Mikro ve makro pazarlama çevresi faktörlerinin kooperatifler üzerindeki etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İbrahim Göktaş

Danışman: MEHMET TIĞLI

Özet:

MİKRO VE MAKRO PAZARLAMA ÇEVRESİ FAKTÖRLERİNİN KOOPERATİFLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Küreselleşen dünya ile birlikte rekabet koşulları oldukça artmış ve pazarlamayı etkileyen birçok faktör ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada bu faktörlerin kooperatifler üzerindeki etkileri anlatılmaya çalışılmıştır. Tüm dünyada kooperatifçiliğin öncüleri kabul edilen Rochdale öncüleri, kooperatifi bir hayır kurumu olmaktan ziyade işletme gibi düşünerek, kooperatifçilik düşüncesi içerisinde pazarlamanın temellerini atmışlardır. Pazarlama günümüzde hayatımızın her alanında yer almakta ve en ince ayrıntılara kadar çevresel birçok faktörden etkilenmektedir. Kooperatiflerde pazarlama çevresi faktörlerinin en alttan başlayarak bir silsile içerinde ilerlediği görülmektedir. Bu çalışmada kooperatifçilik, pazarlama fonksiyonları ile birlikte anlatılmaya çalışılmış ve uygulama kısmı ile konunun pekiştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sadece teorik bilgiler içermesinden ziyade, uygulama kısmında profesyonel pazarlama yöneticileri ile yapılan görüşmelerle pratik ve uygulanabilir olması amaçlanmıştır. Kooperatifçilik ve Türkiye’de kooperatifçiliğin gelişimi ile ilgili birçok özgün belgeye yer verilmiş ve orijinal belgeler vasıtası ile konunun daha anlaşılır olması ve canlı tutulması amaçlanmıştır. SUMMARY THE EFFECTS OF MICRO AND MACRO MARKETING ENVIRONMENT FACTORS ON COOPERATIVES Competititon conditions have increased highly with globalising wold and lots of factors affecting marketing have broken out. In this study, these factors on cooperatives have been tried to be explained. Rochdale Leaders, accepted as the pioneers of the cooperative system, founded marketing in the thought of cooperative system by thinking that cooperatives were business organisations rather than charity organisations. Currently, marketing appears in every field of our life and it is affected by a lot of environmental factors down to the last detail. It is witnessed that marketing environment factors proceed hierarchically by starting from the bottom. In this study, cooperative system has been tried to be explained with marketing functions and the work has been aimed to be supported with the practice part. This study, rather than including only theoretical information, has been aimed to be practicable and functional with the interviews done with marketing managers. Many original documents about the cooperation system and the development of cooperation in Turkey have been placed in study and the topic has been aimed to become more understandable and effective by means of original documents.