Prof. Dr. MEHMET TIĞLI


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme

Metrikler

Yayın

24

Yayın (WoS)

2

Atıf (Scholar)

55

H-İndeks (Scholar)

2

Tez Danışmanlığı

46

Açık Erişim

42

Eğitim Bilgileri

1993 - 1998

1993 - 1998

Doktora

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1987 - 1993

1987 - 1993

Lisans

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Doktora

: Uluslararası Reklamcılıkta Standardizasyon Yaklaşımı ve Bir Uygulama

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

1993

1993

Yüksek Lisans

Reklam Kampanyaları Çerçevesinde Medya Planlarının Geliştirilmesi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2005 - 2012

2005 - 2012

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

1998 - 2000

1998 - 2000

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

1993 - 1998

1993 - 1998

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2006 - 2009

2006 - 2009

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Marka deneyiminin marka sevgisi ve marka güveni üzerine etkisi

TIĞLI M. (Danışman)

Z.Yardım(Öğrenci) Creative Commons License

2014

2014

Yüksek Lisans

Sağlık kurumlarında akreditasyon

TIĞLI M. (Danışman)

S.ATABEK(Öğrenci)

2010

2010

Yüksek Lisans

Konut yapı kooperatiflerinde ödemelerin yapılandırılması

TIĞLI M. (Danışman)

M.Murat(Öğrenci) Creative Commons License

2010

2010

Yüksek Lisans

TV reklamlarının tüketici satın alma karar sürecine etkileri

TIĞLI M. (Danışman)

Ü.Asım(Öğrenci) Creative Commons License

2008

2008

Yüksek Lisans

Kooperatiflerde marka yönetimi

TIĞLI M. (Danışman)

Y.Kösem(Öğrenci) Creative Commons License

2007

2007

Yüksek Lisans

Radyo reklamlarının etkinliği ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

E.Çınar(Öğrenci) Creative Commons License

2007

2007

Yüksek Lisans

Ambalaja yönelik tüketici tutumları ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

M.Ekim(Öğrenci) Creative Commons License

2006

2006

Yüksek Lisans

ERP sistemlerinin seçim ve kurulum prosesi ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

Ş.Özbir(Öğrenci) Creative Commons License

2005

2005

Yüksek Lisans

Hofstede’nin kültürel boyutları ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

D.Ayğan(Öğrenci) Creative Commons License

2005

2005

Yüksek Lisans

Halkla ilişkilerin internette kullanımı ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

B.Arslan(Öğrenci) Creative Commons License

2005

2005

Yüksek Lisans

Pazarlamada taklit ürünler ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

S.Anlar(Öğrenci) Creative Commons License

2003

2003

Yüksek Lisans

Politik pazarlama iletişimi

TIĞLI M. (Danışman)

N.Ahmedova(Öğrenci) Creative Commons License

2003

2003

Yüksek Lisans

İnternet ortamında emlak hizmetlerinin pazarlanması

TIĞLI M. (Danışman)

C.Bilgin(Öğrenci) Creative Commons License

2003

2003

Yüksek Lisans

Uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve bir uygulama

TIĞLI M. (Danışman)

A.Abilkhanov(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2009

2009

1. Seçmenlerin 2009 Yerel Seçimlerine Yönelik Algısal Çağrışımları ve Öneriler

TIĞLI M., YALÇIN F. A., ÖZYER AKSOY Y.

Uluslararası Davraz Kongresi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 24 - 27 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

2. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in The Turkey

TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.

1st Annual, International Conference on Communication, Mass Media and Culture -Freedom and Prejudice, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2006, ss.59-60, (Özet Bildiri)

2008

2008

3. A Qualitative Research On Consumer Perceptions of Two Visual Components Of Brands Namely Logos and Mascots

TIĞLI M., ONURLU Ö., PİRTİNİ S.

Yeditepe International Research Conference on Business Strategies, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran - 15 Ağustos 2008, ss.723-737, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

4. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in Turkey

TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.

), International Conference on Communication, Mass MediaCulture, Bahçeşehir University and Kent State University, 5 - 07 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

5. Marketing Problems of Turkish Cinema Films and a Case Study

TIĞLI M., BAŞCI A.

New Media and Interactiviy International Conference, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2006, ss.494-501, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

6. A Critical Approach to the Quiz Shows on TV and Corporate Image

TIĞLI M., AYDOĞAN BOSCHELE F., TOSUN N. Z.

), 2nd International Symposium Communication in the Millennium, 17 - 19 Mart 2004, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2013

2013

1. Pazarlama İletişiminde Değer Yaratma Aracı Olarak Sosyal Medya ve Sosyal Ağlar

PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.

Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 1 Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler, Can Bilgili,Gülüm Şener, Editör, Grafik Tasarım Yayıncılık Sanayii Limited Şirketi, İstanbul, ss.203-212, 2013

2011

2011

2. Değer Yaratıcı Unsurlar ve Pazarlama Performansı Açısından Entellektüel Sermayenin Maddi Varlıklara Dönüştürülmesi: Kavramsal Bir Çerçeve

PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.

Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar, Nimet Uray, Şebnem Burnaz, Elif Karaosmanoğlu, A. Banu Elmadağ Baş, Gonca Ulubaşoğlu, Canan Aktan, Melek Demiray, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul, ss.187-206, 2011

2010

2010

3. Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü

TIĞLI M.

Beta Yayınları, İstanbul, 2010

2008

2008

4. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in Turkey

TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.

Freedom and Prejudice Approaches to Media and Culture, Süheyla Kırca Schroeder, LuEtt Hanson, Editör, Bahçeşehir University Press, İstanbul, ss.323-346, 2008

2004

2004

5. Bir Aktör Olarak Markalar: Ürün Yerleştirme

TIĞLI M.

Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2004