Conference, Athens, Yunanistan, 14 - 15 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

89. Animasyon ve Modellerle Okulöncesi Çocuklarında Dünya, Güneş ve Ay ile İlgili Kavramların Geliştirilmesi

Benzer E., Duru M. K., Şahin F.

Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

90. Bilimsel tartışma destekli örnek olayların 8 sınıf öğrencilerinin kalıtım konusunda kavram öğrenmelerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi

Şahin F., Hacıoğlu Y.

In International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

91. Öğrenme öğretme ve değerlendirme boyutlarıyla kavram haritalarına farklı bir bakış

ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül - 25 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

92. Examination of university students' attitudes towards biotechnological studies in terms of faculty and gender variables

Surmeli H., Şahin F.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3999-4005, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

93. Intersection of different disciplines: Elements

Şahin F., Sari A., Demir S., Demirci N., Usta S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2992-2996, (Tam Metin Bildiri) identifier

2006

2006

94. Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma

ŞAHİN F., YILDIRIM M.

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

96. A Possible Solution For the Crowded Class Nightmare

ŞAHİN F., MUĞALOĞLU E. Z., GENÇ M., GÜVEN İ., ARI E.

18th International Conference on Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Ağustos 2004, (Özet Bildiri)

2002

2002

98. İlköğretim fen öğretiminde oyunların yeri ve önemi

ŞAHİN F.

Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

99. Problem tabanlı öğretim yaklaşımı ile DNA gen ve kromozom kavramlarının öğrenilmesi

Şahin F., Ganime P.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

100. İlköğretim ikinci kademe fen bilgisi dersinde sinir hücresinin model yoluyla öğretiminin başarıya etkisi

Şahin F., Öztuna Kaplan A.

Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yeni Binyılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

101. Öğrencilerin oluşturdukları analojilerin öğrenmeye etkisi

Şahin F., Mertoğlu H., Çömek A.

Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 Ekim 2001, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

102. Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Modellerin Rolü MitozBölünme

Ünal M., Akıncı Ş., Şahin F.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 06 Ekim 2000, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

103. Fizyolojik kavramların anlamlıöğrenilmesiyle ilgili bir araştırma.

Berkem M. L., Gürdal A., Şahin F.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

104. Okulöncesinde analojilerin yeri

Zembat R., Şahin F., Polat Ö., Çağlak Sarı S.

4.Ulusal Fen Bilimleri Kongresi Bildirileri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 1999, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

105. İlköğretim Okullarında Enerji KonusununEntegrasyon ile Öğretilmesi

Gürdal A., Şahin F., Bayram H.

III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 17 Ağustos 1999, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

106. Okulöncesi Eğitim Programlarında Anolojilerin Yeri

Zembat R., Şahin F., Çağlak Sarı S., Polat Ö.

Anadolu Üniversitesi 4.Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Eylül 1999, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

107. Ilköğretim Öğretmen Adaylarının Enerji Konusunda Entegrasyonu Sağlama Düzeyleri

Gürdal A., ŞAHİN F., BAYRAM H.

Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, (Tam Metin Bildiri)

1997

1997

108. Okulöncesi Eğitim Programlarında Problem Çözmenin Fen Kavramlarıyla Geliştirilmesi

Şahin F., Zembat R., Polat Ö.

I.Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 1997, ss.157-164, (Tam Metin Bildiri)

1996

1996

109. Fen bilgisi öğretiminde grup işbirliğinin önemi

Şahin F.

II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, (Tam Metin Bildiri)

1995

1995

110. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Kavramlarının Öğretiminde Kullandıkları Metotların Tespiti

Şahin F.

II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1995, (Tam Metin Bildiri)

1993

1993

111. Okulöncesi dönemle ilgili fen faaliyetlerine örnekler

Gürdal A., Filiz Ö., Şahin F., Esra M.

9.Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Bursa, Türkiye, 3 - 05 Ekim 1993, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ŞAHİN F., KABAPINAR F.

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.327-311, 2024

2024

2024

2. KAVRAM YANILGILARINA AÇIKLAYICI VE ÇÜRÜTÜCÜ METİNLER İLE MÜDAHALE EDİLEBİLİR Mİ?: GRİP AŞISI

MERTOĞLU H., ŞAHİN F., Gürbey Z. B.

TEORİ VE UYGULAMADA EĞİTİM BİLİMLERİ 1, BÜLBÜL HANDAN, KAYALAR FİLİZ, Editör, Duvar, İzmir, ss.211-233, 2024

2024

2024

3. KAVRAM YANILGILARINA AÇIKLAYICI VE ÇÜRÜTÜCÜ METİNLER İLE MÜDAHALE EDİLEBİLİR Mİ?: GRİP AŞISI

MERTOĞLU H., ŞAHİN F., Gürbey Z. B.

TEORİ VE UYGULAMADA EĞİTİM BİLİMLERİ 1, BÜLBÜL HANDAN, KAYALAR FİLİZ, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.231-254, 2024

2024

2024

4. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL OKURYAZARLIK VE BİLİMSEL İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

BAYER E., ŞAHİN F.

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, Şahin Harun, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.199-129, 2024

2024

2024

5. YAPISAL SEVİYE TEORİSİ’NE GÖRE HAZIRLANMIŞ SOSYOBİLİMSEL SENARYOLARIN ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARAR VERME BECERİLERİNE ETKİSİ

BALCIOĞLU A., ŞAHİN F.

Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar-2024, ŞAHİN HARUN, ERASLAN MERİÇ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.33-65, 2024

2024

2024

7. EVALUATION OF SYSTEMS THINKING SKILLS WİTH CASE STUDIES

YENER H., ŞAHİN F.

Research and Findings in Engineering Sciences-2024, BOZKURT ÖMER YAVUZ, ERGÜL ENGİN, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.167-185, 2024

2023

2023

8. Öğrenme ve Belleğin Biyolojisi

Şahin F.

Livre de Lyon, Lyon, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

9. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK OKURYAZARLIĞININ İNCELENMESİ

ŞAHİN F., Karagözoğlu Y.

Eğitim Bilimleri/ Modern Değerlendirmeler ve Araştırmalar, Prof. Dr. Bülent PEKDAĞ, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.27-47, 2023

2023

2023

10. STEM Eğitiminde Tersine Mühendislik Uygulamaları

Taşçı M., ŞAHİN F.

STEM Eğitimi Uygulamaları IV, Doç. Dr. Hasan Özcan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-29, 2023

2023

2023

11. Interdisciplinary Science Education

Şahin F.

Disiplinlerarası Fen Öğretimi, Hakan Şevki Ayvacı;,Mustafa Ergun, Editör, Pegem A, Ankara, ss.215-238, 2023 Creative Commons License

2023

2023

12. Applied science teaching in primary school

Şahin F., Demir S.

İlkokulda Uygulamalı Fen Öğretimi, Özlem Sadi;,Gonca Harman, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.145-174, 2023 Creative Commons License

2023

2023

13. Educational Sciences Studies

Şahin F., Açık H.

Eğitim Bilimleri Çalışmaları, Sultan Baysan, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.143-166, 2023 Creative Commons License

2022

2022

15. MEVSİMLER KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE ÇÜRÜTME VE TRANSFER METİNLERİNİN KULLANILMASI İLE ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

ŞAHİN F., MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.

Eğitim Bilimleri Çalışmaları Metodoloji, Araştırma ve Uygulama , ŞAHİN Harun, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.151-181, 2022

2022

2022

16. ÖRNEK OLAYLARLA DESTEKLENMİŞ SAĞLIK EĞİTİMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SALGIN HASTALIKLARLA İLGİLİ BİLGİ, TUTUM VE SAĞLIK OKURYAZARLIĞINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

ŞAHİN F., Açık H.

Eğitim Bilimleri Çalışmaları (Güncel Araştırmalar ve Uygulamalar) , Baysan, Sultan, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.143-166, 2022

2022

2022

18. Disiplinlerarası Fen Öğretiminde Kullanılan Farklı Yöntem ve Teknikler

ŞAHİN F.

Disiplinlerarası Fen Öğretimi, AYVACI, Hakan Şevki, ERGUN, Mustafa, Editör, Pegem A, Ankara, ss.216-234, 2022

2022

2022

19. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ VE GİDERİLMESİNDE ÇÜRÜTME METİNLERİNİN KULLANILMASI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ: SERA ETKİSİ VE METEOR

ŞAHİN F., MERTOĞLU H., Gürbey Z. B.

Eğitim Bilimleri Çalışmaları Metodoloji, Araştırma ve Uygulama, ŞAHİN Harun, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.183-212, 2022

2021

2021

20. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BİLGİ VE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

ŞAHİN F., YENER H.

Mühendislik Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler, Banu NERGIS, Selahattin BARDAK, Mahmut KAYAR, Arif Furkan MENDİ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.424-453, 2021

2021

2021

21. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA PROBLEM VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN HİBRİT KULLANIMI

ŞAHİN F., YENER H.

MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK BİLİMLERİ Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler-3, Can ÇİVİ, Editör, UAKB, İVPE, ss.22-35, 2021

2021

2021

22. Çevre Eğitiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi: Yaşamın İçinden Yaşama Yönelik

ŞAHİN F.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Kabapınar, Yücel, Editör, Pegem A, İstanbul, ss.257-276, 2021

2020

2020

23. Hazır Gıda Teknolojileri

ŞAHİN F., Gülhan F.

Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, Pegem, Ankara, ss.406-421, 2020

2019

2019

24. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ: MADDE DÖNGÜLERİ

Şahin F., Kabapınar F.

Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Dr.Öğr.Üyesi Ahmet DÖNGER Dr.Öğr.Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, İVPE, Chachak, ss.210-229, 2019 Creative Commons License

2019

2019

25. ORTAOKUL SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİNKAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNE ÇİZİMLERİN ETKİSİ:MADDE DÖNGÜLERİ

Talaslıoğlu S. S., ŞAHİN F., KABAPINAR F.

Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar, Ahmet DÖNGER,Üyesi Hacı YILDIZ, Editör, IVPE, ss.210-228, 2019

2019

2019

27. Hücre Bölünmesi

ŞAHİN F.

BİYOLOJİ, Haydar Öztaş, LUtfullah Türkmen, Fulya Öztaş, Editör, Nobel, Ankara, ss.159-188, 2019

2019

2019

28. Hücre Bölünmesi

ŞAHİN F.

Biyoloji, Haydar Öztaş, Lütfullah Türkmen, Fulya Öztaş, Editör, Nobel, Ankara, ss.159-188, 2019

2017

2017

29. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE SİSTEMATİK YARATICIPROBLEM ÇÖZME

Demirci N., Şahin F.

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANINDAKİÖĞRETME VE ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI, Behiye Akçay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.193-209, 2017

2017

2017

30. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALIÖĞRENME UYGULAMALARI

İnaltekin T., Şahin F.

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANINDAKİÖĞRETME VE ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI, Behiye Akçay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.155-171, 2017

2017

2017

31. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE YANSITICI SORGULAMA

Usta Gezer S., Şahin F.

Fen Bilimleri Eğitimi AlanındakiÖğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, Behiye Akçay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.41-51, 2017

2016

2016

32. Fen-teknoloji-mühendislik-matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve mesleklerle ilgili görüşlerine etkisi

Gülhan F., Şahin F.

Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar ve Nitelik Arayışı, pegem, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.283-302, 2016

2016

2016

33. Okulöncesinde Fen Kavramları ve Öğretimi

Şahin F., Kabapınar F., Yıldırım M., Güven İ., Alabay E., Yurt Ö., et al.

Okulöncesi Dönemde Fen Eğitimi Meslek Liseleri için, Fatma Şahin, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.86-107, 2016

2015

2015

35. OKUL ÖNCESİNDE FEN KAVRAMLARI VE ÖĞRETİMİ

Şahin F., Kabapınar F., Demir Kaçan S., Güven İ., Yıldırım M., Alabay E., et al.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN EĞİTİMİ, Şahin, Fatma, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-110, 2015

2000

2000

36. Fen Öğretimi I

Şahin F., Çağlar A., Ayla G.

Üniversite Yayınları, İstanbul, 2000

1998

1998

37. Okulöncesinde Fen Öğretimi

Şahin F.

Üniversite Yayınları, İstanbul, 1998


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 132

h-indeksi (WOS): 5