Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Elem Demir
Danışman: MEHMET TIĞLI
Özet:Günümüzde ülkeler arası rekabet küreselleşmenin etkisi ile daha da çok artmıştır. Kültürel çeşitliliği, önemli tarihi geçmişi, doğal zenginlikleri, ekonomisi ve jeopolitik konumu ile Türkiye de bu yoğun rekabet ortamında dünyanın önemli pazarlarından biri olmuştur. Bu bağlamda çalışma Türkiye’ye yönelik algının ortaya konması amacıyla ülke imajı, ülke denkliği ve turistik destinasyon seçimi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmanın hedef kitlesi İskandinav ülkeleri olan İsveç, Danimarka, Norveç ve Finlandiya’dır. Çalışmada öncelikle derinlemesine mülakatlar yapılarak uzman görüşleri alınmış ve ölçekler biçimlendirilmiştir. Sonrasında İskandinav ülkelerinde 1564 katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ülke imajı, ülke denkliği ve turistik destinasyon seçimi arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Demografik bilgiler ve seyahat bilgileri ile değişkenler arasında da anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, Türkiye’ye daha önce gelenlerin gelmeyenlere göre daha olumlu değerlendirme yaptıkları gözlenmiştir. Türkiye açısından yararlı bir eser olması hedeflenen bu çalışmanın bulguları devlet, sivil toplum kuruluşları, fikir liderleri ve turizm alanında faaliyet gösteren işletmeleri yakından ilgilendirmektedir. Bu nedenle çalışma ülke genelinde toplumsal çıkarımlar yapmak ve stratejiler geliştirmek açısından önem taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: Ülke İmajı, Ülke Denkliği, Turistik Destinasyon Seçimi, Türkiye, İskandinav Ülkeleri ABSTRACT Today, competition among countries has increased even more with the impact of globalization. With its cultural diversity, important historical background, natural wealth, economy and geopolitical location, Turkey has become one of the important markets of the world in this intense competitive environment. In this context, the study examines the relationship between the country image, the country equity and the choice of tourist destinations in order to reveal the perception towards Turkey. The target of the study is the Scandinavian countries; Sweden, Denmark, Norway and Finland. In the study firstly, in-depth interviews are conducted and expert opinions are taken and the scales are formed. Afterwards, the questionnaire is applied to 1564 participants in Scandinavian countries. The results revealed that there is a significant relationship between the country image, country equity and touristic destination selection. Significant differences are also found between demographic information and travel information and variables. In addition, it is observed that those who came to Turkey before are more positive than those who did not. The findings of this study, which aims to be a useful work for Turkey, concerns the state, non-governmental organizations, opinion leaders and businesses operating in the field of tourism closely. For this reason, the study is important in terms of making social inferences and developing strategies throughout the country. Keywords: Country Image, Country Equity, Touristic Destination Choice, Turkey, Scandinavian Countries