Bilim kurgu etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilgiyi kavramalarına, bilimsel okuryazarlıklarına ve bilime karşı tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERCAN TATLİ

Danışman: Fatma Şahin

Özet:

Bu araştırmada, Bilim Kurgu Film İzleme ve Bilim Kurgu Hikâye Yazma Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Bilgiyi Kavramalarına, Bilimsel Okuryazarlıklarına ve Bilime Karşı Tutumlarına Etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemine başvurulmuş, nicel araştırma desenlerinden “deneysel desen”, nitel araştırma desenlerinden ise “durum çalışması” kullanılarak aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır ABSTRACT The purpose of the study is to search for the effect of Science Fiction Movie Watching and Science Fiction Story Writing Activities on Science Teacher Candidates’ Scientific Literacy, Attitudes Towards Science and Understanding of Science Concepts.