Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Öğretmen Adayları Olarak Empatik Yönelime Sahip Miyiz?

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023

Matematik Problemi Çözmeyi Değerlendirme: Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023

The Investigation of SSCI Indexed Studies on Problem Posing in Terms of Affective Components

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Türkiye, 22 Eylül 2022

Mathematıcal Reasoning and Proof in Fıfth Grade Mathematıcs Textbook. Pamukkale University, Denizli, Türkiye,

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2022), Denizli, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2022

Örnek Olay Temelli Öğretim Etkinlikleri ile 7. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2021), Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2021), Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021

Pre-service and In-service Teachers’ Proof Schemes and Their Opinions on Mathematical Proof.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2021, ss.165-166

The Investigation of Studies on Case Study Method in Education.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Türkiye, 16 Eylül 2021

The Field Experiences on the Online Application of the Case Study Method in Mathematics Lesson.

International Conference on Mathematics and Mathematics (ICMME-2021), Ankara, Türkiye, 16 Eylül 2021

How to solve mathematics problem with autistic perspective?. 11-13 JuLY / 2019. Konya / Turkey

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2019)., 11 - 13 Temmuz 2019

Maths class that I dreamed: The designs of the classroom environment of the 5th grade students

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2019), 11 - 13 Temmuz 2019

7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Süreçlerinde Kendilerini Algılama Biçimlerinin İncelenmesi.

VI th International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2019), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019

5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öyküleri Bağlamında Geometrik Cisimlere Yönelik Kavram İmajları.

5. Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Ekim 2018

Sayı Hissi ve Üst Biliş.

2..Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA)., Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018

Investigation of Concept Images of Elementary preservice Mathematics Teachers in the Context of ”Convergence of a Sequence.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.606-607

Çevre ve Alan Arasındaki Türev İlişkisi

31. Ulusal Matematik Sempozyumu, Erzincan, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2018

Assessment of preservice mathematics teachers’ opinions on teaching practice within the scope of teaching practices expressions.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018

Investigation of the problem solving processes of ”definite integral” of science student teachers.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu, Türkiye, 27 - 22 Haziran 2018

CONCEPT DEFINITIONS AND CONCEPT IMAGESFOR LIMIT AND CONTINUITY CONCEPTS OFPRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICSTEACHERS

THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ONCOMPUTATIONAL MATHEMATICS AND ENGINEERINGSCIENCES (CMES-2018), Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 06 Mayıs 2018, ss.144

Investigation of the effects of reflective thinking activities on students’xx.

10th World Conference on Educational Sciences, Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 03 Şubat 2018

Yansıtıcı düşünme etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi.

ASOS Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.31

Üstbilişsel yönlendirmenin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisi.

1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.53

Investigation of middle school students’ visual math literacy selfefficacy perceptions

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 03 Şubat 2017, cilt.4, ss.454-461 Sürdürülebilir Kalkınma

The relationships between middle school students’ problem posing achievements and math problem solving attitudes: Fractions

9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), 1 - 03 Şubat 2017, cilt.4, ss.462-471

Examining the patterns generalization strategies of 6th grade students.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.897

The effect of cooperative learning method on reflective thinking skills towards problem solving.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.944

The Relationship Between Middle School Students’ Mathematical Understanding and Math Anxiety-apprehensions

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 Mayıs 2017, ss.446-448

Kavram karikatürlerinin 8. sınıf öğrencilerinin denklem çözme başarılarına etkisi

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 Mayıs 2017

İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler Konusuna İlişkin Kavram Görüntülerinin Belirlenmesi.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 Mayıs 2017

İlköğretim seviyesindeki öğrencilerin çoklu temsil kullanma becerileri ile cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017)., 19 - 20 Mayıs 2017

8. Sınıf öğrencilerinin problem çözüm süreçlerinin Toulmin modeline göre analizi. . 19-20 Mayıs 2017. İstanbul.

Uluslar Arası Katılımlı Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK_2017), 19 - 20 Mayıs 2017

The Analysis of Middle School Students Anxieties Apprehensions about Mathematics in terms of Different Variables

International Conference on New Horizons. INTE. International Conference on New Horizons. INTE., Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016

Öğrencilerin Matematik Dersindeki Akademik Başarı veya Başarısızlık Nedenlerine Yönelik Görüşleri

7. Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Beceri İle Problem Çözme Süreçlerinin İncelenmesi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

7 Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Beceri İle Problem Çözme Süreçlerinin İncelenmesi

III. International Eurasian Educational Research Congress..(EJER)., Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

Conceptual Analysis of Addition and Subtraction Operation Problems with Fractions Posed by Fifth Grade Students

International Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016

Investigating of Primary School Mathematics Teacher Candidates Computational Estimation Skills

International Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016

What is the Meaning of Mathematics for the Prospective Preschool Teachers

ınternational Conference on Mathematics and Mathematics Education . (ICMME-2016), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016

Concept Images of Pre-Service Mathematics Teachers in Educational And Science Faculties Regarding The Basic Concepts Of Geometry.

TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, 25 - 27 Haziran 2014, ss.73-78

The Analysis of Middle School Students’ Attitudes Towards Mathematics In Terms Of Various Variables ”, 2, 508-514.

TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue, 25 - 27 Haziran 2015, ss.508-514

Meta-cognitive Aspects of Solving Indefinite Integral Problems

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.622-629 identifier

The Analysis of Understanding Factorial Concept Processes of 7th Grade Students who have Low Academic Achievements with Pirie Kieren Theory

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.1263-1270 identifier

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgenler konusundaki kavram prototiplerinin incelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Free problem posing cases of prospective mathematics teachers: Difficulties and solutions

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1983-1990 identifier

The analysis of the problems posed by prospective mathematics teachers about 'ratio and proportion' subject

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1364-1370 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

The Development of Number Sense Test for Pre-Service Mathematics Teachers

International Conference on New Horizons, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014

A study on the elementary school students' mathematics self concept

ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.596-601 identifier

An analysis of number sense of the high-achieving high school students

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology., Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.378

Assessment of Concept Maps Generated by Undergraduate Students about the Function Concept

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.729-733 identifier

Relationship Between Proof Schemes Used by Preservice Mathematics Teachers and Gender, Views Towards Proof

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.617-620 identifier

The Hopelessness Level of 3rd Grade Elementary Mathematics Preservice Teachers' and Their Perspectives about Future

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.718-721 identifier

ilköğretim matematik öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi

X.ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012

Metaphors that prospective primary school teachers possess on the concept of 'mathematics'

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1470-1475 identifier

Metacognitive aspects of solving function problems

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2178-2182 identifier

An investigation of 5th grade Turkish students' performance in number sense on the topic of decimal numbers

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2289-2293 identifier

Does instruction of "Integers" subject with cartoons effect students' mathematics anxiety?

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2176-2180 identifier identifier

A review on the effects of special teaching methods 2 lesson to teacher candidates in terms of their performances

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2136-2139 Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

The effects of dramatization method on elementary school students' levels of maths attidutes and achivements

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2131-2135 identifier

Gelişmiş Bir Ülkede Matematik Öğretmeni Yetiştirme Sistemine Karşılaştırmalı Bir Bakış

M.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. II. Lisans Üstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.312-323

Sivil Savunma İlkelerinin Bilimsel Algılanmasında Fizik Derslerinin Önemi Üzerine Bir Araştırma

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 Eylül 2006, ss.839-842

Meslek Becerilerini Geliştirmek İçin Öğretmen Eğitiminde Kolektif Araştırma Yaklaşımı.

Orta Öğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2004, ss.271-279

The Effect of Different Learning Styles on Mathematics Anxiety

26th International Conference of International STAR Conference, Stress and Anxiety Research Society, Halle, Almanya, 21 - 23 Temmuz 2005

Okul Deneyimi I Dersinde Yürütülen Öğretim Yöntemleri Etkinliği ve Kazandırılan Davranışlar

Uluslar arası Katılımlı 2000’li yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002

İlköğretim Matematik Öğretiminde Dramatizasyonun Önemi ve Dramatizasyon Örnekleri

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002

İnternet Ortamında Matematik Eğitimi Üzerine Bir Araştırma

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2002

Alan Öğretmeni Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım (Ode­I)

Uluslar Arası Katılımlı 2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu., İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002

Uygulama Okullarındaki Matematik ve Fen Derslerinin İşlenişinin Öğretim Yöntemleri Açısından Değerlendirilmesi.

Uluslar Arası Katılımlı2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002

İki Farklı Diferensiyel Operatörün Riemann Fonksiyonları Arasındaki İlişkiler.

Çukurova Üniversitesi Ulusal Matematik Sempozyumu., Adana, Türkiye, 25 - 27 Ekim 1995

Dördüncü Basamaktan Bir Diferensiyel DenkleminDiferensiyel Operatörler Yardımıyla İncelenmesi.

Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Matematik Derneği VI. Ulusal Matematik Sempozyumu., Magusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 23 Ekim 1993

Kitap & Kitap Bölümleri

Matematik Eğitiminde Örnek Olay Yöntemi Kullanılabilir mi? Örnek Bir Uygulama

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel KABAPINAR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.225-253, 2021

Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ”matematik” ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi

Küreselleşen dünyada eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, ss.833-848, 2017

DİFERENSİYEL DENKLEMLER

İLKÖĞRETİM ALAN BİLGİSİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK, DOÇ.DR.ŞENOL DOST, Editör, ABC Yayıncılık, Ankara, ss.553-614, 2014

Effects of metacognitive strategies and cooperative learning on mathematical problem solving.

Multidisciplinary perspectives on education, , Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.71-79, 2014

Metrikler

Yayın

239

Atıf (WoS)

157

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

115

H-İndeks (Scopus)

5

Proje

3

Tez Danışmanlığı

46

Açık Erişim

68
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları