Halkla ilişkilerin internette kullanımı ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Baran Arslan

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

HALKLA İLİŞKİLERİN İNTERNETTE KULLANIMI İnternetin iş ve iletişim dünyasındaki etkisi gün geçtikçe giderek artan bir değerde büyümektedir. Sınırları ortadan kaldıran küreselleşmenin başlaması ekonomiyi büyük ölçüde değişime uğratmıştır. İnternetin kendi kurallarını içerdiği yeni bir ekonomisi vardır artık. Teknoloji ve ekonomideki gelişmeler beraberinde halkla ilişkiler ve pazarlama sektöründeki anlayışları da değiştirmiştir. Halkla İlişkilerinde içinde bulunduğu iletişim sektöründe, teknolojinin gelişmesiyle hızlı değişimler meydana gelmiştir ve global iletişim kavramı doğmuştur. İnternetin hızlı gelişimi Halkla İlişkiler sektörüne büyük avantajlar sağlamıştır. İnternet kullanıcılarının sayısı her geçen gün artmaktadır. Bir kurum için önemli olan hedef kitlesini ve basını yönetmektir, internet bunu kolaylaştırır. İnternette kullanılan Halkla İlişkiler araçları yaratıcılık bakımından sınır tanımamaktadır. Bu nedenle internet Halkla İlişkiler çalışmalarına ivme kazandırmıştır. İnternet kullanıcıları gün geçtikçe daha fazla seçeneğe sahip olmaktadırlar. Bugün internette de güçlü Halkla İlişkiler stratejisi olan firmalar başarı sağlayabilmektedirler. Halkla İlişkiler departmanları internetin ne kadar güçlü bir potansiyele sahip olduğunu anlamalıdırlar. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Baran Arslan Field : Business Administration Programme : Production Management and Marketing Supervisor : Associated Prof. Dr. Mehmet Tığlı Degree Awarded and Date : Master - July 2005 Keywords : Online Public Relations, Public Relations, Web, Internet ABSTRACT MAKING USE OF PUBLIC RELATIONS ON THE INTERNET The influence of the Internet on business and telecommunication world is growing substantially day by day. That the globalisation which eliminates the borders has begun affected the economy considerably. The Internet has a new economy which involves its own rules from now on. The developments in the technology and economy have changed the concepts in the public relations and marketing sector, too. Fast changes have happened in the telecommunication sector containing the Public Relations, too, due to the tecnological advancement and the concept of global telecommunications has emerged . The fast development of the Internet has provided the Public Relations sector with great advantages. The number of Internet users is growing day by day. It is important for an organisation to administer the target audience and press (media). The Internet facilitates this. The Public Relations means used and the Internet admits no barder for creativity. The Internet has, therefore, accelerated the public Relations activities. Facilities more than ever are available to the Internet-users. Today firms with effective Public Relations strategies for the Internet could be successful. The Public Relations Departments must apprehend how powerful a potantial the Internet has.