Radyo reklamlarının etkinliği ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Evren Çınar

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

RADYO REKLAMLARININ ETKİNLİĞİ VE BİR UYGULAMA Günümüzde, ürün ve hizmetlerin hızlı ve etkili bir sekilde tanıtılması ve tutundurma faaliyetinin yürütülebilmesi konusunda çok çesitli alternatifler olusmustur. Geçmisten günümüze bir çok reklam araçlarıyla gerçeklesen bu faaliyetlerden en eski olanlarından birisi, radyo reklamlarıdır. Ancak radyo reklamlarının etkili olup olmadıgı konusu her zaman reklamveren için merak konusu uyandırmıs ve reklam etkinligini ölçebilmek için çesitli yöntemler gelistirilmistir. Bu çalısmada radyo reklamlarının tüketicinin satınalma davranısında etkili olup olmadıgı arastırılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre, radyo reklamlarının tüketicinin satın alma davranısını dogrudan etkilemedigi tespit edilmistir. Bununla birlikte radyo reklamlarının pazarlamanın tutundurma ayagında etkili oldugu saptanmıstır. Kısa süreli kampanyaların tanıtımı ve duyurularının yapılması, marka bilinirligi, firma prestiji açısından radyo reklamları etkilidir. ABSTRACT THE EFFICIENCY OF THE BROADCAST ADVERTISINGS AND AN IMPLEMENTATION Nowadays, on the subjects of advertising the products and services quickly and effective and implementing the advertising activities had come into being very different alternatives. One of the since past to nowadays with a lot of advertising tools have been materializing as the oldest one is radio broadcasting. But advertisers had had always interests on the matter of whether the radio advertisements are effective or not and because of this had developed various methods. In this study had investigated whether the radio advertisements are effective on consumers buying attribute or not. According to the investigation results, had determined that radio advertisements have not direct effects on consumer buying behavior. Nonetheless are determined that radio advertisements have effects on the base of advertising of marketing. As the matters of introducing the short-time promotions and making announcements, brand awareness and the prestige of any firm radio advertisings are effective.