Akademik Unvanlar
-
2002 - Devam Ediyor Prof.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1996 - 2002 Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1992 - 1996 Yrd.Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1985 - 1992 Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2014 - 2017 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2010 - 2013 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2005 - 2008 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
-
Lisans Fen-Teknoloji Programı ve Planlama
-
Yüksek Lisans Fen Projeleri Geliştirme
-
Doktora Öğrenme Teorileri ve Öğretim Modelleri
-
Yüksek Lisans İlköğretimde Öğretim Materyalleri Geliştirme
-
Lisans Fen Öğretimi I
-
Lisans Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
-
Doktora Disiplinler Arası Fen Eğitimi
-
Lisans Vücut Kimyası
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması
-
Lisans Fen Bilgisi Öğretim Yöntemleri II
-
Lisans Fen Bilgisi Eğitiminde Okul Deneyimi
-
Lisans Fen Bilgisi Öğretim Yöntemleri I
-
Yüksek Lisans Erken Çocuklukta Fen Kavramlarının Geliştirilmesi
-
Lisans İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
-
Lisans Biyolojide Özel Konular
-
Doktora Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Uygulamaları
Yönetilen Tezler
-
Yaşam temelli öğretimin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin ağız ve diş hijyeni konusunda kavram öğrenmelerine, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Çizimlerle desteklenmiş fen eğitiminin ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve görsel materyalleri anlamalarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Mobil uygulama destekli çevre eğitiminin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına,teknolojiye ve çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
Şahin F. (Danışman)
-
Tersine Mühendislik Uygulamalarının 8. Sınıf Öğrencilerinde Akademik Başarılarına, Problem Çözme Becerilerine, STEM Tutum ve Algılarına Etkisinin İncelenmesi
Şahin F. (Danışman)
-
Bilimsel Hikâyelerin Hücre ve Organeller Konusunda 6.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı, Bilimin Doğasını Anlama ve Yazma Kaygısına Etkisinin İncelenmesi
Şahin F. (Danışman)
-
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VEMÜHENDİSLİK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİNBİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE, KARAR VERME VEPROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ
Şahin F. (Danışman)
-
Ortaokul öğrencilerinde kompleks kavramların öğretimi sırasında sistemik düşünme becerilerinin geliştirilmesi
Şahin F. (Danışman)
B.BAŞAK(Öğrenci), Doktora, 2018 -
Lego Mindstorms robotik projelerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi, problem çözme becerileri ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Oyun temelli ekolojik ayak izi etkinliklerinin dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlıklarına etkisi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
Oyun temelli ekolojik ayak izi etkinliklerinin dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığına etkisi
Şahin F. (Danışman)
G.KARAYILAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Bilim kurgu etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilgiyi kavramalarına, bilimsel okuryazarlıklarına ve bilime karşı tutumlarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Sistematik yaratıcı problem çözme etkinliklerinin, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki akademik başarılarına, yaratıcı problem çözme becerilerine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin grafik okuryazarlığı etkinlikleri ile karar verme becerileri ve kavram öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Şahin F. (Danışman)
S.SENANUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016 -
Gazete haberlerindeki sosyobilimsel konuların argümantasyon yöntemiyle tartışılmasının ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, karar verme ve argümantasyon becerilerine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin grafik okuryazarlığı etkinlileri ile karar verme becerileri ve kavram öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
Fen-teknoloji-mühendislik-matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin algı, tutum, kavramsal anlama ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile beşinci sınıf öğrencilerinde enerji okuryazarlığının geliştirilmesi
Şahin F. (Danışman)
-
3D model tasarlamanın fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarıları, problem çözme becerileri, bilimsel yaratıcılıkları ve sürece yönelik algılarına etkisinin incelenmesi
Şahin F. (Danışman)
-
Araştırma ve sorgulamaya dayalı etkinliklerle desteklenmiş bilim merkezi uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin akademik baiarılarına, bilim okuryazarlıklarına ve sorgulayıcı düşünme becerilerine etkisi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: Tasarım temelli fen eğitimi
Şahin F. (Danışman)
-
Problem tabanlı öğrenme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Sistematik yaratıcı problem çözme etkinliklerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ışık konusundaki kuramsal, deneysel ve günlük yaşam problemlerini çözmelerine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Yansıtıcı sorgulamaya dayalı genel biyoloji laboratuvarı etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar kullanımı özyeterlik algıları, eleştirel düşünme eğilimleri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Bilimsel tartışma ve araştırmaya dayalı tasarlanan laboratuvar programının, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılıklarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Günlük yaşam problemlerinin 7. sınıf öğrencilerinde bilimsel süreç becerileri, akademik başarı ve bilim okuryazarlığı üzerine etkisi: Kuvvet ve hareket
Şahin F. (Danışman)
-
Araştırmaya dayalı sınıf dışı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin araştırma-sorgulama becerilerine ve çevreye karşı tutumlarına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Sosyo-bilimsel konularda bilimsel tartışmanın 8. sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığı, bilimsel tartışmaya eğilim, karar verme becerileri ve bilim-toplum sorunlarına duyarlılıklarına etkisinin araştırılması
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim fen-teknoloji dersi “insanlarda üreme büyüme gelişme” kavramları üzerine öğretmen-öğrenci bilgilerinin “didaktiksel dönüşüm teorisi” yaklaşımıyla değerlendirilmesi
ŞAHİN F. (Eş Danışman), Şahin F.(Eş Danışman)
-
Sosyobilimsel tartışma destekli sağlık eğitimi etkinliklerinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinde sağlık bilincinin ve içerik bilgisinin gelişimine etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Bilimsel tartışma destekli örnek olayların 8. sınıf öğrencilerinin kavram öğrenmelerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisinin incelenmesi: Genetik
Şahin F. (Danışman)
-
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanan çevre eğitimi dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlığına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inanışlarıyla, fen kazanımlarını günlük yaşamlarında kullanabilme düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
-
İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinde fotosentez, solunum kavramlarının öğrenilmesine, başarıya ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesinde araştırmaya dayalı öğrenmenin etkileri
Şahin F. (Danışman)
-
Fen eğitiminde sosyo-bilimsel aktivitelerle karar verme becerilerinin geliştirilmesi: Dengeli beslenme
Şahin F. (Danışman)
-
Üniversite öğrencilerinin biyoteknoloji ve genetik mühendisliği çalışmaları ile ilgili tutum, bilgi ve biyoetik görüşlerinin değerlendirilmesi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde genetik ünitesinin bilimsel bilgilerden öğretmen bilgilerine geçişinin ?didaktiksel dönüşüm teorisi? yaklaşımıyla değerlendirilmesi
Şahin F. (Danışman)
-
Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğretim yönteminin kavramsal öğrenmeye etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
İşbirlikli öğrenmenin problem çözmeye ve başarıya etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Araştırmaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini kurmasına etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim öğrencilerinin fen başarılarının değerlendirilmesinde sorgulama programının kullanılması: Portfolyo
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim 6. sınıf "dolaşım ve sindirim sistemi" konusunda şarkı ve şiirin başarıya, hatırlamaya ve derse karşı tutuma etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim 6. sınıf ‘’canlının iç yapısına yolculuk’’ Ünitesi’nde örnek olay yönteminin başarıya, hatırlamaya ve bilişüstü becerilerinin gelişimine etkisi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
İlköğretim 6.sınıf canlının iç yapısına yolculuk ünitesinde örnek olay yönteminin başarıya, hatırlamaya ve bilişüstü becerilerin gelişimine etkisi
Şahin F. (Danışman)
E.PEHLİVANLAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
İlköğretim öğrencilerinde biyoteknoloji kavramının geliştirilmesi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim IV. sınıf öğrencilerinin yaşadığımız çevre konusundaki başarısına aile katılımının etkisi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinde, sınıf içi aktivitelerin, problem çözmeye etkisi; hücre bölünmeleri
Şahin F. (Danışman)
-
Problem tabanlı öğretim yaklaşımı ile DNA, kromozom ve gen kavramlarının öğrenilmesi
Şahin F. (Danışman)
-
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin beslenme kavramını öğrenmelerinde aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi
Şahin F. (Danışman)
-
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarına beden eğitimi etkinlikleri yoluyla kavram (enerji) öğretimi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-6 yaşları arasındaki çocukların sağlık kavramı gelişimine çok metodlu eğitiminin etkisinin incelenmesi
ŞAHİN F. (Danışman)
-
Okul öncesi Eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş çocuklarının beslenme kavramlarının geliştirilmesinde Öğrenme Evresi Yöntemi’nin etkisi
ŞAHİN F. (Danışman)