Reklam kampanyalarının planlanmasında satış noktasında reklamın önemi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Güzide Öncü Eroğlu

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

Hızla ilerleyen ve gelişen perakendecilik sektöründe, yoğun rekabet ortamında hem üreticiler hem de tüketiciler için vazgeçilmez bir olgu olan reklam tüketicilerin satın alma davranışında önemli bir yere sahiptir. Satış noktasında reklam tüketicilerin kararlarında ve tercihlerinde belirleyici bir rolü vardır. Bu çalışma ile satış noktasında reklamın önemi anlatılarak, kozmetik sektöründe bir uygulama yapılmıştır. İn today's rapid developing retailing sector and intensive competition environment, advertisement, which is indispensable fact for both consumers and producers, has a vital role in purchasing behaviour. The point of Purchase Advertising also effect the decision and preference of consumers in this intensive competitiıon environment. With this study , the importance of the point of purchase advertising has been examined and an application has been did in cosmetic sector.