Metrikler
Eğitim Bilgileri
1993 - 1998
1993 - 1998Doktora
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1987 - 1993
1987 - 1993Lisans
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
: Uluslararası Reklamcılıkta Standardizasyon Yaklaşımı ve Bir Uygulama
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
1993
1993Yüksek Lisans
Reklam Kampanyaları Çerçevesinde Medya Planlarının Geliştirilmesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2005 - 2012
2005 - 2012Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
1998 - 2000
1998 - 2000Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
1993 - 1998
1993 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2006 - 2009
2006 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Bankalarda hizmet pazarlaması ve alternatif dağıtım kanallarından olan internet bankacılığı ile mobil bankacılığın gelişiminin finansal hizmet pazarlamasına etkisi
TIĞLI M. (Danışman)
İ.Karakışla(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Marka deneyiminin marka sevgisi ve marka güveni üzerine etkisi
TIĞLI M. (Danışman)
Z.Yardım(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Alışveriş merkezlerine yönelik tüketicilerin sadakatinde etkili olan faktörler üzerine bir çalışma
TIĞLI M. (Danışman)
C.Gökmen(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Tüketici boykotlarına katılım tutumunu etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma
TIĞLI M. (Danışman)
A.Akpolat(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Tüketici karar verme envanterinde cinsiyet farklılığı: akıllı telefon satın alımında bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
D.Yalçın(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Ülke imajı, ülke denkliği ve turistik destinasyon seçimi arasındaki ilişki: İskandinav ülkelerinde Türkiye üzerine bir araştırma
TIĞLI M. (Danışman)
E.Demir(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Mağaza yeri faktörlerinin yetkili bayi satış performansı üzerindeki etkileri : dayanıklı tüketim sektöründe bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
F.Tuğba(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Bir online perakendecilik yöntemi olarak “özel alışveriş sitesi” iş modeline yönelik tüketici algıları ve satın alma davranışları
TIĞLI M. (Danışman)
B.İnci(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Online anlık satın alma davranışını etkileyen faktörlerin pişmanlık ve tatmin üzerindeki etkisinde marka bilinirliliği ve marka sadakatinin aracı rolü
TIĞLI M. (Danışman)
M.Kaytaz(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İstanbul Dr Lütfi Kırdar Eğitim ve Arastırma Hastanesinde çalısan sağlık personellerinin (hemşire, ebe, sağlık memuru ve acil tıp teknisyeni) depresyon ve tükenmişlik düzeyinin değerlendirilmesi
TIĞLI M. (Danışman)
G.YAKIN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Yeni ürün geliştirme sürecine kitlesel kişiselleştirme yaklaşımının etkisi
TIĞLI M. (Danışman)
T.Mustafa(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Serbest muhasebeci mali müşavirlik hizmetlerinde müşteri ilişkileri yönetimi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
İ.Eskişekerci(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Mikro ve makro pazarlama çevresi faktörlerinin kooperatifler üzerindeki etkileri
TIĞLI M. (Danışman)
İ.Göktaş(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Halkla ilişkiler açısından kooperatiflerle kar amacı gütmeyen diğer işletmelerin karşılaştırılması
TIĞLI M. (Danışman)
N.Beykal(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Türkiye’deki kooperatiflerin lojistik faaliyetleri: Nakliye kooperatiflerinin incelenmesi
TIĞLI M. (Danışman)
E.Nebiler(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Konut yapı kooperatiflerinde ödemelerin yapılandırılması
TIĞLI M. (Danışman)
M.Murat(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
TV reklamlarının tüketici satın alma karar sürecine etkileri
TIĞLI M. (Danışman)
Ü.Asım(Öğrenci)
2009
2009Konut yapı kooperatiflerinde fiyatlandırma stratejileri
TIĞLI M. (Danışman)
O.Tekgöz(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Uluslar arası satın alma ve birleşmelerden sonra marka imajında gerçekleşen değişimler
TIĞLI M. (Danışman)
İ.Kardeş(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
A qualitative research on the corporate identity of Marmara University, in terms of integrated marketing communications and a detailed example to its application
TIĞLI M. (Danışman)
Z.Seden(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Eğlence yönlü etkinliklerin müşteri sadakati yaratmada etkisi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
D.Kurtuldu(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Perakende gıda satışı yapan küçük işletme örneği olarak bakkalların pazarlama sorunları ve kooperatifçi çözüm önerisi
TIĞLI M. (Danışman)
M.Suyabatmaz(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Lojistik yönetimi çerçevesinde 6 sigma modelinin taşıma kooperatiflerine uyarlanması
TIĞLI M. (Danışman)
S.Pense(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Reklam müziğinin marka kişiliği oluşumuna katkısı bir araştırma
TIĞLI M. (Danışman)
S.Akgün(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetleri ve bir uygulama (Çanakkale Belediyesi örneği)
TIĞLI M. (Danışman)
M.Karadeniz(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Konut kooperatiflerinde pazarlama sorunları ve İstanbul ilinde bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
M.Kemal(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Müşteri sadakati sağlamada araçsal bir yöntem olarak şikayet yönetimi
TIĞLI M. (Danışman)
E.Köse(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Radyo reklamlarının etkinliği ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
E.Çınar(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Avrupa Birliği olgusunun Türkiye’deki reklamlara yansımaları ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
D.Topaloğlu(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Ambalaja yönelik tüketici tutumları ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
M.Ekim(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İşletmelerde rekabet üstünlüğü yaratma açısından değer temelli pazarlamada ilişkisel pazarlamanın incelenmesi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
Y.Duman(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
ERP sistemlerinin seçim ve kurulum prosesi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
Ş.Özbir(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Profesyonel futbol kulüplerinde marka değeri kavramı ve marka çağrışımlarının önemi, bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
E.Bölükbaşı(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Hofstede’nin kültürel boyutları ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
D.Ayğan(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Halkla ilişkilerin internette kullanımı ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
B.Arslan(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Pazarlamada taklit ürünler ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
S.Anlar(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Turizm pazarlaması çerçevesinde tutundurma faaliyetleri ve tatil köyleri üzerinde bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
C.Erdaş(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Pazarlama yönetimi açısından lojistik faliyetleri kapsamında KKK’lığı kodlandırma faliyetlerinin yeterliliği ve kodlandırma sisteminin daha etkin hale getirilmesine ait bir inceleme
TIĞLI M. (Danışman)
İ.Ufuk(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Reklam kampanyalarının planlanmasında satış noktasında reklamın önemi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
G.Öncü(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Ekonomik entegrasyon hareketleri çerçevesinde Türkiye-Avrupa Birliği bütünleşmesi ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
A.Kabakdelen(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Hizmet sektöründe kalite ve müşterlerin algılanan hizmet kalitesi yargılarının ölçümü üzerine bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
E.Akça(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İnternet ortamında emlak hizmetlerinin pazarlanması
TIĞLI M. (Danışman)
C.Bilgin(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve bir uygulama
TIĞLI M. (Danışman)
A.Abilkhanov(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (6)
2024
20241. Kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka vefasına etkisinde marka aşkının aracılık rolü
ANIK E., TIĞLI M.
Business and Management Studies: An International Journal
, cilt.12, sa.1, ss.161-175, 2024 (TRDizin)
2018
20182. Akıllı Telefon Satın Alımında Tüketici Karar Verme Envanteri
TIĞLI M., YALÇIN D.
Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.50-85, 2018 (Hakemli Dergi)
2008
20083. A Knowledge Based Cost Relationship Between the Environmental Accounting Information and Environmental Marketing Information Systems in the Companies. Importance of Communication. A Case Study
TIĞLI M., GÖKDENİZ A. Ü., PİRTİNİ S.
Academy of Economic Studies in Bucharest, Accounting and Management Information Systems , sa.26, ss.22-42, 2008 (Hakemli Dergi)
2004
20044. Tüketicilerin Satın Alma Davranışında Marka Bağlılığının Etkisi ve Küçük Ev Aletlerinin Satın Alınmasında Dikey ve Yatay Marka Bağlılığının Etkisinin Test Edilmesine İlişkin Bir Saha Çalışması
TIĞLI M., ERDİL T. S.
T.C. Marmara Ünv. S.B.E. Hakemli Dergisi-Öneri , 2004 (Hakemli Dergi)
2003
20035. Marka Kişiliği
TIĞLI M.
T.C. Marmara Ünv. S.B.E. Hakemli Dergisi-Öneri , sa.20, ss.67-72, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
20036. Kurum İmajı Kavramı ve Sembolik Analoji Tekniği Yoluyla Marmara Üniversitesi’nin Kurum İmajının Belirlenmesine İlişkin Bir Uygulama
TIĞLI M.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.245-256, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
20037. Özellikli (Lüks) Tüketim Ürünlerinde Enderlik Prensibi ve Bir Uygulama
TIĞLI M.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.5, ss.21-37, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
20038. Kalitatif Bir Pazarlama Araştırma Yöntemi: ZMET (Zaltman Metafor Çıkarım Tekniği)
TIĞLI M.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.17, ss.297-306, 2003 (ESCI)
2002
20029. Bilinçaltı Reklamcılık
TIĞLI M.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.15, 2002 (ESCI)
2002
200210. Sosyal Pazarlama Çerçevesinde Türkiye’deki AIDS’le Mücadele Konulu Reklamların İçerik Analizi
TIĞLI M.
T.C. Marmara Ünv. S.B.E. Hakemli Dergisi-Öneri , sa.17, ss.93-98, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2009
20091. Seçmenlerin 2009 Yerel Seçimlerine Yönelik Algısal Çağrışımları ve Öneriler
TIĞLI M., YALÇIN F. A., ÖZYER AKSOY Y.
Uluslararası Davraz Kongresi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 24 - 27 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
2006
20062. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in The Turkey
TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.
1st Annual, International Conference on Communication, Mass Media and Culture -Freedom and Prejudice, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2006, ss.59-60, (Özet Bildiri)
2008
20083. A Qualitative Research On Consumer Perceptions of Two Visual Components Of Brands Namely Logos and Mascots
TIĞLI M., ONURLU Ö., PİRTİNİ S.
Yeditepe International Research Conference on Business Strategies, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran - 15 Ağustos 2008, ss.723-737, (Tam Metin Bildiri)
2006
20064. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in Turkey
TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.
), International Conference on Communication, Mass MediaCulture, Bahçeşehir University and Kent State University, 5 - 07 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
20065. Marketing Problems of Turkish Cinema Films and a Case Study
TIĞLI M., BAŞCI A.
New Media and Interactiviy International Conference, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2006, ss.494-501, (Tam Metin Bildiri)
2004
20046. A Critical Approach to the Quiz Shows on TV and Corporate Image
TIĞLI M., AYDOĞAN BOSCHELE F., TOSUN N. Z.
), 2nd International Symposium Communication in the Millennium, 17 - 19 Mart 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2013
20131. Pazarlama İletişiminde Değer Yaratma Aracı Olarak Sosyal Medya ve Sosyal Ağlar
PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.
Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 1 Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler, Can Bilgili,Gülüm Şener, Editör, Grafik Tasarım Yayıncılık Sanayii Limited Şirketi, İstanbul, ss.203-212, 2013
2011
20112. Değer Yaratıcı Unsurlar ve Pazarlama Performansı Açısından Entellektüel Sermayenin Maddi Varlıklara Dönüştürülmesi: Kavramsal Bir Çerçeve
PİRTİNİ S., ONURLU Ö., TIĞLI M.
Pazarlama İşletme Yönetimi ve Eğitiminde Seçilmiş Yazılar, Nimet Uray, Şebnem Burnaz, Elif Karaosmanoğlu, A. Banu Elmadağ Baş, Gonca Ulubaşoğlu, Canan Aktan, Melek Demiray, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul, ss.187-206, 2011
2008
20084. The Effect of Country of Origin on Brand Preferences in Turkey
TIĞLI M., ERDEM Ş., BAŞCI A.
Freedom and Prejudice Approaches to Media and Culture, Süheyla Kırca Schroeder, LuEtt Hanson, Editör, Bahçeşehir University Press, İstanbul, ss.323-346, 2008