Ambalaja yönelik tüketici tutumları ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: M. Ekim Şen

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

GENEL BİLGİLER İsim ve Soyadı : Mustafa Ekim Şen Anabilim Dalı : İşletme Programı : Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tez Danışmanı : Doç. Dr. Mehmet Tığlı Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans – Aralık 2007 Anahtar Kelimeler : Ambalaj, Ambalajlama, Tüketici Davranışları, Tutumlar AMBALAJA YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARI VE BİR UYGULAMA Ambalajlamanın günümüzdeki önemi, self-servis sistemi ile süpermarket ve hipermarketlerin de gelişimine paralel olarak artmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin önemli bir unsuru olarak ambalaj, ürüne değer katan bir faktör olarak ön plâna çıkmaktadır. Tutumlar, tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerden biri olup, bu faktörlerin psikolojik boyutunu oluşturan önemli unsurlar arasındadır. Bu çalışmanın temelini, ambalaja yönelik tüketici tutumları oluşturmaktadır. Çalışmada ambalaj ve tüketici davranışı kavramlarına ve bu kavramların birbirleriyle ilişkisine yer verildikten sonra, bir uygulama ile tüketicilerin ambalaja yönelik tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. GENERAL KNOWLEDGE Name and Surname : Mustafa Ekim Şen Field : Business Administration Programme : Production Management and Marketing Supervisor : Doç. Dr. Mehmet Tığlı Degree Awarded and Date : Master – December 2007 Keywords : Package, Packaging, Consumer Behaviours, Attitudes ABSTRACT CONSUMER ATTITUDES RELATED TO THE PACKAGES AND A PRACTICE Importance of packaging has more importance nowadays, paralel to self-service systems in supermarkets and hypermarkets. It has been a big factor to add value to products as an important part of IMC (Integrated Marketing Communication). Attitudes, which is a factor to influence consumer behaviours, is also an important part of phycological dimensions of these factors. Basic of this research is, consumer attitudes that are related to packages. In the research; package, consumer behaviour and relationship of both these concepts has been examined in detail and then consumers’ behaviours related to the packages has been researched with a practice.