Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Dilara Topaloğlu
Danışman: MEHMET TIĞLI
Özet:AVRUPA BİRLİĞİ OLGUSUNUN TÜRKİYE’DEKİ REKLAMLARA YANSIMALARIVE BİR UYGULAMA Günümüzde şirketleşmenin artması ve uluslararası bir hüviyete bürünmesi ve artan rekabet koşulları firmaları ayakta kalabilmek ve markalarını tutundurmak için daha fazla reklam faaliyetlerine yöneltmektedir.Avrupa Birliği’ne tam üye olma yolundaki Türkiye reklamcılık alanında oldukça iyi gelişmeler göstermektedir. Türkiye’nin AB’ye tam üyeliğinin konuşulduğu şu sıralar, AB’nin Türkiye’den gerçekleştirmesini istediği bir dizi değişiklik ve düzenlemeden bir tanesini de reklamcılık alanındaki değişiklik ve düzenlemeler oluşturmaktadır.Bu çalışmada Türkiye’nin Avrupa Birliğine Tam üyeliğin Türk Reklam Sektörü’ne Etkileri ve Uygulamaların Bilinirliğinin Saptanması amaçlanmıştır.Türk reklam sektörü, Türkiye’nin AB’ye girmesine sıcak bakmakta ve bunun Türk reklam sektörünü daha da geliştireceğini düşünmektedir. İster AB ülkeleri ile ilişkili olsun ister olmasın, tüm reklam ajanslarımız az ya da çok reklamla ilgili AB düzenlemelerini takip etmekte ve bu konuda bilgilenmeye çalışmaktadır. Türkiye’nin AB’ye tam üyeliğiyle, Türkiye’de reklam sektöründe yaşanan aksaklıkların zamanla yok olacağı umulmaktadır. AB’ye tam üyeliğin birtakım kanun ve düzenlemeler hakkında yaşanan tartışmalara son vereceği ve Türk reklam sektörünün gelişebilmesi için gereksinim duyduğu özgürlük ve huzur ortamına kavuşacağı kesindir. ABSTRACT THE EFFECTS OF THE FACT OF THE EUROPEAN UNION TO THE ADVERTISEMENTS WHICH PRODUCED IN THE TURKEY AND AN APPLICATION Nowadays because of increased companies and having an international attribute and increased competition conditions have been directed the companies more and more advertising for standing remain and getting success to its brands. As in the course of integrating to the European Union fully, Turkey has been showed passable developments in the field of advertising. Presently as discussed of Turkey’s full integration to EU, one of the wanted series of revision and arrangement of EU from Turkey constitutes also the revisions and arrangements on the advertising area. In this study has aimed stating the effects to the Turkish Advertisement Sector of full integration to European Union of Turkey and the awareness of the applications. Turkish advertisement sector has keep the idea of Turkey’s integrating to EU warm and thinks that this will develop the Turkish advertisement sector more. Whether related with EU countries or not all our advertising agencies passable have been followed the EU arrangements which related to the advertisements and have been endeavoured to acknowledging on this head. With the full integration of Turkey to the EU have expected that the faults which lived in the Turkish advertising sector will be vanish with time. It is absolute that the full integration to the EU will remove the discussions about a certain number of laws and arrangements and Turkey will has freedom and peace environment that this required to developing the Turkish advertising sector.