A qualitative research on the corporate identity of Marmara University, in terms of integrated marketing communications and a detailed example to its application


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Zeynep Seden Edgü Doğan

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

Marmara Üniversitesi, İstanbul içinde çok sayıda kampüste yerleşmiş, çok sayıda fakültesi ve kalabalık bir öğrenci nüfusu olması dolayısıyla çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmış bir üniversitedir. Bu karmaşık yapısıyla diğer tek ya da az kampüslü üniversitelerden farklı olan Marmara Üniversitesi’nin kurum kimliğinin ve gerek öğrenciler, gerek akademik ve büro çalışanları tarafından algılanan imajının araştırılması, okulun yapabileceği iyileştirmelere yardımcı olması ve güçlü yanlarının vurgulanarak tanıtılması açısından önemlidir. ZMET- Zaltman Metafor Çıkarım Tekniği kullanılarak yapılan bu araştırma, Türkiye’de bu yöntem kullanılarak yapılan ilk Üniversite İmajı araştırması olma özelliği taşımaktadır. Tez sonunda araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak hazırlanan strateji ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi önerileri de sunulmuştur. ABSTRACT Marmara University is spread around many campuses, with its multiple number of faculties and crowded student population which is makes it different than other one or few campus universities. This complex situation causes many problems. Therefore it is important to question its corporate identity and its image perceived by its students, academic and office staff, to be able to design amelioration strategies and promote its strong points. This research has been the first study to use ZMET- Zaltman Mataphor Elicitation Technique for University Image in Turkey. The thesis also presents strategy and an Integrated Marketing Communication plan as a result of the study.