Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ülken Asım Balaban
Danışman: MEHMET TIĞLI
Özet:Anahtar Kelimeler : Tüketici satın alma karar süreci, tv reklamları TV REKLAMLARININ TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNE ETKİLERİ Bu araştırma tüketici satın alma karar sürecine televizyon reklamlarının etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2009 yılı Aralık ayında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde yaşayan rastgele seçilmiş 280 kişiye uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistiksel programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; tüketici satın alma karar sürecini etkileyen en önemli faktörün satın alma kararının verilmesi, en az etkileyen faktörün ise alternatiflerin belirlenmesi süreci olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca tüketicilerin demografik özellikleri ile de televizyon reklamlarının satın alma karar süreci arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Keywords : Consumer Purchasing Process ,TV commercials ABSTRACT EFFECTS OF TV COMMERCIALS TO THE CONSUMER PURCHASING PROCESS This study has been prepared in order to establish the effects of TV commercials to the consumer purchasing process. The survey, which was prepared in accordance with this purpose, was applied to randomly chosen 280 persons in the year 2009 living in the province of Istanbul, district Kadıköy. The data obtained from the survey has been analyzed on computer with the aid of SPSS 15.0 statistical program. In consequence of the study, it has been established, that the most important factor, affecting the process to buy of the consumers is taking the decision to buy, and the least affecting factor is the process to define the alternatives. Meaningful relations have also been established, between the demographic features of the consumers and the process to buy of TV commercials from statistical point.