Reklam müziğinin marka kişiliği oluşumuna katkısı bir araştırma


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Serkan Akgün

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

REKLAM MÜZİĞİNİN MARKA KİŞİLİĞİ OLUŞUMUNA KATKISI: BİR ARAŞTIRMA Reklam müziğinin marka kişiliği oluşumuna katkısını konu alan bu tez, marka kişiliği kavramını ve reklam yaratıcı çalışmaların içinde yer alan reklam müziği kavramını konu almaktadır. Birinci bölümde marka kişiliği kavramı ele alınmıştır. Marka kişiliğinin ilkeleri, marka kişiliği ile geliştirilen teoriler ve marka kişiliğinin pazarlamadaki önemi vurgulanmıştır. Marka kişiliğinin avantajları ve reklam müziği marka kişiliği ilişkisine yer verilmiştir. İkinci bölümde ise reklam yaratıcı çalışma sürecinde reklam müziği kavramı ve reklam müziğinin kullanımı ele alınmıştır. Reklam müziğinin marka kişiliği arasındaki ilişki, bu bölümde reklam yaratıcı çalışmaları açısından ele alınmıştır. Araştırma bölümünde deney metodu kullanılmış ve reklam müziğinin marka kişiliği üzerindeki etkisi, reklam filmi de kullanılarak ortaya çıkarılmıştır. A RESEARCH ON THE CONTRIBUTION OF ADVERTISEMENT MUSIC TO THE MAKING OF BRAND PERSONALITY Summary The subjects covered, in the thesis on the contribution of music in advertisements to the making of brand personality, are brand personality concept and the concept of advertisement music in the advertisement creation processes. Principles of brand personality, theories developed on brand personality and the importance of brand personality in marketing are emphasized. The advantages of brand personality and the relation of advertisement music and brand personality are studied. The second part involves the use and concept of advertisement music in the working process of advertisement creation. The relation of advertisement music and brand personality is examined in the scope of advertisement creation process. In the research part experimental method, which includes an advertisement film, is used to determine the effects of advertisement music on brand identity.